10

630 84 16
                                    

"Hish Saeron ni. Geram pulak aku.. Adake suruh aku tolong pergi jemput dia dekat stesen bas tu? Macam tak boleh naik grab ke uber ke. Tak maju patutlah kpop tak bangkit." Bebel Yeri keseorangan.

Dia berjalan melintasi kawasan yang gelap tanpa sebatang pun lampu jalan. Apa nak buat? Kenalah tawakkal.. Redah je, kalau ada apa-apa, lari je.

Tiba-tiba angin sepoi sepoi matematik eh bahasa menerpa Yeri. Meremang tegak bulu roma gadis itu.

"Hey la angin. Masa ni la kau nak bertiup ya.." Yeri menggosok lengannya perlahan. Hatinya mula berasa tidak sedap. Pahit je rasa.

"Tup. Tup." Yeri menangkap bunyi tapak kasut yang kedengaran amat hampir dengannya.

Belum sempat Yeri menoleh ke belakang, mulutnya terlebih dahulu dicekup. Yeri pengsan dan ditarik oleh sesorang atau dalam kata lain, diculik!

++

"Dahaga pulak tekak aku ni haih.." Mark turun dari katilnya menuju ke dapur untuk minum air.

Mark mencapai sebiji gelas di dalam kabinet. Dia menuang air masak ke dalam gelas itu. Entah di mana silapnya, gelas itu terhempas pecah ke lantai.

"Kenapa pulak la." Mark menunduk dan mengutip kaca tersebut.

"Aduh!" Sekeping kaca yang tajam terguris di jari Mark. Darah mengalir keluar. Dia terus membuka paip sinki dan alirkan air ke atas lukanya.

Secara spontan jantung Mark berdegup kencang. Seperti ada sesuatu yang berlaku. Mark berdoa agar semuanya baik baik sahaja.

++

"Weh kakak aku ni biar benar. Sejam aku tunggu dia tapi tak sampai lagi ni." Kata Saeron sambil meneliti jam tangannya dalam gelap itu.

"Nombor yang anda dail tidak dapat-" Saeron mengeluh. Dah lebih 10 kali dia call tapi tak berjawab.

Saeron menekan nombor lain untuk dihubungi.

"Helo. Haechan.. Ni aku, Saeron"

"Oh helo. Intan payung abang.."

"Intan payung hotak hang. Ada jugak aku cepuk dengan kamus arab nanti. Ni ha, dah sejam aku tunggu kakak aku dekat stesen bas ni tapi dia tak sampai lagi.."

"Sejam? Kau dekat mana?"

"Stesen bas rapid yang dekat dengan McD ni ha."

"Kau tunggu sekejap. Nanti aku sampai."

"Nae.."

Saeron mematikan panggilan. Dia mula berjalan mundar-mandir. Macam-macam perkara buruk yang muncul di mindanya.

Dia takut. What if kakak dia diculik? What if kakak dia kena rogol? What if..

Macam-macam yang bermain di fikirannya sekarang.

++

"Glad to see you again, dear.. Hehehe." Satu suara garau berbunyi. Sah milik lelaki!

Dia mengelus wajah Yeri yang sudah diikat tangannya dan ditampal tape pada mulutnya itu. Dia tersenyum puas.

"Lee Minhyung. Sekarang ni, perempuan ni dah jadi milik aku. Kau jangan mimpi nak jumpa dia lagi." Kata dia lagi.

TBC . 🐧

ha suspen tak suspen tak? hohoho tunggu la inshaallah lepas subuh esok hapdet lagi. ni pun berapa kali muka aku kena hempap henfon. dengan typo bersepah aku kena check semula.

good night 💓

stalk. mark lee.Where stories live. Discover now