"Masa kematian, 3:00 pagi. Pendarahan berlebihan." Lapor doktor. Jururawat yang bertanggungjawab itu tekun menyalin.
Mayat yang sudah pucat di atas katil ditutupi dengan kain putih ; selimut hospital. Katil itu terus dibawa keluar untuk ke bilik mayat. Pada ibu jari kaki mayat itu sudah diletakkan tag menandakan nama si mati.
"Mark," Ujar Yeri ketika dia lihat katil putih dibawa keluar. Yeri cuba mengejar katil itu tetapi ditahan oleh Saeron dan Haechan.
"Tu bukan Mark kan?" Air mata bertakung di matanya.
"Cakaplah! Tu bukan Minhyung kan? Cakaplah!" Yeri menangis.
"Mungkin tu bukan dia, sabarlah. Doktor tak cakap apa-apa lagi kan?" Saeron memujuk Yeri.
"Betul tu.. Relaks la dulu bersama kitkat." Sambung Haechan pula.
"Kau jangan nak buat lawak kurang pandai kau dekat sini." Saeron menggerakkan mulutnya. Dia menyumpah dalam hati. Tak kelakar duh!
"Okey, okey." Haechan membalas sambil membuat tangan berbentuk 👌.
++
"Apa kata awak bawa balik kakak awak ke rumah dulu, saya takut kita kena tunggu lama lagi." Bisik Haechan kepada Saeron.
"Tengoklah.. Dari tadi saya ajak dia balik. Tapi dia tak nak. Dia kata selagi Mark tak keluar, dia tak nak balik." Balas Saeron. Dia melihat Yeri yang masih duduk di kerusi ruang menunggu itu.
"Sekejap,"
"Yeri, apa kata kau balik dulu? Aku rasa esok kut baru doktor bagitahu keadaan Minhyung. Kau balik dulu eh?" Pujuk Haechan. Memang dia kenal sangat Yeri, keras kepala.
"Tak nak! Aku nak tengok dia dulu! Kau tak faham apa yang aku rasa!" Marah Yeri. Langsung tak makan pujukan Haechan.
"Unnie.. Ada baiknya juga kalau kita balik dulu. Unnie boleh mandi, berehat sekejap ke?" Kata Saeron pula.
Kata-kata Saeron membuatkan sesuatu terlintas di minda Haechan.
"Yeri, kau sayangkan Minhyung kan?" Soal Haechan secara tiba-tiba.
"Mestilah!" Jawab Yeri tanpa ragu-ragu.
"Kau nak ke kalau Minhyung tengok kau dengan pakaian yang dah kotor kena darah ni? Muka yang dah barai macam ni?"
Yeri menggeleng.
"Kalau macam tu, kau balik, mandi, berehat sekejap ke. Nanti aku ambil kau dan Saeron semula kalau doktor bagitahu apa-apa. Aku nak kau buat macam yang aku suruh demi Minhyung. Boleh?"
"Nae.." Yeri akur.
"Saeron, kau bawa Yeri balik naik teksi boleh? Ni duit." Haechan menghulurkan kepingan 10,000 won kepada Saeron.
"Gomawo, Haechan-ah.."
"Unnie, jom." Saeron memapah Yeri.
TBC . 🐧
YOU ARE READING
stalk. mark lee.
Fanfiction"hobi saya ialah untuk stalk awak!" "palabana dia, stalk tu boleh jadi hobi ke syiel?" mark lee malay ff. start : february 17th. 2018 end : june 14th. 2018