05

820 112 7
                                    

"Saya suka awak, Kim Yeri." Mark confess kepada Yeri.

"Err.."

"Narang sagwillae? (Awak nak date dengan saya tak?)"

"Kita baru kenal.. I mean saya baru kenal awak."

"Tak. Awak sebenarnya dah lama kenal saya. Kita dah lama kenal. Awak je yang tak menyedari."

"Maksud awak?"

"Narang dasi sagwillae? (Awak nak date dengan saya semula?)"

"Dasi? Apa maksud awak?"

"Kita pernah couple tak lama dulu. Saya tahu. Awak tak ingat."

"Awak.."

++

"Eo? Saeron!" Haechan mengejar Saeron yang sedang berjalan keluar dari kedai serbaneka itu.

Saeron yang sedang berjalan sambil menikmati susu yogurtnya itu pandang ke belakang apabila namanya dipanggil.

"Siapa tu?" Saeron mengecikkan matanya. Al-maklumlah. Cik Saeron kita ni rabun sikit.

"Haechan?" Saeron terus pandang ke hadapan semula dan terus berjalan tanpa menghiraukan panggilan Haechan.

"Saeron! Awak dengar saya tak?" Haechan mengangkat sebelah tangannya sambil berlari. 'Eh laju pulak si Saeron ni berjalan. Aku ni letih berlari.' Monolog hati Haechan.

"Mamat psycho tu nak apa duh?" Saeron berhenti akhirnya.

"Awak.. Lajunya jalan. Awak tak dengar ke saya panggil tadi?" Haechan tertunduk-tunduk mengambil nafas. Mengah sangat lagaknya.

"Saya pekak."

"Eh janganlah. Kata-kata itu doa."

"Apa yang awak nak?"

"Saya nak bagi ni." Haechan menghulurkan satu bar coklat cadbury kepada Saeron.

"Apa ni?" Saeron hanya memandang.

"Haish. Ambil je la." Haechan meletakkan coklat itu pada tapak tangan Saeron. Haechan terus pergi dari situ.

Saeron melihat coklat pemberian Haechan di dalam genggamannya. Dia berdecit.

"Isk aku mana makan yang Fruit & Nuts ni.. Aku makan yang Black Forest.."

++

"Awak.." Yeri menunding jarinya kepada Mark.

"Ya. Saya Minhyung. Awak ingat saya?"

"What?!" Yeri mengetuk meja. Dia terus bangun ingin beredar dari situ.

"Yeri-yah.." Mark memegang lengan Yeri namun ditepis kasar.

"Aku jijik dengan kau, Lee Minhyung." Yeri mendengus dan terus pergi dari situ.

Mark meraup mukanya.

"Susah sangat ke dia nak maafkan aku?"

TBC . 🐧

stalk. mark lee.Where stories live. Discover now