CHAPTER 13

29 1 0
                                    

"Wonwoo!!" jerit gadis itu sebaik sahaja dia ternampak Wonwoo yang sedang berjalan dengan beberapa rakannya yang lain. Tangannya dilambai kearah Wonwoo dengan senyuman mekar yang terukir pada bibirnya. Seungcheol yang berjalan disebelahnya hanya melihat gelagat pelik gadis itu, Wonwoo yang perasan namanya dipanggil mendekati gadis itu dengan hati yang terbuka.
"Mana Mingyu? Aku tak nampak pun kau jalan dengan dia sejak semenjak ni" soal gadis itu. Persoalan gadis itu langsung tidak dihiraukan Wonwoo namun Minhee mendesak agar lelaki idamannya ini untuk bersuara.
"Aku tak tahu nak cakap macam mana. Hubungan aku dengan dia dah tak ok sejak kebelakangan ni" gadis itu sekadar memeluk buku yang dijinjing ditangannya dari rumah.
"Dia dah lama tak contact kau juga, ke?" soal Wonwoo pula.
"Tak.. Semenjak aku luahkan sesuatu yang penting dekat dia"
"Yang kau sukakan seseorang?" Minhee terdiam dan meninggalkan dua figura lelai disitu berduaan.

Setelah Minhee menapak masuk ke dalam kelas dia ternampak Mingyu sedan menyembunyikan wajahnya di lipatan tangan diatas meja. Minhee tersenyum dan mendapatkan Mingyu yang duduk disebelahnya. Badan belakang lelaki itu ditepuk hingga membuatkan kepala Mingyu terangkat memandang gadis itu.
"Kau kenapa? Ok tak? ". Lelaki itu sekadar mengangguk dan menyilangkan tangan didadanya.
" bukan kau dengan Wonwoo ke tadi?"
" haah. Aku terus pergi bila dia cakap yang aku sukakan seseorang pada hal orang tu dia. Kau afa bagitahu dekat dia ke, Gyu?" Mingyu menjeling dan mengangkat punggungnya dari situ, berasa sakit hati apabila gadis idamannya itu sering menyebut nama Wonwoo.
Langkah Mingyu diikuti gadis itu hingga ke atas bumbung sekolah. Mujur tiada sesiapa lagi yang berada disitu pada awal pagi. Minhee menarik tangan Mingyu hingga lelaki itu terpaksa memandang wajah gadis itu.
"Mingyu! Kenapa kau pergi macam tu ja?! Kita tengah berbualkan tadi?!" Minhee berteriak hinggakan lelaki itu menepis tangannya dari eratan gadis itu.
"Aku tak suka kau cakap pasal Wonwoo tu! Kau masih tak faham lagi?!"
"Kau cemburu?"
"Ya! Aku cemburu sebab aku dah lama suka kau! No! Aku dah lama cintakan kau! Tapi kau, cuma pandang sebelah mata ja! Kau masih tak faham lagi?!" Minhee memilih untuk berdiam diri malah Minhee mengundur sedikit ke belakang untuk beredar dari situ namun Mingyu terlebih dahulu mendapatkan Minhee dengan mencapai tangannya.
"Tak Mingyu. Kau salah orang, aku tak layak"
"Kenapa kau kata aku tak layak buat kau,Minhee?"
"Aku tak cantik. Aku miskin dan aku tak ada kawan perempuan yang boleh aku kawan, ak..aku.. "
"Jadi kau ingat kau layak buat Jeon Wonwoo? Kau layak ke?" Minhee terkilan seketika. Minhee menjatuhkan pegangan tangan Mingyu yang sedang menghelus lembut tangannya dan beredar dari situ.

"Jadi kesimpulan yang dapat dipelajari dalam bab ini, Eropah mengamalkan realpolitik sementara itu Madinah pula mengamalkan Piagam Madinah ... " kata-kata Cikgu Song terberhenti disitu malah matanya menumpukan kearah Mingyu yang sedang mengelamun. "Kim Mingyu, kamu dah sampai mana?" mata semua pelajar tertumpu kearah Mingyu tetapi tidak Seungcheol, Wonwoo dan Minhee. Mingyu dengan bersahaja mengangkat wajahnya dan digelengkan kepalanya sahaja.
"Cikgu tak nampak kamu didalam kelas ni. Silakan keluar dari kelas saya sampai waktu saya habis" Mingyu mengangkat punggungnya dan keluar dari kelas itu. Matanya tertangkap beberapa orang budak sepertinya juga berada di luar kelas yang sedang berdiri kerana didenda. Mingyu tersenyum.

Setelah tamat waktu sesi persekolahan pada haritu, Minhee sekadar mendiamkan diri dan berjalan beriringan dengan Seungcheol yang dari tadi memandang sebelah wajah gadis itu. "Wonwoo dan Mingyu suka kau dan kau suka Wonwoo dan aku yang juga dah nak terminat nak dekati kau" Minhee memandang Seungcheol dengan wajah Seungcheol tanpa memandang wajahnya. Tangan lelaki itu diselukkan ke dalam poket seluarnya dan tersenyum sendirian.
"Macam mana kau tahu?"
"Dah lama semenjak kau confess perasaan dekat Mingyu yang kau suka Wonwoo" Minhee terdiam dan meneruskan perjalanan.
"Bagitahu eomma aku balik lambat. Aku ada kerja dekat cafe" Langkah Minhee dilajukan dan meninggalkan Seungcheol dibelakang namum Seungcheol terlebih dahulu mendapatkan tangan gadis itu.
"Aku ikut"
"Kau memang suka ikut orang? Tak payahlah aku takut eomma risau nanti. Kau bagitahulah eomma yang aku ada kelas tambahan" lelaki itu melepaskan tangan Minhee dan membiarkan gadis itu pergi dari situ meninggalkan Seungcheol pulang seorang diri.
"Shibpal"

©teacadburry 2018

NEXT [C.SEUNG CHEOL]Where stories live. Discover now