4 YIL SONRA...
"Her şey yolunda gidiyor, çalıştığım yeri seviyorum. Artık bir işe sahibim ve hayatım şuan iyi gidiyor, ne ? .bat dosyası mı ? Ahh onu çoktan unuttum bile üstünden 4 yıl geçmesine rağmen halen bilgisayarımda ve USB belleğimde bulunuyor, sanırım artık onu silmeliyim. Sence doğru olan bu değil mi Mike ?"
İşte orada evin kapısından çıktığımda Mark beni bekliyor olur, aynı yerde çalışıyoruz ve işe beraber gidiyoruz. İyi birisidir, onu seviyorum. En azından iş yerindeki bazı aptallardan iyi olduğunu söylemek mümkün. Aptal demişken üniversitedeki şu çocuklar, işyerimde sunucularını savunmakla vaktimi geçirdiğim I-corp şirketinde hademelik yapıyorlar. Ve evet, işim bir siber güvenlik merkezinde. Patronuma para verirler ve biz, çalışanlar onların sunucularına olan saldırıları ve benzeri durumları savunur, engelleriz. Zevkli olduğunu söyleyemem ama kötü de değil, Sanırım.
Şirket kapısından girer girmez hemen masama giderim ve bilgisayarımın başına oturur, işe başlarım. Öğlen yemeğini bir kafede her zamanki masamda yer ve geri dönerim, işten çıktığımda ise evime gider akşam yemeğimi yerim. Vaktim olursa bazen bilgisayarımla ilgileninirim. Ama bugün bir tuhaflık vardı.
Bilgisayarım açılmıyor, herşeyi denedim ama hayır açılmıyor. Güvenli mod bile işe yaramıyor. Herşeyi kontrol ettim Post ekranı geçiyor, bilgisayarımın donanımlarında hiçbir sorun yok. Sistem dosyaları bozuk değil ve eksik yok. Ama sistemim açılmıyor ve Windows'u göremiyorum. USB belleğimde tuttuğum bir Linux bulunuyor. Eskiden Linux kullanırdım, şimdi ise Windows kullanıyorum ne kadar da büyük değişiklik öyle değil mi ? USB ile Linux olarak başlatmayı denedim ve başarılı oldum. Ancak sistemde bir tuhaflık vardı. Windows masaüstümü görmeye çalıştım ama olmuyordu. Sonradan kendiliğinden açılan bir tür Upload penceresi açıldı. Karşıdan .bat uzantılı bir dosya iniyordu. Kapatmak imkansız görev yöneticisinde, hiçbir yerde görünmüyordu.
İndirme tamamlandı. Açılan exe uygulaması indirilen dosyaları masaüstüme getirdi. Yine bir .bat uzantılı dosya. Adı yoktu, İlk fark ettiğim şey X#+ dili kullanmadığıydı. 4 yıl önce onu biraz inceleyip onun kullanıldığı dosyaları anlamamı sağlayan ve arka planda çalışan bir uygulama yapmıştım. USB belleğimde Linux sistemime de bunu atmışım. Otomatik dosya taraması tamamlandı ve bu .bat dosyası X#+ dili ile hazırlanmamış, kulllandığı dil C++ dı.
Her ne kadar X#+ dilini tespit edebilen bir uygulama geliştirsem bile bu programlama dilini halen bilmiyorum. Program da tam olarak bilmiyor zaten, daha önce BENİSİLME.bat dosyasının yazıldığı X#+ kodlarınından herhangi birisini içerirse bu tespiti koyuyor. Eğer farklı bir kod varsa bunu algılayamaz. Ama bunun X#+ olmadığına eminim, kullandığı programlama dili C++ ve hiçbir koruması yok. Kodlarına hemen ulaşabildim.
Kodları inceliyordum ama bu dosyanın hiçbir amacı yok. Bir Virüs veya Trojen değildi. Truva Atı olmadığından da eminim. Yazılan kodlar sadece Ekrana yazı yazdırmaya yarıyordu ama hepsinin içi boştu, bu dosyayı çalıştırmak veya biryerde bulundurmak hiçbir işe yaramaz. Bu kodlarla hayır. Biraz daha inceledikten sonra hepsinin yazı yazdırma kodu olduğunu gördüm ancak hepsinin içi de boştu.
Derken gözüme onca satırın arasından bir açıklama satırı takıldı, Şöyle yazıyordu.....
BENİ HATIRLADIN MI ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KARANLIK SOKAK
Mystery / ThrillerBir Yazılımcının başına en kötü ne gelebilir ki? İşte bunu göreceğiz, sadece kendinizi satırlara bırakın ve kahvenizi yudumlayın. KARANLIK SOKAĞA HOŞGELDİN!