BAB 9

3.5K 81 10
                                    

Syahadat membuka blazernya,lalu mencapakkannya di temat duduk kereta bahagian kiri.Dia mengeliat.Syahadat baru sahaja pulang dari Sydney.

"Farhan Syahadat."suara seorang perempuan.

Syahadat memandang susuk tubuh tersebut.Perempuan berambut lurus dan panjang paras bahu,memakai skirt bewarna biru gelap serta dress pendek bewarna hitam dan bertumit tinggi.

"Intan."

Intan berjalan mendekati Syahadat.Dia menyentuh bahu lelaki itu,tetapi ditepis kuat.

"Dah lama I tak jumpa you,sayang."suara Intan.

"Pergi mampuslah sayang kau."balas Syahadat.

"Kasar bahasa you.I rindulah you yang lembut.You yang cakap lembut gigi dari lidah ajak I masuk bilik hotel.Can you remember what we was doing masa tu?"suara Intan digemersik.

"Itu dulu,bukan sekarang.Please,jangan ganggu hidup aku."balas Syahadat.

"You nak I terus beri tahu wife you pasal kita ke?Tanpa berlengah?You...siap sedia nak wife you minat cerai dengan you?"ujar Intan.

Semua rancangannya telah diatur baik.

"Kau nak apa,ha?"

"Teman I dinner.I lapar,but you belanja I k,sayang."balas Intan.

Intan mendekatkan kakinya ke betis Syahadat.Jari jemarinya bermain di dada lelaki itu.

"I ada banyak.... benda nak cakap dengan you.But,nanti I boleh pendekkan."suara Intan.

"Kau tak boleh cakap anak yang kau kandung tu anak aku seorang.Entah berapa ramai lagi jantan yang dah tebuk kau."balas Syahadat.

"I tak kisah semua tu.Yang penting, I nakkan you."balas Intan.

"Siapa nak kau?Bagi free pun,aku tak nak.Kau tu dah longgar."balas Syahadat.

"Syah....Syah...Before you kenal I,I memamg longgar.But,kalau dulu I boleh buat you jatuh,why not sekarang?Dunia sekarang kaya dengan teknologi,produk.I boleh ketatkan semula."balas Intan.

"Sudahlah.Aku dah ada orang yang aku sayang,dan sayangkan aku."

"Wife you tu...memang talam dua muka,ya?Depan you,tudung litup,belakang you main dengan jantan lain.You nak tahu tak,kalau you tak nak wife you tahu pasal diri you,I boleh je kabulkan permintaa you.Asal you tak buat I marah,sebab I ada video kita dalam hotel tu."jelas Intan.

Syahadat memandang Intan.

"I ada video kita je.Video dengan kawan-kawan you,I tak ada.Diaorang tak hot macam you.Skill lama.Tak berapa menarik."suara Intan memandang tubuh lelaki itu atas bawah.

Syahadat menolak tubuh Intan dari terus lekat dengan dirinya.Hampir tergoda juga dia dengan belaian perempuan itu.

"I share location.Bye....."

♡♡♡

Afirah menghadiahkan sekuntum senyuman buat suaminya.Syahadat membuka kedua belah kasutnya,lantas terus memasuki rumah tanpa mengendahkan Afirah.Tangan yang dihulur Afirah juga tidak diendahkan.Afirah berasa aneh.Selalunya,Syahadat tidak pernah begini.

"Abang nak air?Afirah buatkan."suara Afirah sambil menutup pintu.

Syahadat tidak menjawab.Dia membuka blazernya,lalu dicampakkan di atas sofa.Dia meletakkan handphone serta walletnya di atas meja berhadapan dengannya,lalu melabuhkan punggungnya.

"Abang nak makan?Kalau nak makan,Afirah boleh panaskan lauk.Penat Afirah masak untuk abang.Abang tak cakap pun abang balik lambat."suar
Afirah lagi.

Bukan Lafaz Biasa [COMPLETED]Where stories live. Discover now