Felix bladerde het boek door en las alles grondig door. Hij moest dit goed onder handen nemen, anders kon alles zo maar in het honderd lopen. De spanning haalde het bloed onder zijn nagels vandaan.
Eindelijk... Na drie kwartier lezen vond Felix een elixer die hij mogelijk zou kunnen gebruiken:
"Analyseer magische verschijnselen in omgeving met een straal met 2 meter.
Ingrediënten:
*Haar van verdacht persoon
*Een vurige veer van de Aitvarus
*Een centimeter tentakel van de Kraken
*Een schub van een NagaFelix zuchtte, "Waarom moeten het meteen van zulke lastige ingrediënten zijn." Hij pakte een houten stok die goed verscholen was achter de stoffige boeken. Er was een dunner sliertje hout om de stok heen gedraaid als een klimplant. Er bevond zich een glanzende laag om de stok. Als water wat met zwaartekracht naar de stok werd getrokken. De stok had ongeveer de lengte van de bovenarm van Felix. Het was een toverstok. Felix stopte de stok in zijn binnenzak van zijn jas, goed verscholen. Felix gleed met zijn vingers langs de boeken en pakte er een boek uit vol met landkaarten uit. Hij sloeg het boek open op tafel en bekeek de kaarten. Hij hoopte vandaag nog alle ingrediënten voor het elixer te vinden, maar dat was nog erg lastig.
Jade klapte haar laptop open op haar bed en opende haar Skype. Selene sprong meteen in beeld, het was een videogesprek. Selene zwaaide en begon meteen te praten. "Maar wat moet je me nu vertellen?", vroeg Selene na dat ze haar verhaal had gedaan van een kwartier. Jade lachte, "Je zult het nooit geloven." "Vertel op!", riep Selene enthousiast. Jade trommelde op haar benen en zei dan, "Felix heeft me mee uitgevraagd!" Selene en Jade gilden. "Wauw! Dat is echt te gek!", riep Selene. "Je was al een paar keer met hem naar een café geweest, toch?", vroeg Selene. Jade knikte, "Klopt. Ik ben zó blij!" De glimlach was niet meer van het gezicht van Jade weg te toveren. "Ik wil morgen alle details weten.", lachte Selene. "Deal, maar wat moet ik aan doen? We gaan echt naar de bar en zo!", Jade droomde over die avond. "Weet je nog dat jurkje die je droeg toen we samen voor het eerst uitgingen? Dat stond je zo Sexy.", zei Selene zelfverzekerd. "Vindt je?", lachte Jade verlegen, "Maar wat voor make-up dan, en hoe moet mijn haar?!" Selene lachte, "Weet je wat ik kom om 8 uur naar je huis toe. Dan help ik je. Dan neem ik die knalrode lipstick mee. Die staat zo geweldig." Jade knikte, "Thanks, zie je vanavond. Ik ga nu nog maar even leren voor de begrippen toets voor nederlands." "Succes, ik ga aan portofolio muziek. Zie je vanavond!"
Felix stond op zijn welbekende balkon , hij staarde voor zich uit. Hij dacht na over wat hij het makkelijkst kon krijgen. Uiteindelijk wist hij het. Hij pakte zijn toverstok en zwaaide het rond. Uit het puntje stroomde een gouden regen aan magie. Toen het goud op de grond kletterde was Felix verdwenen.
Ding... Dong...
De moeder van Jade liep naar de deur toe en opende de deur. Voor de deur stond Felix. De moeder keek Felix appart aan en zei, "Ehhh.. Wat is er?" Felix werd rood, hij had er even niet aan gedacht dat Jade niet alleen woonde. "Ehh... Ik kom voor Jade.", zei Felix ongemakkelijk.
Jade haar ogen sprongen open toen ze de stem van Felix van beneden hoorde. "Oh nee, niet nu.",dacht Jade. Ze zat aan haar bureau in haar pyjama en ze had ook geen make-up op. Snel trok ze haar kleding uit en trok ze een zomerig strand jurkje aan. Snel nog wat mascara en een lichte lipstick.
De ogen van de moeder van Jade werden groter. "Was dit de jongen waar Jade, haar dochter op verliefd was?", dacht de moeder van Jade. "Oh, ehhh tuurlijk.", lachte de moeder van Jade. Ze stapte achteruit zodat Felix binnen kon stappen. "Loop maar naar boven 2de deur rechts.", zei de moeder van Jade nadat ze de deur had gesloten. Felix liep de trap op en keek rond. Zo zag een normaal huis van tegenwoordig er dus uit.Jade hoorde de voetstappen. Snel schoof ze al haar rotzooi onder haar bed. Er werd geklopt. Snel bekeek Jade zichzelf in de spiegel en zei daarna, "Binnen." Felix opende de deur en lachte. Felix keek nauwlettend rond. Opzoek naar een haar van Jade. Jade lachte verlegen, "Ik dacht dat we vanavond pas hadden afgesproken." Felix trok een schuldig gezicht, "Oh.. Ik kan ook weer gaan hoor. Als je dat liever wilt..." Felix draaide zich om, zodat hij een schuldgevoel bij Jade opwekte. Toen Felix zijn hand op de deurklink legde pakte Jade zijn hand. Felix keek om. Hij keek in de prachtige zeegroene ogen van Jade. Haar haar stroomde met golven over haar schouders. En met dat korte strand jurkje. Felix was even sprakeloos. Was zij een mens. Wat was ze prachtig. Het raakte Felix van binnen. Een vonk sloeg over. Zijn bloed begon sneller te stromen. Hij moest zich inhouden voor dat hij zou transformeren. Het was een sluimerende stilte. Jade keek ook diep in de ogen van Felix. Die waren zo prachtig kastanjebruin. Jade voelde zich meer verliefd dan ooit. Er gingen zoveel dingen rond in het hoofd van Felix. Begon hij zijn menselijke gevoelens weer terug te krijgen. Plotseling pakte Felix het gezicht van Jade vast met zijn handen en raakten zijn lippen de hare. Jade haar ogen sprongen open van verbazing. Één hand van Jade pakte Felix zijn rug en de andere hand ging door zijn haar. Ze zoenden. Felix voelde zich geweldig, zulke gevoelens had hij nog nooit gehad. Ook al zat hij nog steeds vast, hij voelde zich vrij! Jade straalde, het voelde bijna alsof ze zweefde. Was Felix haar ware liefde? Na de kus en nog een paar minuten zwijgend in elkaars armen lieten ze elkaar los. Ze keken elkaar stralend aan. "Felix?", zei Jade zachtjes. Felix keek Jade vragend aan, "Wat is er?" Jade stond op haar tenen en fluisterde in Felix zijn oor, "Ik hou van je!" Felix kreeg een glimlach op zijn gezicht en zei, zonder twijfel, "Ik nog veel meer van jou!" Hij pakte Jade bij haar middel en zwaaide haar in de rondte terwijl hij haar vast bleef houden. "Maar ik moet nu wel gaan, tot vanavond.", zei Felix nadat ze uitgezwaaid waren. Hij gaf Jade nog één kus en vertrok. Jade plofte op haar bed nadat Felix was vertrokken. Ze had gekust en hij had gezegd dat hij van haar houdt!
JE LEEST
Only a vampire can love you forever
FantasyWat zal jij doen? Liefde of vrijheid? Vriendschap verandert in afkeer als mensen jouw ware aard ontdekken. Tegen wil in vampier geworden en vast zitten aan een slavencontract. Felix is een vampier. Tegen wil in. Hij is bedreigd door zijn Slavendrij...