Zo snel als hij kon, zoog Felix de 17 jarige tiener leeg.
"Goed gedaan monster.", lachte Aylin. "Geef me die pillen of anders...", hijgde Felix. Lachend wierp Aylin het potje net de zon beschermende pillen naar Felix.
Felix ving het potje en nam meteen een dubbele dosis in.
Snel veranderde hij terug naar het gedaante van Felix.
"Morgen ochtend vertrek ik naar Egypte. Ik hoop je op het kruispunt van de planetenlaan te zien.", zei Aylin voordat ze lachend verdween. Na haar lach was het stil, doodstil."Felix,
Ik verkort je tijd voor het brengen van het meisje, de Jadeïet. Je hebt tot overmorgen. Je weet waar je het moet afleveren. Het liefst levend. Ik kan je overal volgen door de steen in je arm. En zeg me niet dat je dat niet weet! Tot snel.Rhune Vind'or"
Rhune rolde de brief op en liet het verzenden. Hij pakte zijn veer om aan een formule verder te werken maar de veer veranderde in goud. Een frustrerende kreet verliet de mond van Rhune. Hij wilden zijn beschermende handschoenen aan trekken maar die veranderden ook in goud.
Hij smeet de tafel om, ook goud.
"Felix, ik zou maar opschieten als ik jou was. Anders duurt het niet meer lang tot jij je ogen sluit.", riep Rhune geïrriteerd."Waarom...", was het eerste woord wat Jade uitsprak na de dodelijke stilte.
"Ik kon het je niet eerder vertellen Jade, je zou het niet accepteren.", zei Felix. Hij liep naar Jade en pakte haar hand. De ogen van Jade stonden vol emoties. Jade pakte het mes van de tafel die bedoelt was voor de taart en hield hem dreigend bij het hart van Felix.
"Laat me los!", riep Jade dreigend.
Snel trok Felix zich terug. Zo hadden hij de lieve, verlegen Jade nog nooit gezien...
Jade legde het mes terug en zuchtte. Je kon in haar stem horen dat ze het liever niet had willen zien.
Alvaro liep naar Felix en duwde hem op de grond, "Wie denkt je wel dat je bent!"
Felix was gebroken. Nu wisten ze allemaal de waarheid. De waarheid die voor altijd verborgen moest zijn.
Felix voelde zich klein.
Hij zat in een gezakt op de grond. Zijn hoofd staarde naar het dode lichaam van de tiener.
Een donkere traan verliet zijn ooghoek.
De rest keek hem aan zonder medeleven, meer afkeur. "Ga weg.", zuchtte Jade Teleurgesteld. Felix keek gebroken de groep rond. Hatende blikken sneden die bij Felix. Zijn vermomming hadden liefde opgewekt. Maar één keer het masker af en de liefde gaat in vuur op. Weg, verdwenen.
Felix trok zijn toverstaf en bracht langzaam uit, "Oké dan... Vaarwel." Met een gebaar verdween Felix. De tuin was stil. Maar ook bij Jade ontsnapte er een traanFelix verscheen in zijn gang en veranderde in een vampier. Hij keek naar zichzelf in de grote spiegel.
Hij zakte in elkaar op de grond. Hij smeet alle potten en vazen naar de spiegel. Huilend om zichzelf. "Waarom ik! Neem iemand anders Rhune, Aylin! ", huilde Felix. De brief van Rhune viel op dat moment op de deur mat. Felix las de brief, ook al was zijn zicht wazig door de tranen.
"Jade...", zuchtte Felix.
Er spookten zo veel verschillende dingen door het hoofd van Felix. Hij was stil terwijl hij zijn ogen gesloten had.
"Het heeft geen zin meer om je voor de rest van de wereld te verbergen.", fluisterde Felix huilend."Ik haar mijn 16de verjaardag!", riep Jade terwijl ze woedend op haar bed plofte. De zachte dekens voelden als bakstenen. Selene kwam geschokt naast Jade zitten. "Waarom wist je dit niet van Felix!", riep Selene in shok. "Ja weet ik veel! Hij was mijn ware liefde...", zuchtte Jade. Ze verborg haar gezicht in de kussens.
"Wordt een keer wakker Jade! Ware liefde bestaat niet en zal ook nooit bestaan! Hij was een bedrieger.", constateerde Selene. Jade kwam overeind en keek Selene woedend aan, "Ze zeggen toch ook altijd dat magie en bepaalde wezens niet bestaan! Wat heb je dan gezien vanmiddag?"
Selene was stil. Jade was ook stil.
"Sorry.", zei Jade uiteindelijk terwijl ze dof voor zich uit staarde.
"Je houdt nog van hem, hé?", vroeg Selene terwijl zij ook dof voor zich uit staarde.
Jade haalde onverschillig haar schouders op.
"Geef maar toe, ik kan het zien.",, fluisterde Selene. "Ik ben een monster...", zuchtte Jade.
"Hoezo?", vroeg Selene terwijl ze Jade strak aan keek.
"Het komt vast door mij dat dit is gebeurt. Ik kon het sinds ons eerste afspraakje al weten.", zei Jade, ze voelde zich op de een of andere manier schuldig.
"Hoezo? Ik volg het niet meer Jade.", zei Selene.
"De eerste keer dat Felix en ik afspraken deed hij een donker rode vloeistof in zijn drankje. Het rook ijzerig. Weet je wel, die geur van bloed.", lichte Jade toe.
"Ga jezelf nou geen schuldgevoel aanpraten Jade. Het is niet jou schuld."
Jade zuchtte
"Maar ik denk dat ik nu echt naar huis moet. Sorry Jade. Ik spreek zo snel mogelijk weer met je af.", zei Selene terwijl ze naar de deur liep.
"Oke dan.", zei Jade wat stilletjes.Felix zette zijn telefoon op anoniem en toetste het nummer van Jade in.
De telefoon ging over.
Na ongeveer een halve minuut werd er op genomen.
"Met Jade"
"Jade! Gelukkig je neemt op!"
"Felix? Wat moet je van me!"
"Ik moet je spreken."
"Nou vertel nu alles. Daarna hoop ik je nooit meer te horen of zien.", zei Jade, je hoorde aan haar stem dat ze dat niet helemaal meende. Alsnog deed het Felix pijn.
"Oh, ik wist niet dat je er zo overdacht."
"Wat denk je dan! Als ik in het echt met je zal afspreken, zal je me dan net zo onrespectvol leeg zuigen als je met Emma had gedaan!"
"Ik werd gedwongen Jade."
"Who cares! Niemand vertrouwd je meer. En wie was die meid! Je vriendin?"
"Nee. Het is een te lang verhaal.
"Oh ik heb de tijd!", zuchtte Jade geïrriteerd.
"Zij is de vrouw die mij tot vampier heeft gemaakt. Er is een wet in de vampier wereld."
"En dat is?"
"Als je iemand tot vampier maakt is diegene jou eigendom."
"Dus je bent een soort bezit...", zei Jade, ze staarde dof voor zich uit, "Je kan dus misschien nooit mee bij me zijn." Er gleed een traan over de wang van Jade. Al snel werden het meer tranen.
"Niet huilen Jade! Huil niet om mij. Ik ben waarschijnlijk toch niet meer te redden."
"Felix ik wil je niet verliezen! Ik moet je zien voor dat ik je echt verlies..."
"Weet je het heel zeker?", vroeg Felix.
"Heel zeker.", antwoordde Jade direct.
"Kan je vannacht? Half 2?", vroeg Felix.
"Ik z er alles aan doen om er te zijn."
En daarmee was hel gesprek beëindigd.
JE LEEST
Only a vampire can love you forever
FantasyWat zal jij doen? Liefde of vrijheid? Vriendschap verandert in afkeer als mensen jouw ware aard ontdekken. Tegen wil in vampier geworden en vast zitten aan een slavencontract. Felix is een vampier. Tegen wil in. Hij is bedreigd door zijn Slavendrij...