9: Bekeken

24 5 0
                                    

Het was kwart over negen toen Felix zijn fiets met een kettingslot aan de lantarenpaal bevestigde. Samen met Jade liep hij de club in. "Legitimatie bewijs.", zei de man die voor de deur stond. Felix liet twee valse legitimatie bewijzen zien; één van 18 en één van 17. De man kon geen vervalsing zien en liet ze daarom verder. De club was voor 16 plus en Jade was pas 15. Jade lachte later toen ze binnen waren. Ze waren binnen gesneakt.

Felix liep naar de bar en bestelde 2 drankjes. Jade liep naar hen toe en vroeg, "Wat heb je besteld?" Felix sloeg een arm om Jade en zei, "Twee heerlijke drankjes." Felix pakte de drankjes van de bar en ging met Jade aan de bar zitten.

Rhune draaide zijn hand en achter hem viel er iemand neer. Meteen daalde iedereen neer om voor hem te knielen. Rhune Vind'or was niet in een goede bui. Hij wilde een glas pakken die gevuld was met rode wijn. Hij pakte het glas en het viel in duizenden goudkorrels op de grond. Een vrouw, één van de vele inwoners van het ondergrondse rijk van Rhune, huilde en smeekte Rhune, "Alstublieft almachtige. Met de dag sterven er steeds meer mensen!" "Zwijg!", riep Rhune bevelend. Hij smeet een harnas omver terwijl hij verder liep. Hij keek afkeurend naar de dorpelingen die waren gekomen. "Wat hebben jullie mij te bieden? In de rij! Ik keur!", riep hij terwijl hij wees. Snel en haastig, maar toch oplettend dat hun spullen niet vielen, liepen de dorpelingen naar een rij toe. Rhune knipte in zijn vingers en de grond om hen heen viel weg. De kamer was gevuld met de warme dampen van het lava. Midden in het lavameer stond de reusachtige troon van Rhune. Naar zijn troon was een klein stukje gouden tegels met dorpelingen. Rhune sloeg met zijn zwaard op de grond en schreeuwde iets onverstaanbaars. Dit was het ze in voor de eerste dorpeling. De dorpeling was een jongvolwassen man met bruine krullen. Zijn gezicht stond triest. Hij beklom de trap erg langzaam. Toen hij boven was knielde hij neer voor Rhune.
Hij stak de gevlochten mand naar hem uit. De mand zat tot de nok toe gevuld met kristallen en kruiden. Gretig nam Rhune de mand aan en knikte. Dit kon hij goed gebruiken voor zijn toverdranken en elixers. De man liep tranend van opluchting de trap af en er kwam een gloeiende weg gouden stenen uit de lava. Dankbaar vervolgde de man zijn weg richting zijn huis. Rhune had de mand weg gezet en bonkte weer op de grond. De volgende kwam naar voren. Het was een meisje rond de 10. Ze had mooi golvend haar met een paar vlechtjes tussendoor. Ze liep de trap op en knielde diep voor Rhune. Ze bood hem een prachtige pot. De pot was van duur rivierklei, er waren ook wat edelstenen in verwerkt. De pot was gevuld met gouden munten. Rhune keek woedend naar het meisje. "Jij! Ondankbaar schepsel!" Hij bonkte met zijn zwaard op de leuning van zijn troon en er kwam een plato uit de lava. Hij smeet het meisje erop. Het meisje werd weg gevoerd naar het mijnerskamp van Rhune, alles bezitte Rhune hier in zijn ondergrondse rijk. Hij hief zijn zwaard en riep, "Mij belachelijk maken met mijn gouden vloek! En een pot met waardeloze edelstenen en rivierklei." Hij plofte boos en verwend neer. "Volgende!", hij nam een slok van zijn rode wijn.

Er stond een heerlijk dansnummer op. Jade porde Felix in zijn buik en lachte. Felix stond op en begeleidde Jade naar de dans vloer. Sarcastisch, en een beetje aangeschoten, maakte Felix een buiging. Jade lachte en maakte er ook één terug. Daarna gingen ze los op de dansvloer. Jade had op dansen gezeten en liet een paar van haar moves zien. Felix was niet de enige die onder de indruk was. Binnen 2 minuten stonden er al veel jongens en meiden Jade te bewonderen.

Een jongvolwassen vrouw met prachtige blonden haren liep lachend de trap op. Terwijl ze liep gleed de zijde rode jurk over de treden. Rhune keek appart naar de vrouw, zij was de eerste in tien jaar die lachend naar hem toe kwam. De vrouw hield Rhune in spanning door hem extra lang te laten wachten. Rhune werd ongeduldig en zei, "Wat heb je?!"
De vrouw lachte met haar witte tanden. Ze gaf hem een vreemd voorwerp gewikkeld in een doek. Verward nam Rhune het aan. Wat moest hij verwachten van deze vrouw. Twijfelend ontnam Rhune het doek. Er kwam een glazen bol onder vandaan. De bol was vast gemaakt in een zilver onderstuk met energie gevende edelstenen. Hij keek de vrouw verward aan. "Wrijf over het glazen oppervlak en denk aan een persoon." Rhune begon over de glazen bol te wrijven en dacht aan het meisje wat hij op het plato had gesmeten. Er ontstond rook in de bol en het meisje verscheen huilend op de grond smekend in het glas. "Dank u, hier ben ik erg tevreden mee.", lachte Rhune, "Waar kan ik u mee blij maken?" De lach van de vrouw veranderde in een treurig gezicht, "Als ik om iets mocht vragen, zal ik mijn dochter terug vragen." Ze knielde zwak en gebroken neer. Rhune knikte hij knipte in zijn vingers en er kwam een plato uit de lava met een glazen koepel. De koepel verdween en er zat een klein meisje op haar bed te huilen. Haar gezicht was beweegt met zwarte vegen. Het plato vloog omhoog. De vrouw knikte dankbaar en tilde gelukkig haar dochtertje op. Ook zij liep weg. Rhune keerde zijn gezicht weg. Hij werd jaloers van geluk.
Toen alle mensen weg waren wreef hij nieuwsgierig over het glas. De rook in de wolk veranderde in Felix die aandachtig naar Jade staarde. Rhune rolde met zijn ogen.

Felix klapte hard in zijn handen toen Jade uitgedanst was. Felix was niet de enige die applaus gaf. Jade haalde lachend een hand door haar haren. Ze liep naar Felix toe en drukte een kus op zijn mond. Felix lachte. Hij schrok, zijn huidkleur begon langzaam witter te worden. Hij liep naar de bar en bestelde weer wat drankjes. Toen Jade niet keek deed Felix snel een druppel van het elixer, wat hij nog steeds bij zich droeg, in het drankje van Jade. "Laten we even een luchtje scheppen.", zei Felix in het oor van Jade omdat de club erg luidruchtig was. Ze pakten hun drankjes en liepen naar buiten. Daar ploften ze neer op een bankje.
Jade nam een slok van haar drankje en lachte naar Felix, "Dit is echt de beste avond van mijn leven!" Jade zij het een beetje hard omdat ze het praat niveau van binnen was gewend. Felix lachte en trok zijn toverstok. Hij mompelde wat binnensmonds, het was onverstaanbaar. De tijd stond stil. Hij had nog een beetje Kraken bloed mee genomen en smeerde het op de hals van Jade. Jade begon rood te gloeien. Felix had opgezocht in het boek wat de rode gloed betekende. Het betekende dat er bovennatuurlijke krachten aanwezig waren. Felix schrok, Rhune had dan toch gelijk. Felix voelde zich bedrogen, ook al mocht dat niet, hij had het ook zelf gedaan. De bovennatuurlijkegaven waren van een vampier. Er waren dus vampiers krachten in een straal van twee meter van Jade. Felix wist genoeg. Snel haalde hij het Kraken bloed van Jade af en hoorde de tijd in zijn hoofd aftikken. Hij stopte de toverstok snel weg en gedroeg zich zo normaal mogelijk.

Only a vampire can love you foreverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu