"Verdwijn!", beviel Rhune . Tegelijkertijd draaiden Aylin en Felix zich richting Rhune. "Nooit!", zei Aylin. "Graag zelfs.", zuchtte Felix, "Waarom ben ik zo belangrijk voor jullie!" Hij smeet het glad kapot tegen de muur en liep richting de achterdeur. "Felix wacht!", riep Aylin gepikeerd. Felix smeet de deur dicht en verdween. Een paar minuten gebeurde er niets, behalve een paar slokken wijn. "Dit is nog niet afgelopen.", zei Rhune uiteindelijk kil. Aylin staarde wat dof voor zich uit.
De vrijdag van Jade.
"Jade! Waar ben je? Jade!", riep Selene lopend door de gangen. "Jade!", klonk er vanuit een andere gang. De gangen waren leeg. Het was pauze dus iedereen bevond zich in de aula. Behalve Selene en Felix, bijde op zoek naar Jade.
"Ehhh... hey.", zei Selene wat ongemakkelijk. Felix lachte, "Jij bent toch Selene als ik me niet vergis?" Selene knikte, "Dat klopt ja. Maar wat doe jij hier?" "Opzoek naar Jade.", zei Felix een beetje verlegen terwijl hij een doosje te voorschijn haalde.
"Wanneer is de bruiloft.", grapje Selene. Felix opende het doosje, hierdoor werd een prachtig zilver kettinkje zichtbaar. Het was een fijn gevlochten patroon met in het midden een infinity teken met een hartje erin verwerkt.
"Wat cute, dit gaat ze echt tof vinden.", zei Selene. "Dank je. Ik hoop ook echt dat ze het leuk vindt.", zuchtte Felix.
Selene pakte een stoel en ging er op zitten, met de leuning naar voren.
"Ik wil iets speciaals doen voor Jade maar ik weet niet wat.", zuchtte Selene. Felix knikte instemmend terwijl hij ook ging zitten.
"Ik weet het! Een suprise party!", zei Felix. Selene pakte haar telefoon en zei, "Perfect! Maar niet helemaal. Jade heeft iedereen al uitgenodigd en het feestje is dus ook al gepland. Maar..." Selene lachte.
"Waar denk je aan?", vroeg Felix.
"Wat nou als één van ons Jade afleid en dat de ander de gasten naar binnen smokkelt. Ik weet zeker dat ze dat nooit door gaat hebben!", zei Selene terwijl ze een appgroep aanmaakte. "Ik leid Jade wel af. Ik stuur je de nummers van de andere jongens. Oke?", vroeg Felix toen hij ook zijn telefoon pakte. Selene knikte en zette alle nummers in de groep.
"Nice. Waar ga jij heen dan met Jade? Voordat we elkaar perongeluk tegen komen?", vroeg Selene.
"Ik ga denk ik langs het park en hoog waarschijnlijk naar de ijssalon.", lachte Felix verlegen. Selene lachte en porde Felix plagend in zijn buik, "Dat is echt schattig. Nou veel plezier. Ik regel de rest. Hou haar zo lang mogelijk van huis.", sprak Selene Felix toe. Ze zette de stoel terug en liep al appent naar de aula. Felix opende het gesprek met Jade en appte:Felix:
Hey jarige!
Ik wil je trakteren uitschoolAl snel kwam Jade online:
Jade:
Daar zeg ik geen nee tegen 😊
Maar weet niet of het kan. Verjaardag dingen regelen en zoFelix:
Ik heb voorrang 😉
Hoelaat ben je uit??Jade:
Goed dan...
Ben half 3 uit
Is dat goed??Felix:
Perfect ❤
Zie je dan xxxJade:
Tot dan 💖Lachend stopte Felix zijn telefoon weg. Hij liep met zijn handen in zijn zakken naar zijn vrienden toe in de aula.
"Hey Felix!", riep Alvaro terwijl hij zijn hand opstak naar Felix. Felix pakte de hand vast en lachte.
"We hebben het bericht van die andere chick ook ontvangen. Wel cute, hé.", lachte Alvaro.
"Ja toch! Ik verwen vanmiddag Jade met een ijsje en een romantische wandeling.", zei Felix trots. De jongens lachten.
"Ze heeft best knappe vriendinnen.", merkte Alvaro op. De jongens lachten.
"Heb wel zin in een goed feest.", deelde Liam mee. "Als er maar bier is.", lachte Ryan."Selene...", begon Jade. "What's going on?", vroeg Selene.
"Felix heeft me gevraagd met hem iets te gaan doen uitschool. Moet ik dat doen, heb eigenlijk al ja gezegd.", zei Jade met een beetje schuldgevoel.
"Tuurlijk moet je dat doen!", zei Selene enthousiast.
"Maar we gingen samen alles opzetten voor het feest en-", begon Jade. Maar Selene onderbrak haar zin en zei, "Dat regel ik wel samen met Tess. Je moet van vandaag genieten." Selene glimlachte. Jade lachte terug, "Oké dan. Maar als er iets is meteen appen, hé!" "Tuurlijk, maak je maar geen zorgen. Oh en doe die springlipgloss op zometeen. Die staat super leuk.", knipoogde voordat Selene haar tas op haar rug slingerde en weg liep.De laatste uren gingen langzaam voorbij. Jade die de heletijd aan Felix dacht en Felix die de hele tijd aan Jade dacht. "Dus is het A of B?", vroeg meneer Sandler, docent Nederlands, aan zijn leerlingen. Jade staarde uit het raam terwijl ze aan een plukje haar draaide. Meneer Sandler had zich al het hele lesuur geïrriteerd aan de niet oplettende Jade.
"Jade? Weet jij misschien het antwoord?", vroeg meneer Sandler sluw. Jade schrok op uit haar gedachtes en keek meneer Sandler aan, "Wat zei U?"
"Wat is het antwoord op de vraag?", vroeg hij alweer.
"Ehh... C?", antwoorde Jade twijfelend.
De klas barsten in lachen uit. Jade werd rood, wat was er te lachen? Een naar gevoel besloop haar. "Tuurlijk.", lachte haar docent, "Misschien een keer opletten is ook handig." De bel klonk. Iedereen pakte snel zijn spullen en liep het lokaal uit.
Terwijl Jade haar spullen inpakte om zo snel mogelijk naar Felix te gaan, kwam meneer Sandler naar haar toe. Hij ging op het tafelblad tegen over haar zitten en vroeg lachend, "Waar zit je de laatste tijd met je gedachtes, Jade? Je cijfers gaan ook wat achter uit."
Jade balde haar hand stevig tot een vuist onder tafel om haar frustratie niet hardop te uiten. Ze had op dit moment echt geen zin in zo'n typisch gesprek wat haar ouders de laatste tijd ook steeds doen.
"Ik heb hier echt even geen tijd voor, sorry.", zei Jade bot voordat ze het lokaal uit liep.
"Maar Jade!", riep meneer Sandler haar nog na.Jade scande haar pasje en opende haar kluisje. Er lag niet veel in de laatste tijd.
Twee toetsblokken en haar zomerjasje. Felix kwam aangelopen en begroete Jade met een kus. Na de kus lachte Jade, "Ook hallo." Felix lachte en sloeg een arm om Jade heen. "Laten we gaan.", zuchtte Jade toen ze haar zomerjas had aangetrokken en de arm van Felix had ontvangen. "Is goed.", antwoordde Felix. Samen liepen ze het schoolgebouw uit.Felix:
Wij zijn vertrokken!
Jullie kunnen je gang gaan👌Selene:
Top,
Let the party begin!🎉🎊
JE LEEST
Only a vampire can love you forever
FantasyWat zal jij doen? Liefde of vrijheid? Vriendschap verandert in afkeer als mensen jouw ware aard ontdekken. Tegen wil in vampier geworden en vast zitten aan een slavencontract. Felix is een vampier. Tegen wil in. Hij is bedreigd door zijn Slavendrij...