Kommer jag överleva Kapitel 7

3.7K 81 14
                                    

~Amelias Perspektiv~

*Dröm*

Omars mjuka läppar mot mina. Allting var perfekt. Det vad som om våra läppar var gjorda för varandra.

*Dröm slut*

Jag vaknar fort och sätter mig upp. Vad fan hände? Vad i helvete drömde jag nyss? Kysste jag Omar? Kunde det ens stämma.

-Godmorgon, säger pappa och öppnar dörren.

-Vad vill du? Frågar jag.

-Snälla Amelia, börjar pappa innan jag avbryter.

-Du har förstört allt, säger jag.

Pappa ger mig en ledsen blick och går ut ur rummet.

Vad är hans problem? Alltså kan han inte bara flytta härifrån. Jag förstår mig inte på någon. Förutom Ogge. Tack vare Ogge så har jag lärt känna massa ny människor.

-Godmorgon, säger jag till de fyra killar som står i köket.

-Har du bråkat med Rickard igen? Frågar Ogge.

-Ja, säger jag.

Att se Omar igen gör ont. Smärtan han har i ögonen gör ont. Det känns som att jag svikt honom. Även om jag vet att jag inte gjort det.

-Vad ska du hitta på? Frågar Ogge.

-Jag ska packa, svarar jag.

-Vart ska du? Frågar Felix.

-Ska flytta hem till mamma, svarar jag.

-Varför? Frågar Ogge.

-För att han är en idiot, svarar jag och marscherar upp till mitt rum.

Jag packar det viktigaste jag har i en resväska. Jag skiter fullständigt i skolan eller något. Amanda och Miranda ska hänga med. Ingen av dom gillar Stockholm. Så vi sticker hem till Jönköping. Utan att våra föräldrar vet.

Vi möts på tågstationen klockan 14:00.

-Hej, säger Miranda och Amanda i kör.

-Hej, säger jag.

-Redo att åka ifrån helvetet? Frågar jag

-Japp, svarar dom.

Vi kliver på tåget och det känns bra att lämna allt. Fast ändå inte. Jag lämnar Ogge som hjälpt mig så mycket och Omar som jag svikit. Nej, jag gillar inte Omar. Tycker bara synd om honom.

När vi kommit till mammas lägenhet i Jönköping så öppnar jag dörren ned min nyckel. Mamma är ju fortfarande i fängelse. Så vi är ensamma.

Det är städat här inne. Förmodligen min moster som städat.

När jag tittar på telefonen så har jag massa missade samtal. Från Ogge och pappa. Då ångrar jag mig nästan.

_________________________

Detta kapitlet blev lite kort. Hoppas att det funkar ändå. Lämna gärna en gullig kommentar så hörs vi snart.

Puss och Kram💕💗

//Alicia❤️😘

Kommer jag överlevaWhere stories live. Discover now