Kapitel-14-Tillsammans

2.8K 84 15
                                    

~Amelias Perspektiv~

-Skojar du med mig!!! Utbrister jag.

-Nej, säger hon.

-Jag kan nog hjälpa dig med att fråga ut honom, säger jag.

-Tack, säger hon och ger mig en kram.

Efter det så beger jag mig hemåt.

~2 Veckor senare~

Omar har varit hemma från sjukhuset i en vecka. Han har varit hela tiden i Göteborg med sin familj, men idag ska jag äntligen få träffa honom. Vi är typ inbjudna till en fest hos killarnas kompis. Det kommer tydligen vara smockfullt med folk.

-Hej, säger Amanda och klampar in i mitt rum.

-Hej, säger jag.

Vi börjar göra oss redo för kvällen. Jag plattar mitt lila hår och Amanda lockar sitt hår.

När vi är klara så möts vi av killarna i hallen. Jag slänger mig i Omars armar.

-Jag har saknat dig, säger han och pussar mig i pannan.

-Jag har saknat dig också, säger jag honom och vi möts i en perfekt kyss.

När vi kommer in på festen så dunkar musiken högt, det är folk överallt och man kommer typ ingen stans.

-Kom vi dansar, säger Oscar och alla går upp på dansgolvet.

Efter en lång stunds dansande så inser jag att jag dansar med en kille som inte är Omar. Han lutar sig framåt och jag känner hans läppar mot mina. Jag försöker putta tillbaks honom, vilket jag lyckas med. Jag vänder mig om till vänster och där står någon jag verkligen inte önskade stå där...Omar. Han ser förstörd ut och han springer fort ifrån mig. Det är just då jag förstår vad som hänt.

_________________________

Hejsan! Ett till kapitel dock lite kortare med lite drama. Nu kommer en liten tävling.

När jag läser en berättelse/novell så får jag alltid en bild av hur personen som skriver ser ut.

Min fråga är hur tror ni jag ser ut, hur gammal tror ni jag är och hur tror ni jag är som person.

Den som gissar mest rätt vinner en speciell plats i berättelsen. Ni måste lämna eran kik så jag kan meddela om ni vann.

Till mina kompisar som läser, ni får tyvärr inte delta.😂

Puss och Kram💖💕

//Alicia❤️😘

Kommer jag överlevaWhere stories live. Discover now