Jungkook. 5%

4.1K 484 33
                                    

"Awak boleh berjalan tak?"

Aku mengangguk malas. Dari tadi mulutnya tak henti henti bercakap. Tersilap telan mesin bertih jagung ke apa.

Ish.

Serabut tahu."Kau boleh diam tak? Aku serabut lah." Satu jelingan tajam khas aku berikan padanya.

"Tak."

Aku mengetap bibir geram. Duh,minah ni memang cabar aku betul. Ada juga mayat terdampar depan pintu klinik ni esok.

"Awak makan tak lagi?"

Dengan perlahan aku menggeleng. Fuh,sebut pasal lapar,tiba tiba pula perut ni berbunyi. Baru aku ingat yang aku tak makan lagi daripada tengah hari sebab aku malas nak fikir apa yang aku nak makan.

You know what is 'malas'?

Malas is perangai seton yang sentiasa berada dalam diri kau yang menyuruh kau duduk je diam disitu tanpa teringin bergerak untuk buat sesuatu perkara Tapi hati kau nak sangat buat perkara tu.

Fuh,aku describe pasal malas pula.

"Jungkook?"

"Jangan dekat dengan aku. Kau akan menyesal nanti." .

Jelas mukanya berkerut sekarang.

Sungguh,hati aku menjadi lain

saat memandang wajahnya.

Sebelum ini,kalau aku melihat muka mana mana perempuan,tak pernah pula rasa macam ni. Lain....macam?

"Menyesal apa nya? Awak handsome tambah comel pula tu. Buatkan saya bertuah ada lah. Hehehehe." Dia memandang aku.

Aku tercengang. Duh,dia tak tahu ke sekarang di hadapannya adalah pembunuh kejam?

"Ka-kau tak kenal aku! Jadi jangan sesekali cuba nak dekati aku!" Aku terus bangun lalu ingin menapak pergi daripada klinik ini.

Aku pelik.

Iyelah,aku pelik kenapa aku pergi klinik ni tapi aku tak dirawat oleh doktor. Sebaliknya Song Ji Hyo yang rawat paha aku.

Dia cakap,dia pekerja disitu. Tak kan pekerja pula yang ambil alih tugas doktor?

Wait.

Kenapa aku banyak berfikir pasal dia sekarang ni?

"Hey! Jebon. Awak boleh berjalan tak? Kalau tak—"

"Kau diam! Aku boleh ber—Argh!"

Tanpa aku sedari,aku terpijak kain yang entah dari mana datangnya. Jatuh terduduk aku dibuatnya di atas lantai.

"Omo! Yah!" Ji Hyo ingin menolong aku untuk bangun tetapi aku cepat cepat tepis. "Jangan sentuh aku!"

"Awak ni kenapa?! Saya cuma nak tolong awak bukan nya nak cabul awak pun! Niat saya baik! Buang lah ego tu sekejap. Fikir keadaan diri sendiri dulu!"

Aku....terdiam.

Dia terus memapah aku keluar daripada klinik dan menuju ke arah sebuah cafe berdekatan.

"Duduk di sini."

Perlahan lahan dia melepaskan tautan tangannya daripada meminpin aku lalu berjalan pergi ke arah kaunter.

Tidak lama kemudian,dia kembali dengan membawa dua tin Latte ditangan.

"Minum ni. Bagi tenaga dalam badan tu kembali,arra?."

Dia letakkan satu tin latte tersebut dk hadapan aku. "Aku tak nak."

"Saya tak paksa tapi saya jamin awak akan rugi kalau tak minum."

"Aku tak kesah."

"Tapi Saya kesah sebab saya yang belikan untuk awak. Kalau awak tak minum,terkecil hati saya tahu?"

Aku mendengus kasar lalu memandangnya tajam. Perempuan ni buat kan aku rasa annoying betul dengan sikap dia. Ni baru je jumpa,kalau dah kenal lama...aku tak tahu lah otak aku betul ke tidak lepas tu.

"Kau kenapa? Nak cari pasal dengan aku? Menyesal tak sudah kau nanti." Aku berkata sinis.

"Aniyo. Saya cuma nak bantu awak."

"Bantu apa nya? Kau bukan nya kenal aku,kan? Jadi kenapa kau mengada sangat ambil berat pasal aku sekarang ni? Bukan kita pernah jumpa pun!" Aku memberontak. Meja dihentak lalu dengan kudrat yang masih ada,aku berdiri dan berjalan keluar daripada cafe ini.

Aku tak tahu kenapa aku nak baran sangat pasal benda kecil macam ni cuma...Arg! Peduli apa aku!

Song Ji Hyo di belakang langsung aku tak paling.

Menyampah.

Tak kenal aku tapi acah nak ambil berat pasal aku.

Dehek?

+++++++++++++++++++++++++

[C] Little Star Where stories live. Discover now