Jungkook. 6%

4.3K 465 56
                                    

Pagar rumah agam yang berdiri megah di hadapan,dipandang bosan. Tak lama lagi terbuka la pagar ni sebab ada tahlil yang akan dibuat nanti lepas aku keluar dan siapkan kerja yang sepatutnya.

Dengan sekali lompatan,aku sudah berada di dalam kawasan rumah banglo ini. Ish,kenapa kawalan keselamatan rumah ni terlalu mudah untuk aku ceroboh? Tak mencabar langsunh untuk aku beraksi.

Kemudian,Aku mula mengorak langkah ke pintu rumah. Sambil berjalan,aku bersiul kecil. Tak sabar rasanya nak nikmati darah segar nanti. Mesti best rasanya kan?

Tok!

Tok!

Tok!

Tiga ketukan aku berikan. Tidak lama kemudian,terpancul lah wajah seorang nenek kebaya—Orang gaji  rumah ini mungkin? Dengan wajahnya yang tak ubah seperti singa memakai tudung salji di kepala,dia membuka pintu.

Aku tersengih Kekok. Terkejut pun ada,nak tergelak pun ada. Wajah dia terlalu 'cantik' untuk aku handle kan. Ta-tapi....Kenapa aku rasa aura kegelapan dia lebih menyeramkan dari aku sekarang ni?

"Er—er—"

"Aku harap kau bunuh mulut puaka tu cepat cepat. Aku dah tak sanggup nak tinggal sini. Arraso beacheu?"

Defak?

Di-dia tahu niat aku?

Dan yang paling sodis,dia kata aku 'beacheu' ? Oh my...ade juga aku tukar sasaran malam ni kang. Tak pasal pasal malam buta cenggini dapat makian free dari nenek kebayan.

"Ka—"

"Tingkat dua,bilik pejabat. Pisau aku dah asah tadi. Pistol takde kat rumah ni,almaklumlah,mulut tuan rumah ni pun dah macam pistol bila bercakap. So,harap malam esok rumah ni buat kenduri orang mati lah. Goodluck."

Tanpa memandang ke arah aku,dia terus pergi daripada situ sambil membawa dua begasi di tangan. Lari dari rumah ni,mungkin?

Ak-aku tak tahu nak bagi respon apa lepas dengar apa yang dia katakan tadi.

First time,aku jumpa manusia yang support pekerjaan aku dan beri kata semangat. Orang tua pula tu. Kalau muda,boleh tahan juga. Nanagis pula rasanya,terharu punya hal.

Okey,kembali ke pangkal jalan balik. Tujuan utama aku datang sini sebenarnha nak tebus sesuatu.

Sweater hitam yang tersarung di badan,aku betulkan sedikit. Nak jalankan kerja mesti lah kena tampak kemas kan?

Tanpa membuang masa lagi,aku terus masuk ke dalam dan naik ke tingkat 2 ke bilik pejabat dimana mangsa aku berada.

Sesudah sampai di hadapan pintu,aku tidak mengetuk terlebih dahulu malah terus menerjah masuk dengan selamba. Kesah apa aku? Dulu dia datang rumah aku tanpa diundang main terjah macm ni juga.

"Ap—Mwo?! Ka-kau siapa?!"

Wow. Mangsa ada di depan mata.

Dia terjerit kecil memandang aku seraya menanggalkan cermin mata dari hidung mancungnya. Wajah nya jelas bingung.

"Aku....roh Jeon Jae Han."

"Ap—apa kau merepek ni setan?! Kau siapa sebenarnya?! Masuk rumah orang main terjah. Kau ingat rumah ni bapak kau punya ke?"

[C] Little Star Where stories live. Discover now