Aku mengangkat tangan memegang dadaku. Jantungku mula berdegup kencang.Kalau lah betul segala apa yang dinyatakan dalam buku ini...jadi bermakna.....
"Ja—jangan cakap yang jantung ni milik....Seong Im?"
Jebal.
Air mata kembali deras mengalir.
Pabo! Ak—aku tak patut menangis sekarang! Air mata,Berhenti lah daripada turun! Aku dah penat layan semua perasaan ni.
Sedih,terkilan,terkejut,kecewa semua ada.
Jantung yang aku guna sekarang adalah milik Cheong Seong Im...?
"..andwae...andwae...andwae!!! Ini semua tak betul kan?"
"Hahaha!!! Tak! Tak! Hisk...tak betul! Hisk..."
Kenapa selama ini aku langsung tak ingat semua perkara penting ni?!
"ARGHHHH!!!!!!!"
Aku menjerit sekuat hati untuk kali yang entah ke berapa . Buku di tangan aku peluk dengan erat.
"...ja—jadi aku penyebab Seong Im mati? Hisk..."
Tiba tiba rongga hidungku menangkap suatu bau yang ....
Wangi. Sangat wangi.
Beberapa Kelompak bunga sakura juga berterbangan di sekeliling aku dengan tiba tiba.
"Bau apa ni? Wanginya..."
Wangian ini seperti bau sejenis bunga yang pernah aku hidu.
Aku mendongak,memandang bunga sakura yang berterbangan di udara.
Dan aku baru tangkap bau bunga apa ni...."White Rose."
Aku tersentak lantas berpaling ke belakang.
"Song Ji Hyo?"
Dia tersenyum manis seraya mendekati aku. Di tangannya terdapat sekuntum bunga ros putih.
"...kenapa awak menjerit tadi? Ada masalah?"
Aku terdiam. Wajahnyaa aku tenung lama.
"Kenapa pandang saya macam tu? Awak dah ingat siapa saya?"
Soalan yang masih sama dia tanyakan.
Aku pening,sama ada Song Ji Hyo atau Cheong Seong Im yang ada kaitan dengan hidup aku sekarang.
"Aniyo. Aku cuma....nak pastikan je."
Dia memandang aku pelik.
"Pastikan apa?"
"Pastikan yang kau ni betul betul manusia atau...sebaliknya."
Terus senyumannya mati. Laju dia melangkah merapati aku dan berdiri di hadapan aku dengan wajah....terkejut.
Duh,kenapa dia terkejut pula? KBAT sangat ke ayat aku tadi?
"Kau dah kenapa terkejut semacam?"
Kini aku pula yang memandang nya hairan.
"Awak...tahu?"
"Tahu apa nya? Kau boleh tak bercakap macam manusia normal? Aku malas nak translate apa yang kau cakap,tahu?"
Aku mengeluh kasar. Ini lah yang aku lemah,setiap kali dia bagi ayat atau soalan,memang nak suruh aku buka sepupu sepapak google untuk translate.
"Ani...dari mana awak tahu saya bukan manusia?"
"Aik? Bila masa pula aku cakap kau ni bukan manusia?"
"Tadi?"
Aku menggulingkan mata ke atas. Sesekali aku menyampah juga dengan minah ni. Tak faham betul betul apa yang aku cakap.
"Kau dengar tak aku cakap 'CUMA NAK PASTIKAN' . Bukan nya 'PASTI'. Kau dah kenapa terkejut semacam? Ke kau ni....memang bukan manusia huh?!"
Dia terdiam.
"Weh...kenapa pula kau diam ni?" Aku menolak bahunya perlahan. Wajahnya sudah muram tak seperti tadi.
Ok,aku ada tersalah cakap dengan dia ke apa ni? Kau jangan cakap dia merajuk sudah,memang aku lari dulu nanti.
"...awak...takut tak kalau saya cakap satu perkara ni?"
Aku menaikkan sebelah kening.
"Kenapa aku perlu takut?"
SemacAcm aku dengar nada suaranya. Seperti tengah menahan tangisan...?
"Saya sebenarnya...."
Kemudian dia mengeluh berat.
"Kau apa? Cakap cepat sikit boleh? Aku dah tak larat nak dengar kau bercakap ni." Serius,mood ke laut sekarang.
"...saya sebenarnya bukan manusia."
Tiba tiba suasana menjadi sunyi sepi untuk 3 saat dan kemudian....
"Pufff....HAHAHAHAA!!!!"
Aku tergelak besar.
"Walaupun hambar tapi still aku rasa lawak ayat kau ni. Dari mana belajar weh? Hhahahahah! Kalau kau bukan manusia habistu kau apa ?!! Binatang? Tumbuhan berupa manusia?! HAHAHA"
Duh,boleh dia cakap dia bukan manusia sedangkan wajah lagikan badannya 100% pure manusia.
"Yah Jeon Jungkook,please be serious Saya betul betul maksudkan nya."
Perlahan lahan aku mula berheni gelak dan memandangnya tajam.
"Ish! Dah lah! Aku malas layan kau! Cakap menda merepek je dari tadi! Kalau kau bukan manusia,macam mana kau boleh sentuh aku? Kenapa kau ada kaki? Dan kenapa aku boleh nampak kau huh?! Nak menipu pun,agak agak lah!"
Aku menengkingnya kuat lalu berjalan laju meninggalkan nya disitu bersendirian.
Aku sengaja marah dia macam tu sebab....
Aku takut sebenarnya.
Takut kalau apa yang dia katakan adalah benar.
+++++++++++++++++++++
🌸
Thanks sudi baca!💕
YOU ARE READING
[C] Little Star
Fanfiction❝ Kisah aku,tiada siapa perlu tahu. ❞ Dia,lelaki yang sukar untuk difahami.