"Jungkook! Jungkook!"Aku menoleh ke sisi. Sebelah kening diangkat. "Apa? Nak kiss?"
Dia mencebik lalu menggeleng laju."Saya tak nak kiss awak! Tak sedap! Hump!"
Aku tergelak kecil. Ada saja gelagatnya yang berjaya cuit hati aku. Comel.
"Habistu? Kenapa panggil aku?"
Aku mendongak,memandang langit kembali. Bintang bintang yang berkelipan di angkasa membuatkan pemandangan langit pada waktu malam menjadi indah.
"Cuba awak kira berapa bintang yang ada di langit tu!" Dia berkata dengan wajah yang teruja. Sekali lagi aku mengangkat sebelah keningku.
Dia bergurau ke apa? Nak suruh aku kira bintang yang entah berapa bilangan nya itu?
"...kau....tercicir otak di pasar malam ke tadi?" Aku mencubit perlahan pipi kanannya.
Dia menggeleng."Aniyo. Cuba awak kira berapa bintang yang ada di langit tu!"
"Tak boleh kira lah sayang. Banyak sangat bintang tu,tahu? Mau beruban bulu hidung aku nanti kalau nak dikira berapa bilangan bintang bintang tu."
Dia tersenyum manis seraya mendaki naik ke belakang aku.
Nasib ringan,kalau tak memang aku felip minah ni ke zoo sana. Suka hati je naik atas belakang orang.
Kedua tangannya memeluk erat leherku. "Haaa....awak tak boleh kira kan bilangan bintang bintang tu?"
Aku mengangguk perlahan. Layankan saja perangai senget dia.
"Macam tu juga lah bencinya saya terhadap awak tahu? Tak habis habis acah macho padahal muka macam batu karang. Ish ish ish..."
"Kau turun sekarang." Aku berkata dingin. Ada juga anak orang aku gantung di pokok nanti. —__—
"Eh lek lek. Saya gurau je. Hahahah!"
Dia ketawa lalu memperketatkan pelukannya di leherku."Jungkook'ah."
"Apa lagi? Kalau kau nak mengutuk aku,memang kali ni aku tampor kau laju laju."
"Ish bukan lah. Saya ni baik,takkan nak kutuk namchin sendiri."
Aku menggulingkan mata ke atas. Baik ke?
"Habistu?"
"Awak tahu tak kenapa saya tak suka kiss lips awak?"
"So? Aku tak kesah.Kahwin nanti kena kiss lips juga."
"Ani! Kiss kat situ tak best! Saya geli lah bila kiss kat lips!"
"Habistu kat mana yang be—"
Chup!
Chup!
Chup!
Pipi kanan. Pipi kiri. Belakang leher aku menjadi mangsa bibirnya mendarat.
Aku tersentak seketika. Blur? Itu sudah semestinya. Sesekali aku langsung tak dapat ramal Manusia yang bernama Cheong Seong Im ni.
"Haa...situ lah! Saya suka kiss pipi awak. Dagu awak. Jawline awak. Dahi awak. Hidung besar awak. Leher awak. Telinga...ah tak. Telinga awak kotor ada tahi telinga. Tak sanggup saya nak kiss."
K,ada juga terselit kutukan disitu. -_-
"Kenapa kau suka kiss kat semua tempat tu? Kau ni pelik lah Seong Im."
Aku menoleh sedikit memandang sisi wajahnya yang kini berada betul betul di tepi wajah aku."Sebab...entah. Saya suka kiss orang! Kecuali dekat lips. Pastu kan,saya pun suka peluk orang! I really really love it!"
Dia ketatkan lagi pelukannya lalu melentokkan kepalanya di aats bahu kananku.
YOU ARE READING
[C] Little Star
Fanfiction❝ Kisah aku,tiada siapa perlu tahu. ❞ Dia,lelaki yang sukar untuk difahami.