Jungkook. 11%

2.8K 384 28
                                    

"Jeon Jungkook."

"Jungkook."

"Kook."

Terasa cahaya matahari menerpa seluruh wajahku. Terus mata dibuka perlahan lahan.

Sepertinya....tadi ada orang panggil aku.

"Jeon Jungkook? Awak dah rasa okey sekarang?"

Aku tersentak dan terus berpaling ke tepi.

"GOSH! MA-MACAM MANA KAU MASUK RUMAH AKU?!" Tak semena mena aku terjerit serupa pondan disini.

Terkejut? Itu sudah semestinya.

Gila kau aku tak terkejut kalau Song Ji Hyo dengan tiba tiba muncul di sisi aku sambil tersenyum.

"Eo? Saya datang rumah awak tadi dan tiba tiba terdengar awak menjerit. Saya tak fikir panjang dan terus rempuh masuk dan saya masuk je awak dah rebah atas lantai."

Aku mendengus kasar.

"Aku tak tahu beruk mana yang bagitahu lokasi rumah aku ni pada kau sekarang aku cuma nak tahu yang....Kau balik dan pergi dari sini."

"Tak nak."

Mataku terus membulat lalu memandang nya bingung. Duh,aku nak selamatkan diri dia dari bala dia tak nak pula.

"Balik sekarang,Song Ji Hyo. Sebelum perkara yang teruk berlaku." Aku memberi amaran keras.

"Arra2. Saya akan balik kalau awak makan....ni!"

Terus dia tunjukkan dua biji.....pil?

Khinzir betul.

Benda yang paling aku benci dalam dunia ni .

"Aku TAK NAK!"

Aku membentak geram. Kedua tangan disilang ke dada. Wajah diserius kan bagi menakkutkan dia.

Ta-tapi...

Langsung tak berkesan.

Dia masih lagi boleh tersenyum walaupun aku dah tengking dia?

"Makan lah. Nanti sakit kepala awak datang lagi macam mana?!"

Dia terus memaksa.

"Andwae! Ubat tu tak sedap!"

"Yah Jebon! Makanlah ubat ni!!!" Dia mencebik.

Kedua pil tersebut di tujukan ke arah muka aku. Lantas aku mengelak dan menolak tangannya jauh dari aku.

"Ubat tuu tak sedap lah! Kalau kau nak,kau makan je lah! Aku tak nak!!"

"Ish! Bukan nya awak mati pun kalau makan! Cepat makan sekarang!"

Ay-ayat ni...macam aku pernah dengar.

"Tak nak! Tak nak! Tak nak!" Aku menutup mulutku kemas.

"Makan makan makan!!!!" Dia terus menerus mamaksa aku makan.

HUWARGHHH!!! SESUNGGUHNYA GUE ENGGAK KUAT MENEMPUH UBAT NI YATOHANN!!!!

"Kalau awak tak makan,saya kiss awak nanti kang!"

"BWO-Bwo?! Apa ya—"

Chuppp!!!!

Di-dia kiss pipi aku?

Kiss pipi aku?

Pipi aku?

Kiss?

Jantung tiba tiba berdegup laju. Duh pehal pulak ni?!!!!

"Ka-kau—"

Belum sempat aku habiskan percakapan,terus sahaja dia sumbat kedua pil tersebut dalam mulut aku.

"URGHH!!! AKU TERCE-CEKIKK!! AI-AIR AIR AIR!!!!!"

Segelas Air kosong yang Ji Hyo pegang sejak tadi aku rampas kasar dan meneguk laju.

Shitteeeeuuyyuuyuuu!

"WOI KALAU AKU MATI KATAK KAT SINI TADI MACAM MANA HA KATAK?!!! EIIII KAU NI KAN MEMANG CARI PASAL BETUL!"

Aku melepaskan geram lalu melempar lembut bantal ke arahnya.

Dia sempat mengelak lalu berdiri.

"Heheheh...Saya buat pun terpaksa okey! Saya tak suka tengok awak sakit so dengan cara tu je dapat buat awak makan ubat tahu?!"

Aku mendengus dan meraup kasar rambutku ke belakang. Perempuan ni memang....suka ambil berat pasal orang erk walaupun orang tu tak kesah langsung pasal dia?

Tiba tiba aku teringatkan kes tadi...

Kiss.

"Weh."

"Hurm?" Dia memandang aku.

"Ka-kau betul betul maksudkan apa yang kau ca-cakap?"

"Huh? Maksud apa?"

"Ki-kiss tadi."

Dia mula terdiam.

"Saya buat semua tu sebab saya sayang awak. Ka-kalau saya tak kiss tadi,memang awak tak akan buka pun mulut awak! Hurm...By-bye!Jumpa next time pula ya! Jaga diri! Mian atas kekasaran saya tadi! Tehee~~"

Usai berkata terus dia berlari keluar dari bilik aku.

Aku hanya diam dan memerhati gelagatnya.

Untuk pertama kali.

Aku rasa.

Dia.

Comel.

Eh...

Wait... . Aku ba-baru perasan.

Situasi kiteorang tadi....

Bukan ke sama dengan situasi mimpi yang aku alami sema—lam?

++++++++++++++++

[C] Little Star Where stories live. Discover now