Aku...Tak percaya kan semua ni.
Ak—aku tak faham.
Apa yang berlaku sekarang.
Kenapa buku ni banyak terkandung pelbagai kenangan antara aku dan perempuan yang bernama Cheong Seong Im tu?
Bukan kah nama perempuan tu yang terukir di batu nisan kubur yang Ji Hyo lawati tempoh hari?
Apa yang aku terlupa selama ni...?
Kalau dia orang yang istimewa bagi aku,kenapa aku langsung tak ingat dia?
Kenapa setiap kenangan yang tercatat dalam buku ini langsung aku tak ingat?
Dan kenapa aku seperti orang lain yang menonton kisah silam aku sedangkan ianya adalah kisah aku?
"...Argh!!! Apa yang berlaku sebenarnya?!!"
Buku di tangan aku genggamnya kemas.
Ke—kenapa aku rasa sebak pula ni...
Tiba tiba terasa manik manik panas menuruni pipiku tanpa aku sedari.
Ak—aku menangis?
Jeon Jung Kook menangis?
Pabo.
Kenapa kau menangis ni Jungkook?!!
Aku menepuk kuat dadaku saat tangisan mula menjadi jadi.Ah,shit!!! Damn it. Ak—aku tak nak nampak lemah...
"...Menangis lah kalau awak sedih dan berhenti menangis lah kalau awak sudah tenang kerana dengan luahan tangisan,jiwa kita akan menjadi tenang selepas itu."
Suara...suara perempuan tu datang lagi.
"Hisk...hisk....kenapa dengan di—diri aku ni?!! Yah! Kau siapa ha?!! Jangan lah gang—ganggu aku!!!"
Aku meramas rambutku kasar.
"Hisk...pabo...hisk...Jungkook kau memang...pabo."
Kenapa suara tu selalu menghantui aku?
Kalau betul dia ada kena mengena dengan hidup aku...Siapa perempuan tu dalam hidup aku sebenarnya?
Betulkah apa yang ditulis dalam buku ini?
Aku sudah mempunyai tunang?
Jebal...
Sesiapa tolong jelaskan apa yang berlaku.
Ak—aku keliru dengan hidup aku.
++++++++++++++++
[Di sudut yang lain]
Dia berdiri di bawah sepohon pokok sakura yang berada tidak jauh dari keberadaan Jungkook.
Bibirnya menguntum senyuman.
"Bagus lah. Awak dah jumpa sebahagian dari apa yang awak terlepas selama ini,Jungkook." Katanya perlahan.
Tangan digenggam kemas. Kelompak matanya mula bergenang.
"...Jungkook'ah. " nama Jungkook meniti dibibirnya.
"...Can you remember me again? Can you love me again? Can you smile at me again? Can you....be mine again?"
Sayu sahaja suaranya ketika berkata. Perlahan lahan air matanya keluar.
"Hisk....gwaenchana. cukup lah hanya sekadar memandang awak dari jauh dapat membuatkan hati saya tenang."
Diseka air matanya lembut lalu dia tersenyum nipis. Matanya sejak tadi tidak terlepas dari hanya memandang Jungkook.
Perlahan lahan tangan kanannya yang sedari tadi diletakkan di belakang badan dikeluarkan. Di tangan kanannya itu terdapat sebuah topeng putih.
"...I can't show you how shabby I am."
Dia memakaikan topeng tersebut di mukanya.
"I wear a mask and go to meet you in......dream."
Topi jubah hitam yang dipakainya ditarik sehingga menutupi separuh wajahnya.
"...because I know,only in dream we can smile like the pretty flowers that bloom in spring day."
Krakkk....
Tiba tiba topeng nya retak sedikit demi sedikit di bahagian mata kiri.
Dia tersenyum di sebalik topeng tersebut.
Perlahan lahan dia mengundur ke belakang dan hilang disebalik guguran bunga bunga sakura yang berterbangan di udara.
++++++++++++++++++
🌸
Jangan risau,hanya dalam beberapa chap lagi habislah ff mengarut ni okey😂🌸💕
YOU ARE READING
[C] Little Star
Fanfiction❝ Kisah aku,tiada siapa perlu tahu. ❞ Dia,lelaki yang sukar untuk difahami.