Aku memicit perlahan dahiku. Semenjak bangkit dari tidur tadi,kepala tiba tiba terasa berat.
Ni mesti kesan minum soju semalam. Aish.
Aku mula bangun dan berjalan ke dapur. Peti sejuk dibuka lalu sebotol air mineral diambil dan diteguk perlahan bagi menghilangkan dahaga.
Tiba tiba mata aku tertangkap akan sekutum bunga mawar putih yang elok terletak di atast meja kaunter dapur.
Siapa punya ni? Setahu aku,aku tak simpan pula bunga dalam rumah.
Lama aku perhatikan bunga mawar putih ini.
Ianya sama sepertimana di dalam mimpi aku semalam.
Mimpi yang agak pelik. Mimpi itu seakan akan ingin menyampaikan suatuu mesej tapi...aku langsung tak faham apa maksud nya.
Selama ini....aku ada terlepas apa apa perkara penting ke?
Apa maksud sebenar mimpi tu?
++++++++++++
"Aih...makin sakit pula kepala ni." Aku mengeluh kecil seraya memicit perlahan dahiku. Kopi buatanku diminum sedikit .
Kenapa lah nasib aku malang hari ni.
Kringg!!! Kringgg!!
Telefon tiba tiba berbunyi menandakan ada orang menelefon aku. Perlahan lahan aku bangkit dan berjalan ke arah meja kerja dimana tempat telefon berada.
"Urghh..."
Ya Tuhan,sakitnya...
Ke-kenapa....pandangan aku kabur...?
Kepala aku—semakin sakit...
"Arghh....Ber-berhentilah sakit!" Aku mengetuk ngetuk kepala aku kuat saat sakitnya terasa lebih menyengat.
Dan tanpa aku sedar,aku telah hilang keseimbangan dan terus jatuh menyembah lantai.
Seluruh anggotaku terasa lemah.
Mata kian memberat.
Dan sebelum semuanya menjadi gelap gelita,satu memori yang aku tak ingat langsung mula bermain di fikiran...
Seorang perempuan bertopeng yang memakai dress putih paras lutut sambil memegang sekuntum bunga mawar putih....
Di-dia sedang tersenyum...
Dan akhirnya...
Semua gelap gelita.
+++++++++++++++++
Thanks sudi tabah baca ff ngarut ni :)
YOU ARE READING
[C] Little Star
Fanfiction❝ Kisah aku,tiada siapa perlu tahu. ❞ Dia,lelaki yang sukar untuk difahami.