Chapter 8

29 10 0
                                    

"Minseo nak tahu tak sebenarnya esok hari jadi aku." Ujar Hyunjin membuatkan Minseo memandangnya.

"Keluarga aku buat parti hari jadi malam esok mula pukul 7. Jadi aku nak ajak kau datang kalau tak keberatan." Kedua manusia itu berhenti berjalan untuk berhadapan satu sama lain.

"Asal baru bagi tahu sekarang? Kalau kau bagi tahu awal sikit boleh aku sediakan hadiah." Ujar Minseo.

"Tak apa, cukup kau datang parti aku tu je pun dah merupakan hadiah dah pada aku." Jawab Hyunjin.

"Ceh kau ni pandai betul berkata-kata eh? Setiap perkataan yang keluar dari mulut kau semua manis manis." Hyunjin ketawa mendengar pujian Minseo.

"Mungkin masa ibu aku mengandung dia kerap makan manis kot, siapa tahu?" Tekanya. "Datang tau, esok malam."

"Tapi aku tak tahu rumah kau."

"Ah tak payah risau pasal tu, kau cakap kau tinggal Apartment Hoban kan? Kau ambil je bas nombor 17 lepastu kau turun dekat perhentian Chowon Church. Kau ingat kan aku cakap perumahan aku depan dia je? Giselle dia tinggal kawasan perumahan yang sama dengan aku, kau boleh minta Giselle tunjuk arah." Minseo mengangguk faham tetapi dia tersedar satu perkara.

"Giselle tinggal satu kawasan perumahan dengan kau? Maksudnya Giselle pun tinggal rumah banglolah?" Soal Minseo, siapa sangka kawan baiknya itu ternyata kaya.

"Boleh dikatakan begitulah."

"Ah.. Macam tu rupanya.. Ayah kau.. Kepala paling atas sekali kan dekat mall Square8?" Soal Minseo.

"Mana kau tahu?"

"Jaemin bagi tahu."

"Kau rapat dengan Jaemin eh?"

"Bukan rapat tapi rapat sangat, kitorang kawan dari tadika tu je tak lebih pun. Kau pun mesti ada kan kawan dari tadika macam tu?" Soal Minseo, mereka kembali berjalan.

"Eung, ada. Budak kelas kita juga."

"Siapa? Yeji? Diakan kembar kau." Soalnya lagi, tergelak Hyunjin dibuatnya.

"Kalau yang tu bukannya kawan dari tadika, itu kawan dari dalam perut. Budak tadika aku tu Park Jihoo."

"Dia ada juga kan dalam kelab seni?" Hyunjin mengangguk.

"Betullah tu, aku ingatkan kau tak kenal sangat budak-budak kelas kita."

"Aku memang kurang berminat tapi tak adalah sampai tak cam lagi budak-budak kelas kita, dah lama juga kan aku dekat sini."

"Pandai."

"Aik? Kenal budak kelas sendiri pun pandai?" Minseo menyengetkan kepalanya pelik.

"Jangan buat macam tu, cium karang baru tahu." Ujar Hyunjin tiba-tiba membuatkan Minseo terkejut. Jantung dia berdegup kencang. Dia terus menegakkan semula kepalanya dengan mata yang membesar.

Wtf.

"Bye." Minseo dan Hyunjin melambai satu sama lain. Hyunjin pun berpusing untuk pulang ke rumahnya memandangkan sekarang telah masuk pukul 10 pagi.

"Aku kena beli hadiah untuk hari jadi dia, takkan nak datang dengan tangan kosong. Tapi duit tak bawalah pula." Minseo menggaru kepalanya lalu mendongak memandang ke arah pangsapurinya yang tinggi itu.

"Nak naik ke ambil duit? Eh buat apa pening pening, E-Wallet kan ada." Dengan yakinnya, dia membuka TNG eWallet miliknya untuk melihat baki yang ada.


RM3.45

"Aish fu-" Dia hendak mencarut namun ditahan.

An End Without A Start【 NJM 】Where stories live. Discover now