Lipstik bewarna coral pink dioleskan pada bibir kemudian gadis yang mengenakan blouse flowy bewarna putih dengan skirt kotak-kotak yang bewarna putih pink itu mengemam bibirnya. Dia pun membuka ikatan rambut agar rambutnya terlepas lalu dia berdiri di hadapan cermin untuk melihat penampilannya saat ini.
"Aku rasa okey, betullah okey." Ujar Minseo melihat penampilannya. Jam yang hampir menunjukkan pukul 7 membuatkan Minseo mencapai begnya beserta dengan hadiah yang telah dia beli semalam. Gadis itu keluar dari bilik membuatkan keluarganya yang berada di ruang tamu itu serentak memandang ke arahnya. Mereka semua tahu yang Minseo akan ke parti hari jadi tapi yang mengejutkan mereka adalah penampilan Minseo pada saat ini yang sangat berbeza dengan selalu.
"WOOOO!" Teriak mereka sekeluarga melihat Minseo seperti orang yang sedang melihat sukan bola sepak dan berteriak ketika bola dijaringkan.
"Eh apalah!" Minseo yang menjadi malu terus berlari ke pintu. Dia menyarungkan high heels putihnya lalu keluar.
"Haih macam tak pernah tengok orang pula diorang tu."
+++
"Minseo!" Panggil Giselle yang ditemani oleh Karina di Chowon Church itu. Mereka telah berpakat untuk berkumpul di situ seperti yang dicadangkan oleh Hyunjin.
"Jom." Mereka bertiga berjalan bersama.
"Karina kau tinggal dekat mana?" Soal Minseo.
"Aku tinggal dekat belakang sekolah je, Apartment Gold. Kau tinggal dekat Apartment Hoban kan?" Jawab Karina diakhiri dengan soalan. Minseo mengangguk.
"Aku sorang je lah tak tinggal apartment ni?" Soal Giselle.
"Eh kau, tinggal banglo diam." Ujar Minseo membuatkan Karina ketawa.
"Aku harap aku pun tinggal dekat apartment."
"Swap la jom kita, bagi aku duduk banglo kau." Kata Karina.
"Eh tak apalah awak. Ni kita dah sampai, tu rumah Hyunjin." Ujar Giselle. Karina dan Minseo pun memandang ke arah rumah agam dua tingkat bewarna putih itu.
"Kau biar betul ni rumah Hyunjin?" Soal Minseo.
"Betullah, tu ha Han dengan Seungmin. Oii!" Giselle memanggil Han dan Seungmin yang sedang minum di laman rumah Hyunjin itu. Parti hari jadi mereka bertemakan garden, di sambut di halaman rumah.
"Oii!" Han membalas panggilan Giselle.
"Jom." Ajak Giselle. Mereka bertiga masuk ke halaman rumah Hyunjin itu. Hari masih muda namun telah ramai yang tiba diantaranya Han, Seungmin, Felix, Jihoo, Lia, Yangyang, Renjun, Chaeyeon, Chaewon, Sunwoo, Eric, Shuhua, Junkyu, Jihoon dan ramai lagi.
"Eh Minseo?" Hyunjin yang sedang duduk bersama Felix itu perasan akan kehadiran Minseo di partinya terus berdiri. Dia menghampiri Minseo.
"Hyunjin.." Minseo kehilangan kata-kata melihat Hyunjin sekarang ini. Dia memakai kemeja hitam berlengan panjang yang dilipat hingga siku tidak lupa juga dengan rambutnya yang dibelah tengah dan disikat rapi hingga memperlihatkan dahinya. Biasanya di sekolah Hyunjin akan membiarkan rambutnya jatuh menutupi dahi dan ini merupakan kali pertama Minseo melihat dahi Hyunjin. Sangat sangat berdamage.
YOU ARE READING
An End Without A Start【 NJM 】
Fanfic❝Cinta pertama takkan pernah jadi kenyataan.❞ starting ; 5/3/19 republish ; 20/2/24 end ; 19/4/24