MUKA SURAT 2

334 14 0
                                    

"Assalamualaikum.."

"Walaikumsalam.. Asal lambat hari ney?"

Zira menjawab salam Shah lantas bertanya. Shah yang baru melabuhkan punggung di kerusi depan Zira menjawab dengan tenang.

"Sorry, sayang.. Hehe.. "

"Sayang?! Kau ney nak kena siku dengan aku ke?"

"Haha.. Tak nak.. Tak nak.. Sorry, tadi aku pergi jumpa prof kejap."

"Okay.."

Zira tersenyum dengan jawapan selamat Shah itu. Dia menundukkan semula kepalanya menelaah buku. Keadaan library yang senyap membuatkan Zira malas nak bercakap banyak dengan Shah. Shah yang dari tadi tak lepas memandang Zira berkata lagi.

"Weyh, asal kau tak nak couple dengan aku?"

Shah masih tak jemu-jemu menanyakan soalan itu walaupun dia sememangnya sudah mengetahui jawapannya. Zira mengangkat muka.

"Shah! Kau tengok buku ney. Dia kata, jantung perokok tegar akan lebih teruk jika tidak berhenti merokok selama 5 tahun."

Zira mengubah topik. Shah mengerti. Dia melayankan saja.

"Ala.. Aku baru 4 tahun smoke. Relaks laa.."

"Ok! Kalau kau nak berkawan lama dengan aku, please lah stop smoking.."

Zira menasihati. Shah kemudian membalas.

"Ok.. Kalau kau nak aku berhenti smoking, kau couple dengan aku dulu. Boleh?"

Tergamam Zira mendengar kata-kata Shah. Dia lantas menundukkan muka menatap buku tadi. Tidak sanggup dia memandang wajah mengharap di hadapannya. Di dalam hatinya berbisik, 'Apa lah masalah mamat ney.. Tak paham-paham agaknya..'

"Go out at night and count the stars. That’s how many years I’ll wait for you."

Shah berkata dengan nada yang perlahan. Zira mengetap bibir, geram. 

"Shah.. Bagi aku, kau cuma kawan aku je. Tak lebih, tak kurang. Tolong lah paham.. Aku da banyak kali cakap dengan ko, kan?!"

"But for me, you are my special girlfriend. Love is missing someone whenever you're apart, but somehow feeling warm inside because you're close in heart."

Shah tersenyum. Zira menghela nafas panjang.

"Hmm.. Lantak kau lah. Aku da malas nak layan kau."

Tiga Kisah, Tiga CintaWhere stories live. Discover now