MUKA SURAT 6

199 10 0
                                    

Zira meraba-raba laci meja untuk mencari buku Pathology. Namun, sekeping surat pula yang dia jumpa. Dia membelek-belek surat itu. Tiada nama pengirim.

'Siapa pulak main surat-surat ney?' Hatinya menyoal. Dia terus membuka surat tersebut dan membacanya.

'Hai.. Saya taw awak tak kenal saya. Takpe.. Saya kenal awak. Hm.. Just nak cakap, saya minat kat awak. Da lama saya usha awak. Boleh kita kenal?

_01320431257_'

Berkerut wajah Zira apabila selesai membacanya.

"Woi! Apsal muka berkerut seribu ney?"

Sergahan Shah membuatkan Zira yang sedang memikirkan pasal surat tadi terperanjat.

"Astagfirullah.. Terkejut aku.."

"Haha.. Ouh.. Baca surat.. Dari sape?"

"Entah. Kau baca ney. Kenal tak tulisan sape?"

Zira menghulurkan surat tersebut kepada Shah. Shah membacanya ala kadar.

"Ouh.. Secret admirer.. Mana lah aku nak cam tulisan orang."

"Entah apa-apa lah manusia ney."

"Apsal lak cakap camtu?"

"Yela.. Tak gentleman langsung. Main-main surat pulak."

"Weyh.. Orang laki ada macam-macam cara nak ngurat awek tau. Surat tu salah satu daripadanya."

"Okey.. Apa-apa lah.."

"Ala.. Kau try lah layan dia. Siap bagi nombor. Beriya benar dia nak kenal kau tu. Mana lah taw, kowt-kowt dia ney jodoh kau."

Zira memandang Shah. Dia berfikir sejenak dan berkata.

"Ha ah lah. Lebih baik aku couple dengan mamat tak gentleman ney daripada aku couple dengan kau. Huh!"

Zira menjeling Shah. Shah hanya tersenyum, ada udang di sebalik batu sebenarnya.

Tiga Kisah, Tiga CintaWhere stories live. Discover now