Zira berjalan menuju ke tempat parkir kereta dan tiba-tiba telefon bimbitnya berbunyi menandakan ada mesej masuk. Dia mengambil telefon bimbit tersebut di dalam poket jeansnya. 'Ouh.. Iejam.. Hai, lama tak mesej.. Tiba-tiba hari ney hidup plak..' Zira membebel di dalam hatinya sebelum membalas mesej 'Hai' daripada Niezam itu. Seketika kemudian, mesej masuk lagi.
"Haha.. Macam mana semalam?"
Zira membaca lantas keningnya berkerut. 'Semalam? Kenapa dengan semalam?' Pantas dia menaip balasan untuk soalan Niezam itu.
"Semalam?"
Kemudian, dia terus masuk ke dalam perut keretanya. Dia duduk seketika sebelum meneruskan perjalanan. Satu lagi mesej diterima.
"Hm.. Semalam kat kelab.. u keluar dengan Shah kan? haha.. I saw u with him. I ade kat kelab tu jugak. u menyanyi best!"
"u ada kat situ? Laa.. Apsal tak cakap?"
"Tak nak ganggu u dengan Shah laa.."
"Tak ganggu pown.. Cakap je lah. Boleh lepak sama-sama.."
"Takpe la. anyway, u menyanyi sedap. u pernah masuk audition mana-mana ke?"
"OMG! u tengok I nyanyi tu. Malu nye.. Ney semua Shah punya pasal. Paksa i naik pentas tu. I rasa macam nak siku je dia kat atas pentas tu."
"Haha.. Tapi, u happy with him, right?"
"Ape maksud u?"
"Yah.. I nampak u happy je dengan dia kat atas pentas tu."
"Hm.. I've no idea bout that. Tapi kan, I rasa sumtinx diff dengan dia malam tadi."
"Sumtinx diff? Macam mana tu?"
"Erm.. I dont noe. I rasa happy.. Erm.. Bahagia.. I rase rapat sangat dengan dia malam tadi."
"u all memang rapat pown."
"Yah! But malam tadi, it was totally diff.."
"I noe.."
"What?"
"u're falling for him.. haha.."
Zira terhenti seketika apabila membaca mesej itu. Dia tersenyum.
"Hm.. It might be.."
"I dont think so.."
"Hah?"
"Coz u MEMANG love him. Ok what. Dia pown da lama suka kat u."
"Haha.. Whatever.. GTG. I nak drive balik uma ney."
"Oke.."
Zira kemudian terus menghidupkan enjin dan bergerak menuju ke jalan raya. Di dalam perjalanan, dia asyik teringatkan apa yang berlaku malam tadi. Dia dan Shah di atas pentas, menyanyi bersama di depan orang ramai. Pada mulanya Zira berasa agak malu dan kekok tapi bila matanya tepat memandang mata Shah, terus hilang perasaan tadi. Dia beraksi selamba di atas pentas, menyanyi dengan gembira bersama Shah. Sesuatu yang tidak mungkin berlaku lagi. Sesuatu yang menjadi kenangan paling manis baginya. dia tersenyum.
"Shah.. Shah.. Hm.. Aku rase betul jugak apa yang Iejam cakap tu. I'm falling for u.."
YOU ARE READING
Tiga Kisah, Tiga Cinta
RomanceHi guyss, Tiga Kisah, Tiga Cinta. Ada tiga cerita cinta yang berbeza latar belakang dalam satu cerita ni. So harap korang baca tu nanti, takde la konpius ye. Hoho..