2~ÜVEY ABİCİK

2.4K 99 21
                                    

Cansunun anlatımından

Aman Allahım eve girmemle şok ustune şok yaşamıştım. Bu Rüzgarı ben tanıyordum bizim cafeye gelmişti hatta bugün beni kurtarmıştı kader mi bilemiyecegim ama artık bir üvey abicikim vardı. Sohbet ediyorlardı bende katılıyordum. Rüzgarın Hakkı amcanın şirketinde çalıştığını öğrendim. Nede olsa velihatı. Orda bitirdiği Mimarlık bölümü olan işi yani mimarlığını o yapıyormuş. Giydiği siyah gomlekte kasları belli oluyordu aman Allahım resmen şuan çocuğu koşuyorum sen bana göz koruması ver allahım.

"Cansu kızım annenin anlattığına gore hem okuyup hem çalışıyorsun zor olmuyor mu kızım"

"Hayır Hakkı amca zor olmuyor alistim hem çalışmayı seviyorum"

"Aferin güzel kız çalışmak ayıp degil"

"Birde sakar olmasa çalışmak iyidir calismak". Rüzgarın böyle demesiyle ona baktım. Çapkın erkek gulumsemesiyle bana bakıyordu gülüyordu. Boğazına birşey takıldığını hissettim o an öksürmeye başladım. Rüzgarın gülümsemesi daha çok arttı.

"Oğlum ne demeye getiriyorsun"

"Birşey yok baba"

Rüzgara sınırlı bir bakış atıp önüme döndüm. Bu gece sanki hiç bitmeyecekti belliydi. Annem ve evleneceği kişi yani Hakkı amca baya bir mutluydu Cansu ne hisseder dusunen yok tabi ohh sevam olsun azcikta suyundan. Evliliği konuşuyordu sade bir nikahla evleneceklerdi ve ben bu evde bu üvey abicik üvey babayla kalacaktım  aman ne yapacaktı bu Cansu kız.

Gecenin ilerleyen saatlerin sakin geçmişti. Eve gitme vakti gelmişti.

"Çiçek yarın gorusuruz kendine dikkat et". Hakkı amca anneme sarılmıştı annemde ona aynı içten bir şekilde. Bana dönmüştü.

"Güle güle kızım Allaha emanet"

Hakkı amcanın elini öptüm. "Sende Hakkı amca dikkat ediniz kendinize"

Rüzgarda annemin elini opuyordu."Tekrardan bekleriz Çiçek teyze"

"Geliriz yavrum artık hep birlikteyiz" deyip anneme içten gülüşüyle karşılık verdi.

"Gorusuruz Rüzgar"

"Elbette Cansu iyi aksamlar"

"Sanada Rüzgar"

Annemle evden dışarı çıkıp arabamıza bindik. Annemin yuzunde mutluluklar sacıyordu çok mutluydu. Yolda ilerliyorduk anneme bakıyordum

"Annecim bu akşam için sana nasıl tesekkur etsem az beni çok mutlu ettin"

"Seni böyle görmek harika anneciğim"

"Mutluyum kızım çok hemde kimseye karşı böyle hissetmemistim"

"Biliyorum anneciğim sen mutlu ol yeter annecim"

Camdan dışarı baktım bizi acaba neler bekliyordu. Birde üvey abicikim olduydu üvey sevecan babayı unutmamak gerekti. Off off ne yapacağım ben.

Eve gelir gelmez hemen odama geçtim. Yorucu bir akşamdı. Hemen duş almak için banyoya girdim sıcak duş alıp ustumu giyindim. Yatagima uzandım. Ellerimi boynumun altına koydum. Gozlerimi tavana diktim geceyi düşündüm hayatım nasıl değişecekti neler olacaktı ki. Bu dusunceler içinde uyuya kalmışım.

Sabah olunca mutfaktan miss gibi kokular geldi. Bu kokuya uyanamamak elde değil. Yatağımdan esneye esneye kalktim. Annem gine döktürmüştü.Annemin yanına gidip yanağını sulu sulu öptüm.

"Günaydın sultanım"

"Günaydın anneciğim"

Kahvaltı masasına baktım şöyle bir sanki herşey özenle yapılmıştı. "Anne çok açım vallaha"masaya oturup ağzıma zeytin attım annem elinde ki kaşıkla elime vurdu.

"Kızım ne ayıp misafirimiz gelecek hep birlikte yicez"

"Kim geliyor ki anne"

"Hakkı gelecek kahvaltıya onu davet ettim"

"Gelsin annecim"

Annem mutfağa girip hazırlıklara devam etti. Bende masaya kolunu koyup ellerinin oraya cenemi koyup masaya baktım aç gözlerle. Kapı çaldı annem yeni gelin gibi heyecanlıydi. Bu haline kikirdadım. Hakkı amca gelmişti annemle selamlasip iceri geçti bende ona doğru ilerledim.

"Hoşgeldin Hakkı amca" deyip elini öptüm.

"Hosbulduk kızım gecikmedim umarım"

"Yok Hakkı tam vaktinde hadi geçin bende çayları getireyim"

Hakkı amca masaya oturdu. Bende yan tarafa oturdum. Annemde çayları getirince hep birlikte kahvaltı etmeye başladık nasıl da açıktım ya.

"Çiçek sana güzel bir elbise bakalım güzel kizinida oyle"

"Harika olur Hakkı kızım sende gelirsin dimi"

Annemin bana seslenmesiyle cayimi tabağa bırakıp "Anne bugün okul yok bende işe gidicem sen istediğini alabilirsin"

"Cansu annenle evlendikten sonra çalışmana gerek yok her şeyimiz var Allaha şükür derslerine odaklanmani Rüzgârın daha önce gittigi okula gitmeni istiyorum"."Hakkı amca buna hiç gerek yok"

"İtiraz yok kızım"

"Peki madem ben geç kalicam izninizle ben kalkayim"

"Hayırlı işler kızım ben seni gecireyim"

"Gorusuruz Hakkı amca"

"Kolay gelsin kızım sana"

"Sağolun"

Annemle kocaman sarılıp. Çantamı alıp çıktım dışarı. Cafe bizim eve yakın yerdeydi. Yürüyerek gidiyordum. İsimi seviyordum sağolsun üvey babam isimi biraktiriyor Allahım nasıl bir çukura dustum

ÜVEY ABİCİKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin