-JESSE-
Vacanta de vara mi-am petrecut-o alaturi de Lea.Parintii ei ne-au dus la o cabana aflata pe marginea unui lac.Dupa-amiezile le petreceam scaldandu-ne intruna si ne certam mereu pe leaganul improvizat printr-o funie si o bucata de scandura,ce atarna deasupra apei,legat de creanga unui copac imens si cu coroana deasa si frumoasa.Serile,focurile de tabara se inaltau deasupra cerului ca niste pasari pheonix iar noi stateam adunati in jurul lui,spunand povesti infricosatoare,dupa care cu greu mai adormeam.Trecura prea repede acele trei luni pline de soare,iar acum liceul devenise cea de-a doua casa a mea.
Prima zi de liceu.Fiind septembrie si vremea nu era chiar in favoarea noastra,am optat pentru o pereche de jeansi negri si o bluza alba cu guler iar parul prins intr-o coada de cal neagra ce mi se intindea pana la jumatea spatelui. Desi speram sa nu se repete povestea din gimnaziu unde nu am fost o persoana prea indragita in randul colegilor,simteam cum ma cuprinde o senzatie de deja-vu si cum privirile celor aflati in curtea institutiei ma injunghiau .Ceea ce ma ajuta sa trec cu bine peste prima mea zi acolo era faptul ca Lea impartea cu mine mai mult de jumatate din cursuri.
Ne-am indreptat amandoua spre secretariatul scolii de unde aveam sa ne luam orarul pe saptamana aceea,tinandu-mi lenesa bratul de bratul ei.Vedeam cu ochii mei cum baietilor le treceau deja prin capul plin de nimicuri,fantezii scarboase cu fata de care stateam agatata.Puteam recunoaste ca Lea nu impartea cu mine cea mai banala aparitie si personalitate.Ochii ei de un verde jad ii punea pielea alba in evidenta in timp ce ochii mei negri si exagerat de mari te lasau rece,iar parul sau inelat si blond ce se intindea pana la jumatatea spatelui stralucea de-ti lua ochii si imi punea parul ca pana corbului in eclipsa.
Desi nici la caracter nu ne contopeam,eu fiind timida si aproape lipsita de personalitate,Lea era total opusul meu.Dupa ce ne-am luat orarul,m-am despartit de Lea si am inaintat spre primul meu curs.Chimia era una dintre materiile mele preferate.Am intrat in sala de curs dornica de a invata ceva nou.M-am indreptat spre profesorul de la catedra pentru a-mi preda hartia de inscriere.Dupa ce isi aranjase ochelarii pe nas,privii cu atentie peste fisa.
-Domnisoara McDeal,fisa ta e total impresionanta.
Simtisem cum rosesc.
-Multumesc,am bodoganit.
-Trei olimpiade regionale si una statala,toate castigate?O sa-mi faca placere sa lucrez cu tine.Bine ai venit la GradeWay High.
Am mai multumit o data,apoi m-am indreptat spre masa de laborator ce mi-o indicase.Mi-am aruncat geanta pe ea si am luat loc pe unul dintre cele doua scaune,alegandu-l pe cel mai aproape de fereastra.
Aproape toti elevii aparura si isi reluasera locurile iar ora incepuse.
Priveam interesata cu nasul in cartea de chimie la prima lectie din acel an,cand usa se deschise cu o bufnitura si inauntru pasi alene un baiat.Dupa felul in care isi tinea ghiozdanul,atarnand de un singur umar,si dupa felul in care privea dezgustat asupra persoanelor aflate in incapere,nu-mi puteam spune decat :"Ce idiot."
-Domnule Winchester,stiti cumva cat este ceasul?intreaba profesorul aparent iritat.
Baiatul plescaii din buze si isi verifica lenes,ceasul de la incheietura.
-8:20,mormaise.
-Exact.Asta inseamna ca ai intarziat 20 de minute.
-Imi pare rau.Nu mi-a sunat alarma.
"Serios?"mi-am spus in gand."O alta minciuna gogonata nu a avut?"
-Treci la loc,spuse profesorul si mai iritat.
Il urmarisem cu privirea cum se indreapta glont spre mine.Ma analiza o secunda scurta,din cap pana in picioare,apoi se aseza pe scaunul de langa mine,impingandu-mi geanta,aproape aruncand-o .Desi ma prefacusem ca nu observ actiunea lui rasfatata,profesorul incepu sa-l dojeneasca.
-Domnule Winchester!
-Domnule Winchester,il imita baiatul.
-Ai face bine ca anul acesta sa-ti asumi responsabilitatile daca vrei vreodata sa treci la seniori.E al doilea an de cand esti aici si nu vad nici un progrez atat cat la materia mea,cat si la comportament.
"Seniori?" ma intreb iar in gand."Prostul asta e mai mare decat mine? Am inceput sa-l analizez cu coltul ochiului.Inafara de faptul ca hainele lui purtau etichete scumpe si parul de culoarea aurului iesea in evidenta,nu parea sa aiba nimic in acel cap destul de dragut.
-Iar pentru asta exista Amy.
Mi-am marit ochii la auzul numelui meu si l-am privit buimaca pe profesor,apoi pe baiatul ce parea ca si el era la fel de uimit ca mine.Ma privii cu ochii lui caprui,nedumerit si neinteresat.
-Cum adica,domnule?intreb eu.
-Adica,daca accepti sa-l meditezi pe Jesse,o sa ai si tu de castigat.
-Meditatie?intreba Jesse socat.
Profesorul zambise diabolic.
-Doar in caz ca vrei sa absolvi vreodata la liceul asta,adauga cadrul didactic.
Dupa care se intoarse si isi reluase locul la catedra.
Ora trecuse greu tinand cont ca privirea lui Jesse era mereu indreptata spre mine,ca si cum ar vrea sa ma stranga de gat.Stiam ca profesorul tocmai ii taiase craca de sub picioare,incluzandu-ma si pe mine involuntar, in actiunea lui.Cand soneria se auzi,Jesse isi insfacase ghiozdanul si pleca cu pasi rapizi spre usa . Cand vrusesem sa parasesc si eu sala de curs,profesorul ma oprii pentru cateva vorbe.
-Domnisoara McDeal,in caz ca vei fi de acord cu meditarea lui Jesse,promit sa te ajut sa ajungi la olimpiada seniorilor din acest semestru.
Cand auzisem de olimpiada seniorilor,nu am mai ezitat.Am acceptat sa-l meditez pe Jesse,apoi plecasem spre urmatorul curs.
CITEȘTI
Prietenii suspecte [pauza]
RomanceImpunatoare si inselatoare,falsa prietenie exista . De obicei ele sunt chiar mai multe chiar si decat dusmanii. Daca stim cum sa ne protejam de un zambet fals,atunci vom sti sa ne punem si un zid de protectie in fata unei astfel de prietenii. ...