Ufak Bir Gülümsemeyle Başlar Belki Her şey

29 6 0
                                    

İnsan daima güler yüzlü ve içindeki sevgiden bir parça da olsa insanlara kaygısızca vermeli. Bunu zaten başaranlarda mutludur muhtemelen. Herkese bir parça sevgi verirken herkese değil aslında sadece o verdiğiniz sevgiye değecek kişilere verin sevginizi kalbinizi. Sonra ne üzülün ne de günler boyunca acı çekin. Ali'yi mahallede tanımayan ve sevmeyen insan neredeyse yoktu. O hep severdi karşılıksız . Ama bu sefer ali sevdiği seda'dan belki de beklediği sevgiyi görecekti yavaştan yavaştan . O gece ali tuttu elinden destek oldu ona. Gözyaşlarını sildi sarıldı hep yanına oldu. O günden sonra mahalledeki insanlar sedaların evine geçmiş olsuna gittiler toplanıp. Olsun seda'nın ailesinde pek komşuluk muhabbeti olmazdı ama mahalledeki teyzeler dostluğun ve dayanışmanın farkındaydılar. Ali'yi övdüler evde sohbetin bir bölümünde. Sonra o akşam seda mahallede ali'yi aradı ama bulamadı bir türlü. Sonra eviinin kapısına bir not bırakmıştı seda. '' Bugün mahallede aradım durdum seni ama bulamadım o yüzden bu notu bırakma gereği duydum. O günkü desteğin ve yardımınla ayakta durdum. Aradığım insanlar tenezzül bile etmedi yardıma koşmayı ama sen sarıp sarmaladın beni . Çok teşekkür ederim . Seni daha yakından tanımak istiyorum eğer istersen tabi. Yarın akşam mahallede ki pastaneci de oturalım mı eğer sana uygun olursa '' diye bir not yazdı seda. Ali eve geldiğinde ayağıyla bişeylerin üstüne basıyordu ve sonradan bir beyaz zarftı. Kapıyı açtı ve girdi içeri. Kimin gönderdiği yazmıyordu. Hemen bir heyecanla okudu notu. Heyecanlandı okuduktan sonra hiç beklemiyordu böyle bir şey. O gece rahat uyuyamadı içi içine sığmadı. Teklifi red edemezdi. Sabah oldu ali apartmanda kapı kapı geziyor insanların evinin ihtiyacını marketten alıyordu . Sıra sedaların kapısına gelmişti. Ali çaldı zili ve kapı açıldı. Seda'nın annesine '' eksik bir şey var mı teyzecim '' dedi . Seda'nın annesi de ''yok evladım saol '' dedikten sonra seda'nın sesi duyuldu. Annesi kapıyı kapattı ama ali evi dinliyordu. Annesi seda'ya '' kızım bu ne hazırlık akşam nereye gidiceksin ? '' diye sordu . Seda'da '' Akşam bir arkadaşımla buluşacağım ondan böyle hazırlandım'' dedi. Ali heyecandan apartmandan hızlıce indi ve eve gidip kıyafet denemeye başladı. Ama eksik bir şey vardı : Annesi. Ali giyindikten sonra annesine sorardı nasıl olmuşum diye ama şimdi ona cevap vericek annesi topraktaydı bunu hatırladı ve eline annesinin fotoğrafını alıp '' Anne bak ben giyindim yine eğer renkleri uyduramadıysam birbirine değiştiririm hemen '' dedi demesine de cevap alamadı. İçini bir hüzün bulutu kapladı ve dertlendi . Sonra oturduğu yerden ayaklanıp kıyafetlerini giydi ve pastaneye doğru yol aldı. Saat 20.00 da buluşacaklardı ve pastanenin içine göz attığında seda'yı gördü. Bir cesaretlendi ve girdi içeri. Seda'yla tokalaşıp hemen karşısına oturdu. Güzel sohbet ettiler uzun uzun. Ali öyle mutluydu ki kimse bozamazdı onu. Seda'yla muhabbetleri öyle güzel geçiyordu . O güzel muhabbetin ardından seda ali'ye : Bana o gün çok destek oldun ve yanımda oldun. Sen toparladın beni herşey senin sayende oldu . Ümidi eksik etmedin ve anneme hiçbir şey olmadı. Hep böyle gelip oturalım ali olur mu ? Sen çok iyi bir insansın altın gibi bir yüreğin , sevgiyle taşan kalbin var. İyi ki varsın . '' dedi. Ali ' de : Ne demek kim olsa aynısı yapardı . Benimle ilgili düşüncelerin için teşekkür ederim . Sen iste hep böyle gelir otururuz . Sende iyi ki varsın. Her ne yaşarsan yaşa sol tarafından umudunu kesme. Bizi ayakta tutan umutlarımız. Onlar olmazsa nasıl yaşarız dedi. Sonra bu güzel konuşmaların ardından ikisi de evinin yolunu tuttu. Galiba o gece ali'nin büyük bir zaferi seda'nın yanında olmaktı.

 Galiba o gece ali'nin büyük bir zaferi seda'nın yanında olmaktı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.





Büyüyen YalnızlıkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin