„Tak co nechápete?" zeptal se nás Nick a sedl si vedle nás.
Sam naštvaně odhodil sešitem oproti zdi. „Všechno."
„Ty seš na tom taky tak špatně?" podíval se na mě.
„Ne," zasmála jsem se, „jenom Sam nechápe mé vysvětlování."
„Vysvětluješ látku úplně na nic." zamračil se.
„Chováš se, jak holka," protočila jsem očima a došla pro sešit, který zahodil.
„Ukaž mi to," Nick se natáhl pro sešit a zakoukal se do nekonečného množství číslic, písmen, vzorců a grafů dohromady, „co na tom nechápete?" zavrtěl hlavou.
Sam se plácl do čela. „Tak to vypočítej, ty chytráku."
„Nevím, jestli to dokážu. Pořád mám ještě kocovinu."
„Oh, tak ty máš pořád kocovinu, jo? Nevymlouvej se, sám ses nabídl, že nám s tím pomůžeš," řekla jsem a šťouchla ho do ramene.
„Tužku," poručil mi. Podala jsem mu ji. „Tak vysvětluj."
„Na to není nic, co vysvětlovat," podíval se do sešitu.
Sam už se chystal, že sešit vezme a znova ho hodí oproti zdi, ale stihla jsem ho chytnout za ruku. „To ti nepomůže, Samueli."
Protočil očima a pozorně se zadíval na Nicka, který začal vysvětlovat dané učivo. Aspoň se o to teda pokusil...
•••
„Same?" zeptal se ho.
Okamžitě reagoval a podíval se na něj. „Co?"
„Už to chápeš?"
„Ne," povzdechl si a lehl si na postel, „ale pochytil jsem toho víc, než když to vysvětlovala Rachel."
„Díky," založila jsem ruce na hrudi a zasmála se.
„Jsem dobrý učitel," zazubil se Nick.
„Nechceš mě doučovat?" vypadlo najednou ze Sama.
„No... nevím, ale promyslím to," poškrábal se na zátylku a pokusil se o jemný úsměv.
„Pokud to přijmeš, tak ti říkám, že to s ním nepřežiješ," řekla jsem Nickovi.
„Vtipný, Rachel," urazil se Sam, „nemáš vysvětlovat učivo úplně na hovno."
„Hej, hej... nechte se."
„Aspoň někdo z nás je rozumný," uznala jsem.
„Uvidím, co pro to dokážu udělat," dodal.
„To zní, jako bys byl nějaký dealer, kterého jsem právě podplatil," zasmál se Sam.
„Možná jsem."
„Řekneš nám, co se stalo, že ses dneska ocitl na lavičce?" zeptala jsem se ho a podívala se na něj.
„Já... já, nechci o tom mluvit," odvrátil ode mě pohled.
„Nicku, co se mohlo stát tak hrozného, že nám to nechceš říct?" přidal se Sam.
„Něco určitě, když vám to nechci říct. Nebudeme se o tom bavit. Až budu chtít, tak vám to řeknu, jasný?"
Oba jsme přikývli a dál to nekomentovali. „Co chcete dělat?" zeptala jsem se.
„Jsem ospalý," řekl Nick, „tak tam pusť nějaký film," prohodil.
„Máš to mít," vstala jsem a hledala vhodný DVD, na které bychom se mohli podívat.
ČTEŠ
Další den, další problémy
Roman pour Adolescents"Další den, další problémy." Tato věta se honí hlavou oběma dvěma, když vstávají do nového dne a ještě k tomu do nového dne na nové škole. ____ Toto je má první kooperace. Se mnou ji píše @Popcorn_Nicoll. cover: @norarowling