"ehem !"
"so what do you want to eat ? my treat"dia kenyit mata.Ek eleh ingat handsome ke huh !
"pape je.Apa yg kau beli aku makan"
"eeh tak bole macam tu.Kau bagitau apa yg kau nk makan nanti aku belikan untuk kau pastu kita pegi bertugas.ok ?"
"haih kau nie kan aku dh cakap.Apa yg kau beli aku makan aje.Jangan banyak tanya bole tak ? kau nk aku maafkan kau ke tak ?"aku memandangnya tajam.
"ok ok jangan la pandang aku macam tu.Aku tau la aku nie handsome"
"eee perasan handsome ! " aku terus pergi dari situ mencari tempat duduk.
Ceh perasan tahap gaban betul mamat tu.Bole la handsome la jga.Tapi asal aku rasa muka dia nie macam orang korea ? dia ada mix-blooded ke ? lupa pla nk tanya Shuha tdi.
"ok nahh"dia menghulurkan sebungkus nasi lemak kepadaku dan sebotol air mineral.
"thank you"
"welcome"
"erm...nk tanya bole ?"
"tanya je.Apa dia ?"dia mengangkat kening sebelah sambil menghirup minuman.
"kau nie ada mix-blooded ke ?"akhirnya terkeluar jga perkataan yg selama ni aku pendam.Ceh.
"kenapa nk tau ? " pula dah aku yg tanya dia bole pla dia tanya aku balik ? aih.
"saja"tak nk pandang mata yg bersinar dia tu awkward gila aku !
"ye aku ada mix-blooded korean+malay" wow so betul tekaan aku selama nie.Dia kacukan korea.Ohh tidakk !
"why ? do I look so handsome to you ?"huh ! dh mula dh dia😒
"ha'ah handsome sangat macam pak kaduk !"aku jelir lidah.Perasan puih !
Iskandar tersenyum dalam diam.
•••••••••
selepas makan kami berjalan beriringan untuk round sekolah.Haritu aku bertugas sorang-sorang tapi harini aku rasa selesa pla bertugas dengan Iskandar.
"kita kena pergi makmal ICT dulu.Sebab haritu Shuha ada bagitau aku yg ada beberapa puntung rokok kat situ.Dia syak ada pelajar or maybe pak cik cleaner merokok kat kawasan tu."
Aku hanya meng'oh'kan saja.
"apa-apa pun kita kena check dulu sebab harini aku sengaja tk nk seorang pengawas pun yg jaga tempat tu sebab aku yg nk pastikan siapa yg merokok kat situ"Kata Iskandar panjang lebar dengan muka tk de perasaan dia.
Datang dh sikap dingin dia.
Kami pun memeriksa makmal ICT tersebut.Aku lihat ada beberapa pelajar lelaki duduk kat situ entah buat apa aku tk berapa pasti sebab jauh sangat.
"Is !" aku memanggil Iskandar yg sibuk memeriksa seorang pelajar.Iskandar berpaling."ape ?"amboi dingin nya suara.
"aku ada nampak beberapa orang pelajar kat belakang tk tau diaorang buat apa."dia mengeluh kecil.
"ok jom"
Kami berdua pun merapati pelajar-pelajar itu.
"Amsyar ! apa kau buat nie ?" aik dia kenal ke diorang nie ? sampai jerit-jerit bagai.
"aduh bising la kau nie.Asal ?"
"jadi korang la yang merokok kat kawasan nie ea ? Am kalau aku bagitau daddy kau apa akan jadi ek ?" uiss main ugut-ugut dh dia.
"kau berani ke.Wei nie sekolah bapak aku la." senyuman sinis terukir di bibirnya sambil mata memandang aku.What ? he is looking at me ?! kenyit mata lagi.Euw.
"ofc aku berani.Dah kau yg buat salah.Aku ada bukti tau."
"mana bukti kau ?"
Dia mengeluarkan sesuatu dalam poket nya.
"handphone nie bole jadi bukti.Dan Aryanna bole jadi saksi"kini dia memandang aku.
"oh c comel nie nama dia Aryanna ke.Wow such a nice name macam orangnya juga"sekali lagi dia kenyit mata.Ek eleh dia ingat dia handsome ke ? puih.
Aku memberikan jelingan maut.'tolonglah'gumam ku dalam hati.
"kau jangan nk kenyit mata sangat.Bukti nie aku akan bagi kat daddy kau biar dia yg ambik tindakan.Jom Ary."
Aku hanya akur.Aku rasa selesa pula dia selalu panggil aku dengan nama Aryanna atau Ary.Selama nie tk de seorang pun yang panggil aku dengan nama tu even ayahanda dengan bonda pun tk pernah.
Sedang kami berjalan menuju ke bilik pengetua,aku memulakan perbualan.
"asal kau suka panggil aku Aryanna ?"Dia berpaling ke arahku.
"kenapa tak bole ?"
"eh bukan tak bole tapi...selama nie tk pernah ada orang panggil aku dengan nama tu kau la orang pertama yang panggil aku dengan nama tu.Kenapa ek ?"
"entah la.Aku rasa suka panggil kau nama tu.Bole kan ?"
"bole je"aku senyum manis bak gula.Ceh.
Dia membalas senyuman ku.
"oh ye kau ada tanya pasal aku nie ada mix-blooded ke tak en ? "
Laju aku mengangguk.
"so sekarang nie aku nk tanya kau pla.Kau ada mix juga ke ?" kebabomm ! haa kau dia tanya pula aku ada mix apa.
"kau rasa ?" baik aku main teka-teki dulu dengan dia nie.Hehe (gelak jahat dalam hati)
"erm...bangla kut"dia terus berlari meninggalkan aku kat belakang.Dia ketawa kuat.
"tak guna ! apa kau cakap ?!" ohh dia ni memang nk kena penampar tahap lima baru nk sedo.
Bermulalah sesi kejar mengejar.Entah bila entah sampai kat bilik pengetua.Haih😂🙈
author;shooo sawitt ! 😂❤
bersambung...
YOU ARE READING
You||
Teen FictionMengisahkan tentang seorang budak perempuan yg baru berpindah ke sekolah baharu. Tengku Rose Aryanna seorang anak jutawan dan mempunyai darah kerabat diraja.Kalau ada org yg cari pasal dgn dia memang akan kena sebijik.Dan dia tk sangka baru first da...