"I am not afraid of falling for you. I am afraid of not being good enough for you."
🐰
"eh diaorang pegi mana pula tu ? alaa ingatkan nak pegi sini tadi" Shuha dah buat muka sambil memuncungkan mulutnya."wei kau tak yah nak drama sangat bole tak ? biarla diaorang nak pegi mana-mana pun kita tak payah sibuk"Kata Rose sambil bermain dengan smartphone nya.
"ek eleh poyo la kau.Padahal dalam hati dah meraung-raung.Kenapa la diaorang tak datang sini ? tch !" Shuha berdecit lalu meletakkan kedua tangannya di bahu mata keatas.
aih nak mintak kaki ke apa minah nie ? tibai kang.
"hailah Shuha nasib baikla kau nie sepupu a.k.a bestfriend aku kalau tak dah lama aku tumbuk muka kau yang flawless tu sampai bersepai gigi kau.Kau tau tak ?!"Bentak Rose dengan muka garang nya.Ala acah je tu.
"eleh tak takut pun.Werkk !" sempat lagi Shuha menjelirkan lidah."ugh ! whatever !" Rose membuat roll eye.
"eeh dah la.Tak payah nak gaduh manja sangat.Jom ah kita gi shopping.Banyak benda aku nak beli nie"Terus Rose menghentikan pergaduhan manjanya dengan Shuha.
"eh ha'ah la jom !" Kata Shuha dan mereka pun keluar dari medan selera dan menuju ke sebuah butik yang menjual baju-baju branded.
Kan aku dah kata ACAH je tu.Gaduh²manja la katakan~^O^~
Tanpa disangka sedang mereka berjalan menuju ke butik itu mereka terjumpa dengan crush masing-masing.
"eh hai korang !"sapa Faris kepada dua orang gadis itu.
"hai Faris"Terus melebar senyuman Shuha.Rose yang disebelah hanya membuat muka macam nie<(‾︶‾)>
Kini mata Rose tertumpu pada Iskandar yang berada di sebelah kiri Faris.
aik ? ini pura-pura tak nampak ke atau betul-betul tak nampak ?
Rose mengangkat kening kanannya apabila Iskandar memandang ke arah lain bila dia melihatnya.
ek eleh shy shy cat la pula dia.Sepatutnya aku yang malu.Nie dah terbalik dah nie.
Faris melanggar bahu Iskandar lalu berbisik."wei yang kau asal ? Rose tu dari tadi tengok kau.Kenapa tak tengok dia ?"Faris memandang Iskandar pelik.
"zina mata"Jawab Iskandar berbisik.pft.Hampir terhambur tawa Faris mendengar jawapan sepupunya itu.
"zina mata pale kentang kau ! itu namanya jual mahal bengap !" Faris ketawa terbahak-bahak.Rose dan Shuha dari tadi melihat saja gelagat dua orang lelaki di hadapan mereka ini.
Iskandar menunjal-nunjal kepala Faris.Haa amek kau ! mulut puaka betul mamat sorang nie.
Rose dan Shuha hanya ketawa kecil.
"aduh ! wei sakit la gila !" Adu Faris.Ha tulah tadi kemain lagi kan dah kena.Padan muka.
"inila ubatnya.Lain kali mulut tu jaga sikit.Aku cili kang.Huh !" Iskandar menjeling Faris.Tagune punya cousin.
"eh dah la tu korang.Alang-alang kita semua ada jom gi shopping sesama ?" Kata Shuha dengan teruja.Almaklumlah buah hati dia ada sekali.
"erm..rasanya tak bole la Mimi.Sebab..erm..Ha ! sebab Iskandar nak balik awal.Okeyla kitaorang pegi dulu.Bye !" Faris terus menarik tangan Iskandar dan berlalu pergi.Iskandar yang tengah blur hanya akur.
Shuha dah menarik muncung sedepa.Yang Rose pula masih tertanya tanya dengan panggilan Faris terhadap Shuha.
Mimi ? what the ?
"dia panggil kau Mimi ? since when ?"Rose bertanya kepada Shuha sambil tersenyum senget.
"entah la aku pun tak tau.Baru harini aku dengar dia panggil aku dengan nama tu."Jawab Shuha sambil mengangkat bahu tanda tak tau.
"korang dah couple eh ?"Rose mengangkat kening berkali-kali."kau tak payah nak merepek.Mana ada la.Dah la jom" Shuha terus berjalan meninggalkan Rose di belakang.
"wei tunggula !" Jerit Rose.
•••••••••
Faris sengaja berkata begitu kerana dia ingin membeli sesuatu untuk Shuha sebab tulah dia terpaksa 'jual' nama Iskandar.
"amboi kau sesedap rasa je kau sebut nama aku tadi kan ? siapa yang nak balik sebenarnya ? kau ke aku ?" soal Iskandar bertalu-talu.
"ala sorryla Is.Aku terpaksa cakap macam tu sebab kau tau kan aku nak bagi hadiah kat dia.So aku kenala cakap macam tu kalau tak bukan surprise la namanya"kata Faris sedikit sayu.
"ada-ada je la kau ni" kata Iskandar lalu menarik lengan sepupu nya itu ke sebuah kedai cenderamata.
"ha kalau kau nak belikan dia hadiah kedai ni la yang paling sesuai." kata Iskandar macam tengah mempromote kedai.
Faris pun melihat semua cenderamata yang ada di situ.Matanya tertumpu pada satu keychain yang cantik.Lalu dia mengambilnya sambil membelek-belek keychain itu.
Selepas puas membelek keychain itu Faris terus pergi ke kaunter.Dia mengambil dua keychain yang sama.Satu untuk buah hati dia satu lagi untuk dirinya sendiri.
"thank you" kata Faris lalu berlalu dari situ.Casher perempuan yang bernama Ana itu hanya tersenyum.
Dia keluar dari kedai itu lalu mendekati Iskandar yang sibuk memilih rantai di sebuah kedai emas yang tidak jauh dari kedai cenderamata itu.
"kau nak beli untuk sapa Is ? mama kau ke Rose ?" Faris sengaja mengusik Iskandar.
"Untuk Aryanna la" Kata Iskandar perlahan tapi masih boleh didengari Faris.
"oh yeke ? okey teruskanlah"Kata Faris sambil tersenyum.Senyuman yang banyak makna disebaliknya.
Tiba-tiba Iskandar teringatkan Rose.Dia pun ingin membeli sesuatu untuk Rose.Dan membeli sekalung rantai yang terlintas di fikirannya.
Dia pun membeli sekalung rantai emas silver untuk Rose.Tapi dia tak bagi kat Rose sekarang tapi nanti.Entahla bila.
Mereka pun balik.Iskandar menghantar Faris balik ke rumah.Mereka menaiki kereta myvi hitam Iskandar sewaktu mereka ke mall.Kereta myvi je tau.Iskandar nie tak suka sangat kereta yang terlalu besar dan mahal walaupun papa nya mampu.
Bersambung...
YOU ARE READING
You||
Teen FictionMengisahkan tentang seorang budak perempuan yg baru berpindah ke sekolah baharu. Tengku Rose Aryanna seorang anak jutawan dan mempunyai darah kerabat diraja.Kalau ada org yg cari pasal dgn dia memang akan kena sebijik.Dan dia tk sangka baru first da...