"don't pretend you care when you actually don't that's one of the worst things you can do to a person"
🐰
Rose sibuk dengan komputer riba nya yang berjenama Dell itu.Dia menonton Kdrama dari pagi sehinggala tengah hari.
tok tok tok
Rose membuka pintu biliknya.Ternampak bonda yang tengah memegang sepasang baju kurung moden dan sepasang tudung.Baju yang berwarna biru pastel dikenakan dengan tudung berwarna biru awan dan baju kurung berwarna merah jambu dikenakan dengan tudung berwarna maroon.
"take this dress.Rose pilihla nak pakai yang mana satu okey ?"
"nak buat apa dengan baju nie bonda ?" tanya Rose blur . Lupa la tu.
"aih Rose nie tak ingat ke yang kawan ayahanda dengan family dia nak datang ?" bonda menggeleng kepala.Banyak makan semut agaknya.
"eh ye tak ye kan.Sorry bonda Rose lupa."Rose tersengih comel.
"ada-ada je kamu.Dah dah pegi tukar baju."kata bonda.
"okey"
Rose meneliti kedua-dua baju kurung itu dan dipadankan dengannya.
Rose mencuba kedua-dua baju itu dan akhirnya dia membuat keputusan untuk memakai baju warna merah jambu dan dikenakan dengan tudung berwarna maroon.Warna tersebut sesuai dengan kulit Rose yang cerah dan putih itu.
Selepas memilih baju yang sesuai,dia terus melompat dari katil dan berlari menuju ke bilik mandi.Usai mandi dalam 20 minit kemudian,dia memakai baju kurung yang dipilihnya tadi.
Dia hanya touch up sedikit sahaja kerana dia sememangnya natural beauty so tak yah guna make-up tebal sangat.Last sekali dia memakai sedikit pelembab bibir agar kelihatan pink sedikit.Ceh.
Sementara itu...
ding dong
Ayahanda menuju ke pintu untuk menyambut tetamunya.Kelihatan seorang lelaki baya ayahanda dan seorang wanita baya bonda di hadapan pintu.Diikuti juga dengan seorang perempuan dalam lingkungan 20 an dan seorang remaja lelaki.
"Mel diaorang dah sampai !" Laung ayahanda supaya didengari oleh isterinya yang sibuk di dapur.
"ye ye im coming !"
"Assalamualaikum Zal"ujar lelaki baya ayahanda itu.
"waalaikumussalam,masuk-masuk"minta ayahanda.
Mereka duduk di ruang tamu itu sambil bergelak ketawa.
Rose yang terdengar bunyi bising di ruang tamu terus menuju ke bawah.Dia menuruni tangga dan mengintai sikit siapakah gerangan yang bising dari tadi.
eh kawan ayahanda dah datang rupanya.Patutla bising semacam je.
"oh ye Zal mana anak-anak kau ?"
"anak-anak ? aku ada seorang anak je Riz" ujar ayahanda.Ya Rose merupakan anak tunggal kepada Tan Sri Tengku Shahrizal dan Puan Sri Mellydina.Rose juga merupakan anak kesayangan mereka berdua almaklumlah anak tunggal.
"Mel mana Rose tak turun lagi ?"soal ayahanda berbisik.Dari tadi tak nampak batang hidung.
"kejap Mel panggil" bonda menaiki tangga dan terserempak dengan Rose yang asyik mengintai-intai dari tadi.
YOU ARE READING
You||
Teen FictionMengisahkan tentang seorang budak perempuan yg baru berpindah ke sekolah baharu. Tengku Rose Aryanna seorang anak jutawan dan mempunyai darah kerabat diraja.Kalau ada org yg cari pasal dgn dia memang akan kena sebijik.Dan dia tk sangka baru first da...