BAB 8

44 6 0
                                    

"if a relationship is meant to be, it will work out. if they are the right person, something will make u keep holding on, or your paths will cross again in the future. if you let go & they never return to you, it will seem like u lost your true love, but in time you'll find better"

🐰

'haih penat nyaa'keluhku.Teringat pula pasal Iskandar.Tak tau pula yang dia tu pembual juga orangnya tapi itupun dengan orang yang dia rapat je macam aku,Shuha dan Faris.Kalau orang lain tak de nya dia nk banyak cakap dingin je memanjang buat muka tak berperasaan pula tu.


"hah ! kau fikir apa tu "

"oh mak kau meletop !" pula dah.Shuha dah terkekek-kekek ketawa.Suka la tu benci betul aku !aku menjelingnya tajam.

"ok ok sorry ala jangan la marah Rose.Nanti cepat tua kang berkedut-kedut muka kau dah tak cantik dah"dia sambung lagi ketawa.Haih dia nie nk mintak penyepak ke apa ?

"aku bagi kau kang baik kau diam"terus ketawanya berhenti.

"dah la jom berlatih.Kau tu ha asyik termenung je.Aku panggil kau dari tadi kau tk dengar pun" termenung je kerja dia.Entah dah sampai kat Russia kut.HAHAHA eh ?

Kami sekarang ada kat bilik latihan.Sebenarnya aku dan Shuha ada latihan taekwando setiap hujung minggu kat bilik latihan taekwando rumah aku.

"yela jom"Kami pun menyambung latihan yang terbantut tadi.

"wei Rose jom lawan"terasa macam nk test power pula.Aku tau Rose nie lagi kuat tapi apa salahnya kan nk test.

"jom ah.Kenapa nk test power ke ?" tak pernah-pernah dia nie nk lawan dengan aku.

"ha'ah.Manala tau bole kalahkan kau"aku mengangkat kedua keningku berkali-kali.

"ok suit yourself"

kami pun berdiri bertentangan bersedia untuk memulakan perlawanan.Rose vs Shuha.

••••••••

"aduh sakitnya badan aku"kenapala aku bawak Rose lawan semalam kan dah sakit badan.Rose tu bukannya calang-calang orangnya badan je kecik tapi stamina kuat.Habis aku dikerjakannya semalam.Haih.

Flashback

"hah meh masuk dulu"Rose menyuruhku memulakan serangan.Aku pun memulakan serangan pertama ku dengan cuba membuat dia terjatuh tetapi gagal.Rose lagi lincah dan tangkas menepis serangan itu.

"serangan apa macam tu.Aku bole hidu la"haa tu dia berlagak tak sudah.

"ek eleh poyo la kau.Ambek nie hiyargh !"satu tumbukan tahap tiga ku melayang kat pipi Rose.Tapi malangnya dia dapat tepis juga.

"lawan betul-betul la babe.Lembik la kau nie.Dah berapa minggu dah kau berlatih tak kan tak dapat satu step lagi kut" ha yela kau tu dah dari kecik lagi dh belajar seni pertahankan diri nie.Aku ? ceh baru je nk belajar.

"sekarang turn aku pula"

Bukk

"adoi !"aku TERserang kat kaki dia pula tanpa dia sedar.Dikira main tipu dah tu.

"wei sakitla.Aku mana ready lagi"

ops terlebih sudah.

"eh alamak sorry babe.Tak sengaja"

"hish kau nie"dia ketawa besar.Tak reti lagi nk tolong ke ?

"wei tolong la aku"tak guna betul la c Rose nie.Sakit punggung aku.

"eh lupa pula"dia menahan tawanya daripada terhambur.Dia menolong ku bangun.

"Bagus juga serangan kau tadi tapi terlalu terburu-buru.Sepatutnya kau kena peka dan jangan pandang rendah dengan lawan kau.Ha kan dah kena sebijik"Terhambur lagi tawanya kali nie lebih kuat sampai bergema satu bilik latihan dengan suara dia.

End of flashback

Ha tu la dia.Harini aku datang awal sikit ke sekolah.Sepanjang perjalanan aku hendak menuju ke kelas aku ternampak Rose.

"Rose !" terhenti langkahnya dan berpaling sambil angkat kening.

"apa ?"amboi dingin nya suara.

Aku berjalan mendekatinya."kau okey tak ? lain je aku tengok"soalan pertama aku berikan kepadanya.

"ceh sepatutnya aku yang tanya kau.Kau okey ke tak nie.Masih sakit lagi ?"

"hmm..sakit sikit je.Ni semua kau punya pasal la."

"eh apsal aku pula ? kau yang tak reti nk elak"Dia yang tak reti nk elak semalam aku pula yang disalahkan.

"eleh ye ye je kau"

Kami berjalan beriringan sehingga sampai ke kelas.

•••••••

Harini giliran Teacher Carol pula yang tak masuk sebab dia ada emergency left tak dapat masuk kelas.

"hai Andrea how are you ? sorryla sebab semalam aku tak sempat nk tegur kau" Dah mula dah diaorang.

"eh its okey aku pun lupa nk tegur kau semalam.By the way im fine thanks for asking"

"oh ye kau dah ada bf ke ? selalunya kau mesti akan cerita pasal bf kau kalau Cikgu tk de.Cite la sikit"kata Dina.Penyebok betul la dia nie.

"bf aku of course la ada cuma dia je yang pura-pura tak layan aku.Padahal aku tau dia masih sayang aku"dia menjeling-jeling ke arah Iskandar.

Aku tengok kat sebelah Iskandar buat dono je.Mata dia masih tertumpu pada buku addmaths dengan note pad nya.Tak de reaksi langsung.

"aku ada tengok semalam kan ada satu perempuan gedik nie nk dekat-dekat dengan dia"kini dia memandang ke arah Rose.

Shuha yang perasan Andrea asyik menjeling Rose mula bersuara.

"wei minah ! asal kau tak leh diam nie.Kenapa kau balik-balik tengok Rose ?"Rose yang tadi nya sibuk membaca novel terus mengangkat muka apabila namanya disebut.

"eh aku ada kacau kau ke ?" katanya sambil tersenyum sinis.

"wei babe apasal nie ?" aku bertanya kepada Shuha yang mukanya kelihatan merah padam menahan marah.

"diaorang nie la asyik jeling-jeling kau dari tadi.Geram pula aku tengok"

"lantak diaorang la Shuha tak yah nk layan sangat.Biasala tu macam kau tak biasa"aku bercakap dengan nada memerli.

Dia menuju ke arah mejaku."wei pompuan kau memang sengaja kan nk sakitkan hati aku kan"terkejut aku dibuatnya.Haih aku ketuk dengan buku nie kang.

"apa yang kau cakap nie ? excuse me Andrea aku tak pernah pun sakitkan hati kau.Usik kau pun tak pernah inikan lagi nk sakitkan kau.Jauh sekali"haa kau !

"kau nie kan memang nk kena !"dia ingin menamparku tapi belum sempat tangannya menyentuh kulit mukaku Iskandar menghalang.

"enough Andrea ! lebih baik kau duduk tempat kau sekarang sebelum aku tulis nama kau sebab cubaan menampar penolong ketua pengawas."Nafas Iskandar turun naik.Matanya tepat memandang ke arah Andrea.

C Andrea tu apa lagi terus kembali ke tempatnya.Kecut perut nampak.Padan muka.

Aku lihat muka Iskandar yang dah berubah tegang dan bengis.'Habisla'gumamku dalam hati.Aku teguk air liur takut.Sejak bila aku takut dengan dia ?








Bersambung...

You||Where stories live. Discover now