BAB 7

58 6 0
                                    

"guys ! ada berita gempak wei !"kata Dina c busybody + mak jemah kat dalam kelas 5 Angsana.Dia la yang paling penyebok dan busybody dengan hal orang.Kira macam jaga tepi kain orang la.Kekadang annoying gila dia nie.Bising je kerja dia asyik pot pet pot pet je.Macam tak de kerja lain nk buat.

"kau apasal Dina ? bising je.Mentang-mentangla Cikgu Sarah tk de harini,kau nk buat bising pula.Dah tk de kerja lain ke ?"sinis Shuha.Aku tau Shuha dh lama geram dengan perangai c Dina tu.Caya la Shuha ! muka dia masam mencuka.

"suka hati aku la.Sebok je"dia menjengilkan mata.

"amboi kau.Kau ingat ni sekolah bapak kau yang punya ha ? kalau ye pun nk bergosip suara tu tolongla control sikit"Jawab Shuha lagi.Shuha tak akan cepat mengalah lagi-lagi dengan orang macam nie.

"haish yela yela"dia mendengus kasar.Ceh marah le tu.

"kenapa wei ? kenapa ?"kedengaran suara Wanda teringin nk tahu apa yg Dina nk cakap tadi.Ceh dua kali lima je.

"you guys tau tak Tengku Andrea Rizwana is back.And aku dengar dia akan masuk kelas kita"Terbuntang mata Wanda mendengar berita itu.Aku hanya melihat dan mendengar dari jauh.

"seriously ?! ohh noo !"dah kenapa takut semacam je nie ?

"Ceh korang nie.Entah betul ke tidak c Andrea tu nk masuk kelas nie tup tup tak" Laa dengar rupanya c Shuha nie.Tapi mata dia masih fokus lagi dengan buku bio aih pelik betul ̄ˍ ̄

"eh betul la.Aku dengar diaorang tengah berbincang dengan pengetua."Jawab Dina mengiyakan.

"pelik betul la c Andrea tu lepas nk sekolah kat luar negara nk pula masuk sekolah nie balik.Kata sekolah nie tk de class la itula inila.Haih hairan aku"Perli Wanda pula.

"haih kau nie macam tak tau.Dia kan marah dengan headprefect kita sebab pelantikan yang tak disokong tu.Kau tak ingat ke beberapa bulan lepas" aku hanya memasang telinga walaupun tak tau apa-apa yang mereka cakapkan.

"wei Cikgu datang cikgu datang !" jerit Aman c ketua kelas.Semua pelajar duduk ke tempat masing-masing.

"class stand up !"semua pelajar kelas 5 Angsana berdiri selepas Aman memberi arahan.

"good morning Teacher !"diikuti semua pelajar serentak.

"good morning class.Okey sit down"arah Teacher Carol selaku guru bahasa inggeris.

"today you have a new friend.Please come in and introduce yourself"kata Teacher lagi.Pelajar baru itupun masuk dengan semyuman manisnya.

"hai nama I Tengku Andrea Rizwana bt Dato' Tengku Azizul nice to meet you"

Aku lihat budak-budak perempuan kat kelas nie buat muka menyampah lagi-lagi c Shuha.Yang paling gembira pun c Dina tu je asyik tersengih-sengih je dari tadi.Entah apa masalah dia tersengih sorang-sorang gila kut.

"okey Tengku Andrea you can sit behind Raja Dina"Arah Teacher menyuruhnya duduk belakang Dina.Oh ye nama sebenar Dina ialah Raja Dina bt Raja Fakhrul.Bapak dia sponsor terbesar kat sekolah nie.Kata diaorang bapak dia nie bengis dan dingin orangnya tapi aku tengok c Dina nie happy-go-lucky je.Tak ikut perangai bapak kut.Entahla.

tok tok tok

"sorry teacher im late can I come in ?" tanya Iskandar meminta kebenaran untuk masuk.Dia masuk lewat sebab ada hal kat bilik disiplin.Dia ajak aku tadi tapi malas aku nk ikut kang masuk kelas lewat pula.

"its okey come in"

Iskandar duduk di sebelah ku sambil tersenyum kepadaku.Aku hanya membalas dengan senyuman yg 'tak seberapa nk ikhlas' kat dia.

"okey class today we will learn about..."sesi pembelajaran berlangsung seperti biasa.

•••••••••

waktu rehat...

Aku seperti biasa menjalankan tugas aku pabila dh menjadi deputy headprefect nie.Aku kena pantau semua pengawas kalau diaorang menjalankan tugas and tolong c Iskandar round satu sekolah.Dah memang tugas kitaorang pun.

"wei aku pegi bertugas dulu tau.Jumpa kau nanti !"ceh c Shuha nie kalau dah bertugas sesama dengan buah hati dia memang dah tak reti nk rehat dengan aku dah.Sebok sangat dengan buah hati dia c Faris tu.

"jom kita gi makan"sapa Iskandar di sebelah yang asyik memandang ke arahku yang sibuk mengemas alat tulis.

"ok"itu saja jawapan aku.Malas !

"hai you !"minah gedik mana pula tiba-tiba kat depan aku nie haih !

"you jom kita gi kantin.Lama dh I tak gi kantin sesama dengan you"eee gedik nya ! geli pula aku tengok.

"tak bole aku ada date dengan orang.Jom Ary" Iskandar menarik tanganku nasib baik sempat ambil blazer yang elok aku letak kat bawah meja.Kalau pegi bertugas je aku akan pakai.

"wei jalan tu pelan-pelan bole tak.Dahla main tarik je tangan aku tadi.Kau ingat aku nie patung ke apa ?"geram pula aku.

"ok sorry aku malas nk layan minah tu sebab tu la aku tarik kau supaya cepat keluar dari kelas tu"ewah nk elak diri dari minah gedik tu rupanya.Hesh sampai aku pun terbawak-bawak.

"kalau ye pun nk elak dari dia janganla libatkan aku sekali"aku menjelingnya sekilas.

"biarla kau kan penolong aku so kau kenala selalu tolong aku"dia mengangkat kening kanannya berkali-kali.

"haih pape je la" malas nk layan.Kalau aku layan pun aku juga yang akan kalah.

Hari ini Iskandar membelikan aku makanan seperti biasa.Baru seminggu kut ada lagi seminggu barula aku akan maafkan dia hahaha jahat nya aku.

Seperti biasa kami berdua akan makan dulu sebelum pegi bertugas.

"oh ye kau belum jawab lagi soalan aku tiga hari lepas"Iskandar memulakan perbualan.Aku terhenti menyuap nasi apabila Iskandar mula bersuara.

"huh ? soalan apa yang kau cakap nie ? tiga hari lepas mana aku nk ingat" hesh dia nie pun soalan tiga hari lepas manala aku ingat agak-agakla.

"ala kau nie pun pelupa betul la.Alaa soalan yang tu"aku memandangnya tajam.Aku hempuk dengan meja nie kang.

"soalan apa ? bole tak kau straight to the point je tak payah nk berteka-teki dgn aku"

"yela yela itupun nk marah.Nie ha kau ada mix-blooded ke ?"hampir tersembur nasi yang aku makan tadi.Apa punya soalan daa ?

"ada aku mix american" aku jawab dengan jujur sejujurnya.

"oh patutla"

"patutla apa ?"aku mengecilkan mata sambil memandang kearahnya.

"patutla mata kau cantik"dia bersuara perlahan.

"ape ? aku tk dengar la cakap kuat sikit"

"eh tk de pape la.Dah habis makan jom kita pegi bertugas" haih dia ni pun.Aku hanya mengangguk.

Tanpa mereka perasan ada sepasang mata sedang memerhatikan mereka dengan pandangan tak puas hati.









Bersambung...

You||Where stories live. Discover now