BAB 10

42 4 0
                                    

"the saddest people try their best to make people happy. they know what it’s like to feel worthless, they don’t want anyone to feel that"

🐰

Rose balik ke rumah dengan muka monyoknya.Perasaanya bercampur baur.Adakah dia sudah jatuh hati dengan Tengku Iskandar Mikael ? entahla.Seorang headprefect poyo dan tidak disukai nya dulu kini telah menjadi crush nya yang baru.


Dia berjalan menaiki lift dan menuju ke bilik nya.Dia duduk di sebuah kerusi di balkoni biliknya.

Bonda yang perasan dengan keadaan anak gadisnya itu terus bertanya."are you okey Rose ?"soal bonda kepada Rose yang dari tadi asyik termenung di balkoni.


"eh bonda...im okey but bonda can I ask you something ?" kali nie Rose nak meluah dengan bonda tak kira la apa jawapan bonda sekalipun.Asalkan dia tak pendam lagi perasaan yang tk bole nk ditafsirkan ini.

"yes ofc...what is it ?"

"its about feeling bonda...I dont trust my feeling...Rose tk suka perasaan macam nie"

"about feeling ? its a boy im I right ?" bonda memandang Rose sambil tersengih.

"hmm..I dont know bonda..but I think I've fall in love with him"

"ohh really ? siapa lelaki yang beruntung tu ?"

"Tengku Iskandar Mikael...dulu masa first day masuk sekolah tu dia ada tolong Rose...lama kelamaan Rose tau yang dia tu rupanya ketua pengawas kat situ.Masa tu kitaorang selalu gaduh tapi lama-lama bila Rose dengan dia Rose rasa selamat dan rasa dilindungi sangat.Tapi ada masanya  juga Rose benci sangat dengan perangai dia.Tapi bila Rose dekat dengan dia jantung Rose rasa macam nak tercabut je tapi Rose tetap cool tak nk ketara sangat"panjang lebar Rose meluah.Semua yang ada dalam hatinya selama ini terluah jua.

Bonda memegang tangan anak gadisnya itu."Rose...you cant lie your feeling...actually you like him but just one problem"terhenti kata-kata bonda.

"problem ? "soal Rose pelik.

"yes..its your ego Rose...you are too ego..buang sikit ego Rose tu supaya Rose tk menyeksa diri sendiri."

hmm ada betulnya juga apa yang bonda cakap..aku ni ego.

"dah dah pegi mandi dulu busuk la"Bonda pura-pura menutup hidungnya.Rose dah menarik muncung.

"yelah yelah" Tanpa banyak soal Rose pergi ke bilik mandi dengan keterpaksaan.

Bonda keluar dari bilik Rose lalu menutup pintu bilik anak gadisnya itu.

Selesai mandi dan berpakaian baju tidur lengkap.Dia menuju ke arah katil nya yang bersaiz king itu dan cadar berwarna putih bercorakkan bunga berwarna pink.

Warna bilik Rose yang berwarna merah jambu itu sangat tenang apabila dipandang.Rose sangat suka semua warna yang cerah tak kira la warna apa sekalipun tapi tidak pada warna oren.Paling dia benci warna oren walaupun warna oren kelihatan cerah.

tink..tink..tink

Bunyi notification bermakna ada mesej masuk.Dia membuka aplikasi whatapps.

from:01124++++

Assalamualaikum.
9.35p.m√√

Aku tau kau tk tidur lagi.
9.35p.m√√

bole tak aku nk berbual dengan kau sekejap ?
9.36p.m√√

waalaikumsalam..sape nie ?
9.37p.m√√

tak kan tak kenal kut.
9.37p.m√√

Tak sampai berapa minit.Laju je orang yang tak dikenali itu membalas.

tak kenal.Jawab je la kau nie sape ?
9.38p.m√√

'haih geram pula aku..kalau aku tau siapa yang chat aku nie memang aku tunjal-tunjal kepala dia'desis hati Rose.

sape lagi kalau bukan headperfect kesayangan kau😘
9.38p.m√√

'huh ?! headprefect kesayangan aku ? so means Iskandar ? dari mana dia dapat number aku ?!' Terus fikirannya teringatkan Shuha.'oh Shuha aku perlukan penjelasan !!'bentak Rose dalam hati.

Iskandar jangan nk main² bole tak ? apa kau nk ?
9.39p.m√√

Amboi garangnya..aku tak nk pape pun cuma nk bersembang dengan kau je.Takkan tak bole kut.
9.40p.m√√

nk sembang ape pula ? esok kan kita bole jumpa.Jangan nk mengada sangat aku nk tidur..bye !
9.41p.m√√

eh kejap la..aku nk sembang kejap je.Awal nye nk tidur.
9.41p.m√√

Rose tidak membalas.Malas nk melayan Iskandar.Besok kan bole jumpa.Nk juga bersembang bagai mengada je dia.Huh ! tidur lagi syok.

••••••••

Keluar dari kereta Rose ternampak Shuha.Lalu pantas Rose mengejar Shuha dari belakang sambil menjerit.

"wei Shuha !"Jerit Rose.Shuha nie kalau tak jerit takkan dengar punya.

Shuha yang terasa namanya dipanggil terus menoleh.

"eh Rose ! ada ape ?"tanya Shuha pelik.

Termengah Rose dibuatnya.Laju betul c Shuha nie berjalan.

"aku nk tanya kau nie.Kau ada bagi number aku kat Iskandar ke ?"tajam Rose memandang Shuha.

Shuha menggaru kepalanya yang berlapik dengan tudung.

"erm..ha'ah nape ?"Shuha tersengih.

"isk kau nie asal kau bagi kat dia ?!"Rose memukul lengan Shuha kuat.

"aduhh ! sakitla Rose ! dia yang mintak jadi aku bagila."

Rose menepuk dahi.'adumak apasal la Shuha nie bengap sangat'

"isk kau tau tak dia chat aku semalam.Menganggu je aku nk tidur kau tau tak ?!" Geram Rose dibuatnya.Dahla gelarkan diri dia 'headprefect kesayangan'.eee meremang bulu roma aku dengar.

"laa biarla dia nk chat kau tak salah kan.Kau tu je yang sombong sangat"

"ceh.Aku sombong ? mana ada aku sombong.Memandai je kau"

yeke aku sombong ? biasa je aku rasa.

"memangla kau tak perasan.Tapi bagi orang lain kau sombong tau tak ?!"

"isk dh la jom masuk kelas"Rose cuba untuk mengelak.

semalam bonda kata aku nie ego..harini Shuha pula kata aku sombong ? apakah ?




bersambung...

You||Where stories live. Discover now