BAB 15

34 3 0
                                    

"don’t make me feel dumb for caring about you"

🐰

Malam itu,Rose tak senang duduk.Tidur pun tak bole nak lelap mandi pun tak basah.Eh ? hahaha tak de la.

Baru aku ingat..nama dia Tengku Iskandar Mikael bin Dato' Tengku Zahid Mukhriz.Patutla...aih dah tua agaknya aku nie sampai nama penuh crush aku pun aku tak ingat.Eh ? hahaha

Rose ketawa sendiri.Tiba-tiba dia mendapat satu idea.

Patut ke aku chat dia ek ?

Rose mengerling jam di telefon nya sekilas.10.40 awal lagi nie.Confirm dia tak tidur lagi.'tapi apa alasan aku nak bagi kalau dia tanya knapa aku chat dia ?'ujar Rose dalam hati.

Hailahh Iskandar apasal la kau selalu buat aku rindu dgn kau ? menyeksa betul la.

Rose menutup mukanya menggunakan bantal lalu dia menjerit sekuat hati.Tapi malangnya tetap juga kedengaran satu villa itu.

"ada apa tu Rose Aryanna ?!" Laung bonda dari tingkat dua.Bonda bergegas ke tingkat tiga melihat apa yang tengah terjadi dengan anak daranya itu.

tok tok tok

"kamu dah kenapa Rose ?! buka pintu nie !" jerit bonda dari luar pintu bilik.

"eh erm...tak de pape bonda.Rose terjatuh katil"Terpaksa berbohong.Ha tu la sapa suruh menjerit macam orang yang nak beranak.Tak pasal-pasal kena marah.Rose mengaru kepalanya yang tidak gatal.

Isk rasanya tak payah la kut nak chat dia.Lebih baik aku chat Shuha.Bawak dia pegi shopping.Lagi syok !

Rose mencapai smartphone nya lalu mencari nama Shuha dalam kenalannya lalu menekan punat call.

tit tit tit

"yeobseyo ?"

eh minah korea mana pula yang aku call nie ?

"assalamualaikum" Sengaja Rose ingin menguji Shuha.


"waalaikumsalam" Shuha yang di hujung talian sudah menarik muncung.

"ada apa kau call aku malam-malam nie ?"

"esok kau free tak ?"

"ha'ah nape ?"

"jom gi shopping ?"

"erm..bole gak.Pukul berapa ?"

"esok pukul 2"

"erm..okey"

"okey set !"

"yeah set ! see you ! annyeoung"

"assalamualaikum"

"hehe waalaikumsalam"

"Haih entah pape la c Shuha nie" ujar Rose perlahan sambil mengeleng kepala.

Rose menguap kecil matanya pun dah hampir tertutup.Jadi dia pun membaringkan badannya di katil kemudian tertidur dengan nyenyaknya.

•••••••••

You||Where stories live. Discover now