BAB 13

34 4 0
                                    

"Why do they call it crush? Because that is how you feel when they don't feel the same way in return"

🐰

Shuha dan Rose berjalan beriringan menuju ke padang sekolah yang jauhnya lebih kurang 40 meter dari kantin sekolah.

Sebelum mereka ke padang sekolah sempat mereka mengisi perut.Dalam perjalanan mereka,Andrea and the geng berjalan menuju ke arah mereka berdua.

"haih looks you olls diaorang berdua nie tak tau malu nak datang kat perlawanan dak dak top and hot stuff kat sekolah kita nie" sinis sahaja nada suara Andrea.

"eh ha'ah la tak maluu"sokong Dina pula.

"Tu la" kini Isha pula yang menyokong sebagai ahli baru kat groups gedi--ops salah groups diva 'Lah-sangat' sorry tersasul.


Shuha yang ingin membuka mulut dihalang oleh Rose.'biarkan je diaorang'kata Rose menggunakan isyarat mata.

"Ceh.Tengokla guys diaorang pura-pura pekak pula.Pengecut."Sengaja Andrea menekan perkataan 'PENGECUT' itu.

Rose yang tidak dapat menahan amarahnya terus menoleh ke arah Andrea dan berjalan mendekatinya."wei minah gedik kau jangan kata aku pengecut ea.Kau belum kenal lagi aku nie siapa.So watch out your mouth " Rose merenung tajam mata Andrea sebelum berlalu dari situ.

Andrea merengus geram.Lalu mengepal penumbuknya.Sempat lagi Shuha menunjukkan thumbs down kepada Andrea.

Sampainya mereka di padang sekolah.Ramai pelajar telah sedia duduk dengan geng masing-masing untuk menonton perlawanan antara Sekolah Menengah Putrajaya dengan Sekolah Menengah Petaling Jaya.

"Apahal lah minah-minah gedik tu tadi.Geram pula aku tengok.Ikutkan hati ringan je aku nak bagi free slap kat ketua diaorang tu"Shuha memulakan perbualan.

"haih lantak diaorang la babe.Malas aku nak cakap pasal diaorang tu.Entah ape je yang diaorang tak puas hati dengan kita.Lagi-lagi si Andrea tu.Entah apa yang dia tak puas hati entah.Tak faham aku"

"Tula.Aku rasala kan dia tu jeles dengan kau kut.Sebab ye la kan kau kan rapat dengan Iskandar.Lagipun Andrea tu obses sangat dengan Iskandar sebab tu la jadi macam tu"

"ugh.Malas la nak fikir.Kita tukar topik" Rose memandang Shuha.Shuha memandang Rose.

"tukar topik ?" Jawab Shuha pelik.

"tu tengok kat bawah tu" Rose memuncungkan mulutnya menunjuk ke arah Faris dan Iskandar yang tengah melambai ke arah diaorang.

Oh my...Faris lambai akuu !

Shuha tersenyum lebar dan melambai kembali ke arah Faris.Diulangi sekali lagi KE ARAH FARIS ! okey dah.

"amboi kau...kemain lagi senyuman" Rose sedikit memerli.

"biarla..senyum kan sedekah"

Rose hanya membuat muka menyampahnya.

Ceh.Suka tu cakap je la suka.Poyo je lebih.

Cakap punya cakap.Perlawanan pun sudah dimulakan.

•••••••

"Oh my Allah.Rose hensem nya Faris tadi tergugat aku" ujar Shuha dengan excitednya yang melebih.

Shuha menggoncang-goncang kan badan Rose apabila Rose tidak memberi sebarang reaksi.

"wei Rose ! kau dengar tak nie.Aku tengah bercakap dengan kau la"Shuha memandang Rose geram.Oh ye sekarang yini mereka berada di bus stop sekolah.Masing-masing tengah menunggu Iskandar dan Faris.

You||Where stories live. Discover now