(MimiArfan)
"Shuha sayang ! Mommy dengan daddy dah nak gerak dah nie !"Laung Datin Shahirah dari ruang tamu sambil menekan sesuatu di telefonnya.
tit tit tit"Hello assalamualaikum ?" kata Puan Sri Mellydina bersama loghat amerikanya.
"waalaikumussalam.Mel harini sampai minggu depan Shuha duduk kat rumah you dulu ye ?" Ujar Datin Shahirah.
"sure Ira anytime ! lagipun Rose kan ada."Ujar Puan Sri Mellydina gembira.Yela lagipun Rose tu tak de kawan kat rumah.Kalau ada Shuha tak la c Rose tu boring sangat.
"okey thank you Mel."
"welcome.By the way...you nak ke mana ? overseas ?" Kata Puan Sri Mellydina inginkan kepastian.
"oh ya..I dengan Ziyad nak pegi ke Canada ada urusan kerja." Kata Datin Shahirah memberitahu mereka akan ke luar negara atas urusan kerja.
"oh okey..harini ke you nak pegi ?"
"ye kitaorang pegi harini.Pukul 10.30 pagi nie nak gerak dah"
"okey take care kat sana Ira ! I will take care of Shuha like I take care of Rose.So good luck ! Assalamualaikum."
"mommy Shuha nak ikut bole tak ?"kata Shuha selepas mommy nya sudah habis berbual.
"okey jom ! oh ye masa daddy dengan mommy tak de..Shuha tinggal dengan Aunty Mel dulu ye ? bole kan ? lagipun Rose kan ada"ujar Datin Shahirah panjang.
"bole je mommy.Shuha lagi suka"Ujar Shuha excited.Memang hancur la telinga bila dia dengan Rose dah bergabung gelak ketawa.Bernanah telinga,segala tahi telinga pun bole keluar bila dengar diaorang ketawa.Jadi mohon lari jauh-jauh apabila terdengar suara dua orang 'bidadari dari syurga' yini (^O^).
"okey good."Mereka pun keluar dari rumah menuju ke kereta.Dato' Ziyad dah la menunggu isteri dan anak perempuannya itu.
Oh ye sebelum author lupa Tengku Shuha Syamimi mempunyai seorang adik lelaki yang berumur 15 tahun tapi tinggal kat asrama dan jarang sekali balik ke rumah.Dah biasa berdikari sendiri.Tak macam kakaknya yang nak duduk dalam ketiak mak je.Eh terkutuk la pula.Hahaha.Sebelum terlupa juga nama adik lelaki Shuha ialah Tengku Zikri Amril.So bila ada watak baru yang muncul nanti tak la pening.ok ? selamat membaca.ヽ(´▽`)/ Bab ini hanya untuk Shuha dan Faris.Bab seterusnya barulah akan ada cerita untuk Rosemikael.Baibai..see yahh(^.^)
Shuha;amboi tengah kutuk aku nampak ? awak nie dah lebih dah nie.Kemain panjang lagi falsafah awak tu ye Cik Author oi ! habis tu bila nak habis nye cerita aku nie ?!
Author;eh eh sorry.Kita sambung balik.ACTION !
"lama nye dua beranak nie berbincang.Bincang apa ?" Tanya Dato' Ziyad sambil membuat mimik muka.
"alololo tak de bincang apa-apa pun la abang oi ! janganla nak buat muka macam tu.Tak hensem la nanti"pujuk Datin Shahirah.
"ha'ah daddy nie pun kitaorang borak kosong je.Kan mommy?" Shuha pun memberi penjelasan.
Datin Shahirah hanya mengangguk mengiyakan."yela.Dah jom gerak dah lambat dah nie" Kata Dato' Ziyad dan menyuruh Pak Ijam jalan.Laju sahaja kereta itu keluar dari perkarangan rumah dan membelah jalan raya menuju ke airport.
Di airport ..
"mommy pegi dulu ye sayang.Jaga diri mommy sayang kamu.Jaga adik juga tengok-tengokkan dia ye.Masa duduk dekat rumah Aunty Mel kena behave tau jangan nak menyusahkan diaorang tau.Ingat pesan mommy nie.Daddy dengan mommy lama tau pegi sana.Love you dear" Datin Shahirah mencium kedua-dua pipi anak gadisnya itu.
YOU ARE READING
You||
Teen FictionMengisahkan tentang seorang budak perempuan yg baru berpindah ke sekolah baharu. Tengku Rose Aryanna seorang anak jutawan dan mempunyai darah kerabat diraja.Kalau ada org yg cari pasal dgn dia memang akan kena sebijik.Dan dia tk sangka baru first da...