Awal pagi lagi kami sudah bertolak ke Putrajaya.Ayahanda ada beli sebuah villa kat sana and aku kena pindah sekolah.First ayahanda bagitau tu memang berat hati la nk tinggal kan sekolah lama tapi apa je yg aku bole buat ? nk lawan keputusan ayahanda ? memang tk bole.
"Rose ?"aku tersentak dari lamunanku.
"hmm ?"kataku sambil mata masih lagi fokus melihat ke luar.
"Rose okey ke ?"tanya bonda kepadaku.Nampak macam aku sakit ke ?
"ok je"jawabku pendek.
Kami pun sampai ke destinasi.Jauh tau dari Johor Bharu ke Putrajaya.Lenguh badan aku dibuatnya.
Aku memasuki villa baru ayahanda.Cantik,luas dan besar.Aku naik ke tingkat tiga.Aku memilih bilik di sebelah bilik bacaan ayahanda.
'besar jga bilik nie'desis ku dalam hati.
Aku memasukkan semua barang-barang dan baju aku ke dalam almari.
Selesai mengemas barang dan baju,aku mencapai iphone 7+ ku yg berada di atas katil bersaiz king itu.
Aku lihat banyak mesej dari kawan-kawan ku di sekolah lama.Terutamanya Shiela.
Shiela
last seen 10.45 a.mkau dh sampai ke ?
10.30 a.m√√kau jgn lupa aku tau babe.kita jgn lost contact tau.Love u babe❤
10.34 a.m√√kalau jumpa mamat hensem kat sekolah baru kau tu bagitau aku tau😂.just joke
10.35 a.m√√ohh ye jgn lupa makan banyak² tau supaya gemuk sikit.Hahaha
10.36 a.m√√okeyla byee ! much love from me😘
10.40 a.m√√aku dh sampai dh.Aku takkan lost contact dgn kau la babe.Tk de nye mamat hensem mengada je kau.Tk nk aku makan banyak kangg aku gemuk kau tk kenal aku.sorryla babe lambat reply.
11.15 a.m√√takpe aku faham.Kau jgn lupa aku tau.Kalau ada pape kau call je.❤
11.16 a.m√√okeyy❤
11.16 a.m√√Aku meletakkan iphone ku di sebelah katil.Penatnya ! aku menguap kecil.Duduk dalam kereta berjam-jam punya pasal badan aku dh sakit.
Esok nk pegi sekolah lagi.Malasnyaa !
•••••••••
"Okey Rose ayahanda hantar Rose kat sini je ye.Kat depan pagar sekolah tu ada seorang cikgu perempuan yg akan ambik Rose.Nama dia Sarah.ok ?"kata ayahanda panjang lebar.
"ok"pendek je jawapan aku.Masih mengantuk lagi padahal semalam aku dh tidur awal.
Aku menuruni kerata Honda City milik ayahanda dan menuju ke pagar sekolah.
"Tengku Rose Aryanna ?"seseorang memanggil nama ku.
"ye saya ? Cikgu Sarah ?"kataku inginkan kepastian.Tak nampak sangat name tag dia sebab Cikgu nie terlalu tinggi.
"ohh ye saya Cikgu Sarah.Jom ikut Cikgu masuk ke kelas kamu."aku hanya mengangguk dan mengikuti langkah Cikgu Sarah.
Kelas 5 Angsana."okey Assalamualaikum class"aku hanya berdiri di sebelah Cikgu Sarah.Aku mengangkat muka dan aku sedari ramai orang tengah tengok aku.Dh kenapa ada something ke dekat muka aku ?
YOU ARE READING
You||
Teen FictionMengisahkan tentang seorang budak perempuan yg baru berpindah ke sekolah baharu. Tengku Rose Aryanna seorang anak jutawan dan mempunyai darah kerabat diraja.Kalau ada org yg cari pasal dgn dia memang akan kena sebijik.Dan dia tk sangka baru first da...