6.

14.6K 92 11
                                    

*BANK BANK BANK*
Jag vaknar med ett ryck.
"Öppna dörren!!" Hör jag någon skrika, det låter lite som Charles.
Jag ställer mig upp och försöker tänka vad som hände.. igår? Min tidsuppfattning är inte den bästa just nu.

"LILY!"
Jag rycker till igen och springer fram till dörren. Jag låser upp den och skulle just öppna den när den istället bli uppsliten av Charles. Jag kastar mig bakåt, men ramlar inte. 
"Vafan har du varit? Vi har letat överallt!" Ryter han. Jag vet inte vad jag ska svara.
"Fuck it kom bara!" Han tar tag i min handled och drar mig ut ur WIC och jag antar att vi ska ner till matsalen igen.

När vi kommer dit sitter alla killar runt bordet. Charles går och sätter sig men jag bara står kvar. Tillslut ser jag att Sam signalerar att jag ska sätta mig. Jag går fram till första, bästa stolen och slår mig ner.

"Okej, idag är det jävligt viktigt att alla för som jag säger!" Ethan ställer sig upp. "Vi kommer handskas med Golden Boys, vilket är ett jävligt farligt gäng. Men vi kan ta dom."
Jag fattar ingenting. Varför ska jag vara här?
"Men hur vet vi var dom är ikväll?" Frågar Jack.
"Sam och Adam har fixat information om dom, så vi vet exakt när och vart dom kommer vara." Ethan nickar mot de två killarna. Jag, helt frånvarande från deras konversation, sitter bara och stirrar på Ethan.

Han var jävligt snygg asså. Han stod där med sin muskulösa kropp, mörkbruna hår, kastanje ögon, och hans perfekta ansikte. Gud det låter hemskt men han var ju förjävligt snygg!
Jag slits dock ur tankarna när jag plötsligt hör Ethan nämna mitt namn.

"Det är då Lily kommer in." Han vänder blicken mot mig. Jag fryser till.
"Du ska locka alla gängmedlemmar till utgången, kan du göra det?" Han lutar sig framåt och hans blick är frågande.
"Ehh..." säger jag bara.
"Eller du har egentligen inget val, vi kommer ju döda dig om du inte gör det." Då nickar jag till fort som fan. Allt för att slippa bli dödad av jordens mest snyggaste människa.

"Good. Okej, Adam och Sam, gör Lily redo. Ni andra, ja ni vet vad ni ska göra." Säger Ethan och går sedan ut ur rummet.
Alla reser sig upp och börjar gå ut. Jag står kvar. Men Sam kommer fram till mig.
"Du vet vart ditt rum är va?"
"Mm."
"Gå dit, INGEN annanstans!"
Jag nickar och skyndar mig till mitt rum.

Efter en stunds väntan kommer tillslut Sam och Adam in med två stora kartonger. Jag ställer mig upp och tvekar om jag ska hjälpa dom.. men sätter mig på sängen sen igen. Killarna ställer ner kartongerna.
"Okej, i den här lådan finns det kläder." Säger Adam och pekar på lådan han bar på.
"Och i den finns det lite mera finare kläder." Säger Sam och plockar sedan upp något ur hans låda. Det är en mörk lila klänning. Jag blinkar några gånger för att vänja mig med hur snygg klänningen är!
"Den här ska du ha ikväll." Sam kastar klänningen till mig.

——————

Efter kanske 2 timmar är jag äntligen klar. Ethan hade tydligen bokat en egen frisör och makeup artist som kom och fixade mig.
Jag hade på mig den mörklila klänningen. Den var tajt och ganska kort. Lite för stor urringning och korsad där bak. Sedan var mitt hår i en sne fiskbens fläta, mina ögonlock var sminkade med guld och lila. Jag hade ett guld halsband, örhängen och armband. Till det hade jag ett par svarta höga klackar.

Eftersom jag haft mina vanliga kläder ända sen jag kom hit, hade killarna kastat dom i tvätten. Nu hade jag ju nya kläder som jag fått.

När jag var klar så gick jag genom korridoren, ner för trappan och satte mig i soffan i vardagsrummet.
Just då kom Jack och Charles ut från köket och dom bar på bomber...

——————

Dagens citat: stop trying so hard for someone who doesn't even care.

Har inte läst igenom, ledsen!
Ha en bra kväll.
/lonleeygirl

Kidnapped by a gangleaderWhere stories live. Discover now