Jag vaknade av att solens ljus sken starkt i mitt ansikte.
Jag försökte sätta mig upp men jag hade så ont i huvudet och magen och även benet, att jag knappt kunde röra mig.
Det var då jag insåg att jag låg i en sjukhussäng. På ett sjukhus antagligen, men vad gör jag här?
Ingen är i rummet och jag ser en massa slangar gå från armar, händer, ben och jag tror jag har något i näsan."Ha-hallå?" Ropar jag men det blir mer som en viskning. Efter allt skrikande och gråtande är min röst helt slut och mina ögon känns svullnade.
Plötsligt slår dörren upp och in kommer två sjuksköterskor, Adam, Jacob, Jack och Sam.
"Åh du är vaken, så bra." Säger en sjuksköterska och ler mot mig. Jag bara stirrar på alla. Vad fan gör jag här?
Sjuksköterskorna säger något till killarna och sedan går dom.
När dom gått andas alla ut och frågorna forsar ner över mig.
"Hur mår du?" Kan jag höra Sam fråga genom babblandet.
"Vad hände?" Säger nån annan.
"Vad hände med killen?"Ja, vad hände med killen? Hoppas han dog. Hoppas killarna dödade honom. Han tänkte ju döda mig.
Eller, han gjorde nästan det.Adam kommer närmare mig och kollar på slangarna på mina händer, armar och även dom i näsan. Sedan vänder han sig om mot killarna igen.
"Var detta verkligen nödvändigt? Hon blev skjuten i benet, inte hela kroppen."
Just då kommer Ethan och sedan Charles in genom dörren. Nu är alla killarna här.
Min blick möts av Ethans. Det blir tyst men tillslut säger han:
"Gå."Jag blir lite förvånad att alla killarna helt plötsligt går ut.
Wow dom var verkligen som hans hundar.När dom gått blir hans blick lugn och lättad på något vis.
Han går sakta fram till mig."Åh Lily förlåt."
Han sätter sig i fåtöljen bredvid sängen. Mina ögon spärras upp.What the fuck? Sa han precis förlåt??
Vafan har hänt medans jag låg här?"Du.." börjar han. Hans blick vänds mot mig. Jag nickar sakta.
"Sjuksköterskorna berättade om din hjärntumör."
Helvetes jävla skit sköterskor!!"Mm" säger jag bara och kollar bort.
"Varför sa du aldrig något? Om du hade det hade vi kunnat gjort något?"
Hans röst låter ledsen fast han försöker ändå hålla uppe masken.När blev Ethan en sån mjukis...?
——————
INTE LÄST IGENOM
Ha en bra dag:))
/lonleeygirl
YOU ARE READING
Kidnapped by a gangleader
Teen FictionLily Stuart, 17, bor i USA med sina föreldrar. En dag blir hon kidnappad av en av världens mest fruktade och farligast kriminella gäng. Hur ska hon ta sig ur detta och vad ska hon göra när hon plötsligt blir gravid med den kriminella gängledaren E...