11.

11.3K 76 18
                                    

LILY

Jag hoppade och hoppade på kryckorna så snabbt det gick. Jag ville verkligen inte tillbaka dit och bli behandlad som en docka.

Vänta fan, jag vet inte ens vart jag är.
Jag vänder mig om och kollar runt men inget ser bekant ut.
Min mobil har jag inte heller, jag har inget förutom min jacka. Det var allt jag fick av sjuksköterskorna innan jag gick.

Du måste skämta, jätte bra Lily.
Jag bestämmer mig för att fortsätta ändå eftersom jag tror att jag snart kommer få se något som jag känner igen.

Men det gör jag inte. Ingenting alls ser jag som jag känner.

Efter en stund börjar jag bli trött i benen och även händerna börjar bränna. Jag stannar och kollar på mina händer som känns som dom snart kommer brännas upp.

Dom är helt blodiga.
Fuck.

Jag kan omöjligt fortsätta nu.

ETHAN

Vi har åkt i flera minuter men inget spår av henne.

Det börjar regna och Sam säger att han tror att Lily gått under tak nu så vi börjar spana efter henne under hustak, affärernas tak och ställen där det finns skydd från regn.

Minuterna passerar.

Ingen ser någonting eftersom det blir svårare nu när regnet piskar mot bilrutorna.

Då, inne i en gränd under ett litet hus-slutt sitter hon.
Lily, vi hittade henne äntligen.

Charles parkerar en bit bort så hon inte ska se oss och jag, Jack och Adam hoppar ur bilen och börjar gå mot Lily.

Vi kikar först fram för att se om det verkligen var hon, och det var hon.

Lily sitter ena benet uppdraget mot magen. Det andra har hon rakt, antar att det är det benet som hon blev skjuten i.

"Hur gör vi?" Frågar Adam.

"Vi bara tar henne, jag tror inte hon kommer göra så mycket avstånd nu när hon är skadad." Svarar Jack och vi börjar gå mot henne synligt nu.

Jag ser hennes blick vänder mot oss och våra ögon möts. Blicken hennes blir rädd och hon kastar sig upp.

"Lily.." börjar jag med en ganska creepy ton.

Hennes ögon är glansiga och jag ser att hennes händer är alldeles blodiga. Vafan har hänt med dom?

Plötsligt dyker hon ner och försöker springa igenom oss hukandes men kommer inte långt innan hon ramlar och håller om ditt ben.

"Jävla fucking fitt ben!!" Skriker hon.

Jag småskrattar innan Adam och Jack går fram och tar tag i hennes armar och drar upp henne.

"Nej släpp mig!! Låt mig gå era idioter!" Fortsätter hon.

Jack och Adam för henne mot bilen och jag står kvar en stund och bara stirrar när dom går iväg...

——————

Dagens citat: "whatever, i don't care more than you do"

Kolla gärna in min nya bok
"Tack vara Edmond"
också på svenska:))
Ha en bra kväll!

Kidnapped by a gangleaderHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin