✿ 4

450 40 7
                                    

Keesokan harinya

Dongdong Cafe

Aku ambil sudu lalu kacau air dengan geram.

Dari semalam sampai la sekarang,aku masih geram dengan budak Jungkook tu!

"Woi woi.Kau kacau air macam tu boleh bagi gelas tu pecah tau.Kau nak ganti ke?"

Soal Jimin apabila dia perasan yang Yuju kacau air macam nak bunuh orang.Tadi,dia nak letak dulang,tapi dia nampak Yuju macam ni,terus dia berhenti.

Soalan Jimin aku abaikan.Aku tengah panas ni.

"Woi!Kau dengar ke tak ni?Aku tau la kau marah kat capang tu sebab dia,kau kena masuk kerja walaupun kau cuti."

Aku pandang dia geram.

"Aku tak marah kat si Chanyeol Capang tu.Aku geram"

"Halah.Kau geram kat sapa lak?Nanti ah kau cerita.Nanti tak pasal pasal pondan tu bebel tau tak sebab kita curi tulang."

"Pondan tu la yang bagi gaji kat kau.Kalau tak,kau miskin tak de duit nak sara diri kau."

Jeling aku sambil aku meletakkan cream kat atas coffee.

"Nah.Pergi hantar kat customer meja nombor 3"

Aku bagi cawan coffee tadi tu kat atas dulang yang dia pegang lalu kaki aku melangkah ambil cawan yang baru.

Jimin menjeling Yuju sekilas lalu menghantar coffee tu kat customer yang Yuju cakap tadi.

"Wei sorry lambat"

Tetiba,Wooshin muncul dengan tergesa gesa.Dia lambat tadi sebab dia ada hal dengan keluarganya.

"Lambat?Buat apa?"

Soal aku selepas membancuh coffee.Sudu teh diletakkan di dalam sinki.

"Aik Yuju?Kenapa kau kerja hari ni?Bukan esok ke?"

Soal Wooshin pelik.

"Kau ni.Aku soal kau,kau boleh balas dengan soalan."

Aku jeling Wooshin.Geram betul la ngan mamat ni.

"Si Park Chanyeol Capang tu dia tak datang.Ada hal katanya.So,Yuju la kena ganti tempat dia"

Terang Jimin yang tetiba muncul.

"And kat sini,bukan tempat aku.Kat sini tempat kau.Kau ma-"

Postpon~~

Tetiba,phone aku berbunyi.Ish potong daun la.

Caller ID:010123456

Aik?Number phone?Malaun mana yang call aku ni??

"Erm wei.Aku kena jawab call ni.Korang layan customer sekejap eh.Tu customer ramai dah tu"

Kata ku sambil berlalu keluar dari cafe.Tanpa membuang masa,aku terus mengangkat panggilan ni.

"Yobeoseyo?"

"Ni Yuhu an?"

Aik suara namja.

"Yuhu bukan saya.Ni Yuju"

"Ha betul la tu"

Hotak kau betul.Nama aku Yuju,bukan Yuhu!

"Ni sapa ya?"

"Kau tak kenal suara aku ke?Ni Jungkook la"

La.Mamat cool ni!Kenapa dia call aku?!

"Alah kau.Mana kau dapat number phone aku ha?"

"Omma kau bagi.Kau kat mana ha?Tau tak,omma kau risau kat rumah!Kalau kau nak keluar,at least bagitau la kat omma kau!Aku lak yang susah!"

Ala.Bebel lak!

"Yang kau nak sibuk pehal?Kau call aku ni ada apa?Aku tengah kerja la"

"Aku ingat kau senang lenang je kat rumah.Kau lupa ke?Kau kan kena jumpa ngan aku"

"Aku tak nak jumpa kau la mamat arnab.Aku nak kerja cari duit."

"Okay.Kau tak nak jumpa aku.Tengok la apa yang jadi nanti"

Terus Jungkook menamatkan panggilan.Dia ni pehal?!Nak call aku time ni la!Aku tengah kerja ni!Buang masa je cakap ngan kau!

Aku terus letak phone aku dalam kocek dan mula masuk cafe.Nak sambung kerja balik.

Jungkook

Jungkook pandang satu cafe kat hadapan dia.Dia tengok seorang yeoja yang dia kenal masuk ke dalam cafe.

Satu senyuman sinis mula terukir di bibir Jungkook.

"Kau tak kenal aku lagi Yuju.Kau tengok la"

Yuju

Tepat pukul 12 tengah hari,ramai customer mula banjiri di DongDong Cafe.

"Wei!Cepat sikit bancuh coffee tu!"

Kata aku sambil mengepit kertas order.

"Kejap la!Ha nah!"

Dulang dipenuhi oleh cawan coffee bertukar tangan.

Jungkook

Jungkook masuk cafe dan mata dia melilau cari meja kosong.Nampaknya,cafe itu dipenuhi oleh customer.

Matanya terancap satu meja kosong berhampiran dengan kaunter.Kakinya mula melangkah menuju ke meja itu.

Sambil sambil tu,dia tengok sekeliling cafe dan dka ternampak Yuju yang kalut membuat kerja.

"Heh.Dia mesti hantu duit.Kerja 24 jam."

Yuju

"Woi Yuju!Tu ada costumer lagi!Cepat"

Jerit Jimin yang sedang kalut mengacau air.

"Sabar la!Kau nampak tak aku buat apa ni?Aduh mana Wooshin ni?!"

Marah aku sambil aku menghias makanan di atas pinggan.Wooshin pergi tandas so aku kena ganti tempat dia.

"Ha Yuju!Kau boleh layan customer!Pergi!"

Tetiba,Wooshin menghalau Yuju.Aku menganggukkan kepala aku lalu aku cepat mencapai buku kecil dan pen.

Aku keluar dari dapur dan kaki aku segera memberhentikan apabila aku nampak seorang namja memandang aku tajam.

Okay aku kena patah balik and..

"Yuju!!"

Okay.Mati la kau Yuju.Dia ni bukan boleh dibawak main.Orang gurau,dia serius.

Ngok.

•To be continue•

『C』My Cold Husband◆j.j.kWhere stories live. Discover now