Selamat membaca!🌬❤
ERROR!CHAPTER INI PANJANG!
••••
Sekejap dia melihat luar tingkap,sekejap dia melihat jam.Sekali sekala,dia mengeluh geram.Mana dua ekor ni haa?
Telefonnya dicapai lalu PUBG ditekan.Haa,keluar dah lagu PUBG ft. Tiktok.Eh kejap,nak gelek kejap kat TikTok.
"Tok tok!" Tetiba,cermin tingkap keretanya diketuk oleh seseorang.Matanya memandang seorang lelaki mengetuk cermin keretanya itu.
"Siapa pulak dah" Pintu kereta dibuka,kakinya melangkah keluar dari kereta.
"Encik ni siapa?" soalnya.Lelaki yang sama ketinggiannya mengeluarkan sesuatu dari poketnya.Dia melepaskan nafas penat.
"Ini encik punya kan?Saya jumpa ni berhampiran dengan tandas perempuan.Saya check semua kereta,tapi tak sesuai dengan nama plat ni.So,kereta encik la yang sesuai" Satu kad roadtax kereta bertukar tangan.Kad itu membuatkan Chanyeol berkerut dahi tanda pelik.
"Eh ni saya punya..tapi,macam mana ada-"
"Saya nampak ada penculikan disini tadi." Mata Chanyeol terbuntang.Dia tak salah dengarkan?
"Penculikan?!Dekat mana?!" Belum sempat lelaki itu menjawab,ada dua mesej masuk dengan serentak.Tanpa membuang masa,terus dia melihat mesej itu.
Unknown
Kalau kau nak Yuju dan bini kau selamat,baik kau datang sini dan bawa wang sejumlah RM1 juta ringgit sekarang.Aku akan jumpa kau dan Jungkook di kilang lama.Kalau tak dak RM1 juta,jumpa bini dan anak kau dekat neraka nanti.Love you!💋
📍 Gangnam Old Factory (rekaan shj)
Jungkook hyung
Chan!
Chan tau tak bini kita kena culik?!!Chan dekat mana sekarang?!
"Lia..." Nama itu meniti dibibirnya.Perasaan risau dan sedih mula timbul dalam dirinya.Cepat-cepat dia meninggalkan tempat itu selepas mengucapkan terima kasih kepada lelaki itu.
•••
"Tolong!" Badan aku dari tadi lagu tak duduk diam.Mata aku yang tidak tertutup dengan apa-apa kain melilau.Hanya kaki dan badan aku sahaja diikat manakala kedua-dua tangan aku dipusingkan ke belakang;diikat sekali.
Aku tidak pasti aku berada di mana.Tempat ini sangat gelap,ianya menyusahkan aku untuk melihat dengan jelas.
Kali terakhir aku teringat ialah aku baru sahaja keluar tandas bersama Lia-Wait,Lia?!Peluh aku dari tadi menitik kini keluar dengan banyak.Perasaan risau yang amat mula timbul dalam diri aku.Sudah la dia sedang menjaga nyawa lain sekarang.
"Hmm baru bangun?" Tersedar dengar suara itu,pantas aku melilau mencari empunya orang yang memiliki suara itu.Suara itu,macam aku pernah dengar.
"Hey aku dekat sini la,PE.RAM.PAS" Wait,memang aku kenal suara ini.Suara ini...
"Miss me sayang?" Serentak ada cahaya menyala diatas kepala aku.Dan serentak juga orang itu datang ke arah aku.
"Irene..."
•••
Unknown
Kalau kau nak isteri dan adik kesayangan kau ni selamat,baik kau serahkan RM1 juta sekarang.Kalau kau bawak polis,say bye-bye to your lovely wife.But,adik kesayangan kau tu,tak mati kot.Hanya anak dia yang dia kandungkan tu je mati.Eh tak,dua-dua mati lagi fun.Okay paipai oppa!💋
Berulang-ulang kali Jungkook baca mesej itu.Berulang-ulang kali juga di terfikir.Mahu telefon polis ke tidak?
Chanyeol berada disitu meraup rambutnya kasar. Hampir-hampir sahaja mereka berdua menitiskan air mata.Dikaitkan dengan orang yang mereka sayang memang melemahkan mereka.
"Hyung macam mana ni?" Baru sahaja dia mahu kecapi kebahagiaan itu,tapi akan dimusnahkan disebabkan seorang yang gilakan harta.
"Kau telefon la polis Kook." Taehyung yang kebetulan berada di situ cuba memberi pendapat.
"Kau tak baca ke?!Kalau aku bawa polis bersama,dia akan bunuh bini dan adik aku!" Ya,Jungkook sudah menganggap Lia sebagai adik kandungnya sendiri.Tapi,dia tidak membesarkan hal ini sampai orang asing yang tahu.Hanya keluarga dia sahaja yang tahu.
Macam mana dia ini tahu?Mesti ada udang disebalik mee ni.
"Kau fikir kau boleh selamatkan diaorang ke?!Dengan tiada senjata,macam mana kau nak selamatkan diaorang?!Penculik tu mesti ada geng,ada banyak senjata.Kalau kau bawa diri kau je,sekali kau akan tertewas.Kalau kau bawa polis,benda ini akan selamat.Percaya cakap aku." Suara Taehyung yang makin kuat kini makin kendur.
"Betul jugak kata Tae Hyung.Hyung,hyung call je polis.Atau pun,kita buat rancangan senyap-senyap dengan polis" Idea itu membuatkan Jungkook dan Taehyung memandang Chanyeol serentak.Ada betul jugak kata budak ni.
"Idea yang bernas Chan!" Kata mereka berdua serentak.Harap tua,tapi otak tak boleh jalan.Nak harapkan orang muda jugak🌚
•••
"Irene.." Nama itu ku sebut dengan perasaan takut dan ketar.Takut dia apa-apakan kami berdua sahaja.
"Haha kau masih ingat nama aku sayang?Wow..Tak sangka kau masih ingatkan aku" Katanya sambil berjalan mengelilingi kerusi yang ku duduki sekarang.
"A-apa kau nak haa?!!" Jeritku berani.Di luar sahaja,di dalam,Tuhan sahaja yang tahu.
"Soalan bodoh apa kau tanya ni ha?" Soalan dibalas soalan.Rahang aku ditarik kasar,memandang tepat ke arah matanya.Eh,dia cakap soalan bodoh?
"Soalan tak bodoh.Yang bodoh orang,terutamanya kau" Kataku berani.Perasaan gentar aku buang jauh-jauh.Aku perlu berani dengan dia.
Irene tersenyum sinis.Sudah berani perempuan di hadapannya melawan cakapnya.
"Kau nak cakap aku bodoh?Sepatutnya kau yang bodoh!Bukan aku" Kini gilran aku pula yang tersenyum sinis.
"Aku bodoh?Give me some reasons why you called me bodoh?" Ha speaking kau.Time serius ni la aku boleh speaking.
Sekali lagi,dia tersenyum sinis sambil kakinya bergerak jauh sedikit dari Yuju tanpa memandang Yuju. Speaking pulak minah ni.
"Firstly,kau dah rampas bakal suami aku.Secondly,harta Jungkook jatuh dekat tangan kau!Bukan tangan aku!!Sepatutnya aku yang dapat,bukan kau!!Bila aku cuba mendekati Chanyeol,budak tak guna tu yang rampas dia dulu!!" Jarinya merunding ke arah aku.Matanya memandangku.Aku dapat rasakan dia memang gilakan harta.Sangat gila dan obses.
"Kau cinta diaorang kerana harta je?Kau buat semua ni kerana harta?Eh kau ni memang tak berhati perut kan?Sepatutnya,aku berdoa supaya kau mati!!" Tengking aku tepat-tepat ke mukanya.
"Kau memang!!-"
"Yuju!!" Belum sempat tanhan Irene mendarat ke pipiku,tetiba terdengar seseorang memanggil nama ku.
"Jungkook.."
•To be continue•
Disebabkan panjang dan membosankan,author berhenti dekat sini je la😂🤘
2 chapter lagi kot akan menamatkan fanfic ini🦁❤
YOU ARE READING
『C』My Cold Husband◆j.j.k
Romantizm꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦ Kena kahwin dengan mamat poyo,dingin,acah macho,hati beku membuatkan aku tidak setuju. Gila kot kalau aku setuju!Mamat sampah mana tah omma kutip dan jadikan aku isteri dia. Tapi,aku sedar semua ini takdir Tu...