✿ 2

558 44 15
                                    

Burung berkicauan di pagi yang indah.Matahari pon sudah naik tinggi.

Pada awal tu jugak,aku bangun lewat.Selalunya,aku bangun awal sebab kerja.Hari ni kan cuti,so aku boleh bangun lewat.Huehue.

Pagi pagi lagi,aku dah duduk kat dapur.Walaupun aku pelayan,aku masih pandai masak au.Kadang kadang kalau Wooshin tak de,aku la yang ganti tempat dia.

"Okay siap"

Aku meletakkan dua mangkuk Miso Soup.Hari ni aku masak makanan Jepun memandangkan omma aku suka makan makanan Jepun.

Selepas aku makan,aku kena bersihkan rumah sebab malam ni kawan omma aku datang.

Aku mencapai bulu ayam lalu mula membersihkan rumah.

10 minit yang lalu~

Aku duduk di atas sofa dengan rasa penat.Fuh.

Jam dinding aku pandang.

Pukul 9.30 pagi

Fuh.30 minit lagi nak keluar dah.Lepas aku gerak omma aku,aku kena siap.

Skip

"Omma.."

Panggil aku sambil peluk omma aku dari belakang.

"Hmm?"

"Yuju nak keluar kejap boleh?Nak jumpa ngan Gfriend."

"Boleh.Tapi,jangan balik lewat sangat.Kawan omma nak datang.Ingat tu"

Aku angguk lalu senyum.Aku salam omma aku dan cium pipi omma aku sikit.

Kaki aku melangkah keluar dari rumah aku.Aku capai phone aku dalam beg tangan aku dan numbet phone Yerin di dail.

Tut..tut...

"Yeoboseyo?"

"Wei.Kau kat mana?Aku dah keluar ni"

"Erm kau tahukan cafe kat bawah rumah kau tu?Ala Syantik Sangat Cafe tu."

"Oh!!Tau.Okay nanti aku mai"

"Okay.Jimin ada sekali tau.Okay bye"

Tut..tut..

Aku belum nak kata apa lagi,dia dah off phone.Sesiapa tolong tendang dia kejap.-_-

Dah agak.Budak pendek tu mesti ada sekali.Tu mesti budak tu ugut Yerin bukan bukan.

Yerin pon satu.Percaya sangat dengan budak tu.


Syantik Sangat Cafe

Kaki aku melangkah masuk ke dalam cafe yang Yerin sebutkan tadi.Ramai jugak orang datang.Maybe hari ni hari cuti.

"Woi Yuju!"

Yerin mengangkat tangannya apabila ternampak Yuju masih berdiri di muka pintu.

Aku pandang orang yang panggil aku tadi dan nampak Yerin dengan Gfriend dan seorang namja yang tidak diundang.

Aku berjalan menghampiri mereka.Sampai je kat meja diaorg,aku terus jeling Jimin.

Well.Jimin ni dah macam adik beradik kami.Dari dulu lagi kami kawan dengan dia sebab dulu dia kena buli dengan sapa tah.Kena ejek dia pendek.Sian.

"Kau pon ada sekali."

Kata aku dengan nada malas.Semak tul la.Setiap hati aku kena tatap muka dia.

Kat cafe.Bila dia bosan,dia ajak aku pergi shopping.

"Of chose la.Tanpa Jimin,korang tak bahagia.Ha!"

Kata Jimin dengan bangga.

Sapa sapa,tendang Jimin sampai ke Planet Marikh.Saya alu alukan.💁

"Woi.Of course la"

Sampuk Sinb.English pon tak betul lagi.Ada hati nak cakap omputeh.

"Hahahahahahahahhahahahahahahahaha!!!"

Kami sama sama ketawa dekat Jimin.Hahaha kena kecam.

Skip

Pukul 6 petang

Lepas je aku lepak dengan Gfriend dan Jimin tak ingat dunia,aku terus balik rumah.Sian omma aku tinggal sorang sorang kat rumah.

Aku buka pintu selepas aku tekan password.And terpapar la muka omma aku dengan kawan omma aku.

"Omma.Yuju dah balik"

Kata aku sambil memandang diaorg.Tangan aku sebelah kanan sedang menutup pintu.

"Eoh?Yuju dah balik.Mari duduk sini"

Puan Choi menepuk sofa disebelahnya tanda menyuruh anak yeojanya duduk.

Aku angguk lalu duduk disebelahnya.

"Eh auntie!"

Aku salam tangannya sambil tersenyum manis.

Puan Jeon ni,aku kenal dia waktu aku sekolah rendah.Anak dia pernah sekelas dengan aku dulu.Anak dia,jarang senyum.Muka cool.Nak hempuk muka dia pon ada tau.

Bajet cool.😒

And guees what?Dia duduk disebelah omma dia dengan muka cool dia.Ergh,menyampah.

"Yuju.Wah,semakin cantik yuju sekarang!"

Kata kata Puan Jeon membuatkan aku tersenyum malu.

Hekhek.

"Hehe.Tak de la.Biasa je"

"Hmm.Auntie datang ada hajat."

"Hajat?Hajat apa?"

Soal aku hairan sambil memandang muka omma aku sekilas.Aik?Kenapa dengan omma aku.Kena sampuk ke tetiba omma aku senyum sampai ke telinga.

"Boleh tak,Yuju tunaikan hajat ni?"

Soal Puan Jeon dengan penuh harapan.

"Hajat apa?"

"Boleh tak kahwin dengan anak auntie?"

"Oh kahwin.Hahaha...HA?!KAHWIN?!"

Soal aku terkejut.Wei jangan main main.Boleh buatku luruh jantung.Fuh.

Appa.Tolong Yuju!

•To be continue•

『C』My Cold Husband◆j.j.kWhere stories live. Discover now