✿ 31

231 29 1
                                    

Ħaï🥀🖤

Tepat pukul sembilan setengah atau sembilan 30 pagi,aku sudah sampai ke rumah aku.Setahun lebih,tidak aku menjenguk rumah ini.Banyak perubahan di sini.Pokok bunga yang tersusun di sekeliling halaman rumah semakin banyak.Ini pasti Lia yang berkebun dengan omma.

Rumah juga,tak berubah.Warna masih kekal.Jiran jiran kat atas tu,lepas ni la aku datang jenguk.Lama tak sapa diaorg tu.

"Awak..kita tak sambut dalam rumah.Kita sambut dekat belakang rumah." Aku pandang Jungkook.

"Belakang rumah?"

"Rumah saya." Aku kerut dahi.

"Habis tu?Kenapa bawak saya datang sini?"

"Saja..Awak tak nak tengok ke?Tak rindu?" Aku angguk.

"Rindu.Tapi,saya lebih rindu orang yang saya sayang" Jungkook angkat kening kanannya,meminta kepastian.

"Awak,omma dan kawan kawan saya"

Rumah Mrs.Choi

"Dah siapp~" Semua orang mengeluh penat.Tapi,pada masa yang sama,diaorg sangat gembira sebab Yuju pulang hari ni!Tak sabar nak melihat reaksi Mrs.Choi pabila berjumpa dengan anak yeojanya itu.

"Okay,sekarang kita perlu maklum dekat Jungkook yang majlis ni dah siap." Taehyung mengangguk,menerima arahan Jimin.Taehyung mula mendail nombor telefon Jungkook.Sementara yang lain mula menyiapkan diri untuk majlis yang akan diadakan sebentar tadi.

Irene

"Aku tak nak makan ubat la!" Irene sedang bergelut dengan seorang nurse yang tak habis memaksa suruh dia makan ubat.Nurse itu semakin lama semakin bosan dengan perangainya itu.

"Puan kena makan jugak!"

"Tak pe.Mari saya bagi" Nurse tertoleh ke arah pintu.Satu senyuman terukir.

"Cik Yeri sudah datang.Boleh ke ni?" Yeri tersenyum.

"Boleh.Sepupu saya kan?Dia memang degil sikit." Nurse itu menyerahkan beberapa ubat lalu dia pergi dari situ.Dia dah kenal sangat dengan Yeri ni.Tapi,Irene buat perangai pula hari ni.Selalunya okay.

"Kau kena makan ubat"

"Kau fikir aku ni gila ke?" Irene memeluk lutut sambil memandang ke arah luar tingkap.Rambutnya serabai,matanya merah.Mungkin banyak menangis.

Irene mengeluh.Dia buntu.Cara mana lagi dia mahu lakukan.

"Aku tak kata kau gila.Kau cuma sakit"

"Aku gila la tu bodoh" Irene terbatuk.Dadanya sakit.Entah kenapa dadanya sakit sejak semenjak ni.

"Gangguan kau cuma terganggu tu je" Irene menangis.Tetiba.

"Aku hilang orang yang aku sayang.Family aku mati.Kena tinggal dengan suami"

"Suami orang kan?" Irene terdiam dan dia hanya teresak esak disitu.

"Sudah la tu.Kau batal niat kau nak cari penganti baru yang dah jadi suami orang.Berlambak lagi lelaki yang lebih hensem dari diaorg." Irene memandang Yeri dengan mata memerah.

"Kau yang cakapkan.Aku kena rampas balik harta aku.Jadi,aku rampas la harta aku balik"

"Tapi,harta kau dah jadi milik orang!" Dahi Irene dikerut.

"Kau cakap apa ni?Kau yang cakap dulu kan" Yeri terdiam.Tak de lagi perkataan yang mahu dilontarkan.Dia perlu menyimpan sesuatu rahsia yang Irene tak tahu.Sejak Yeri tahu rahsia itu,dia perlu memujuk Irene untuk menghentikan semua rancangan gila ini.Nampak tak betapa beratnya rahsia ini.

"Kau macam sorokkan sesuatu kat aku je?" Yeri terdiam lagi.

"Yeri."

"Okay okay.Aku bagitau kau.Yuju dah dijumpai and.."

"Yuju dah jumpa?!Dia mesti bersama dengan Jungkook kan sekarang?"

"Tapi,sebelum tu,kau kena tahu ni dulu" Irene mengangkat kening sebelahnya,tanda 'apa?'

"Kau ada penyakit jantung stage 1"

Pukul 9 pagi

"Sekarang dah pukul 9 pagi.Mana Jungkook nih?" Eunha merungut sambil menilik jam tangannya.

"Jaehyun,pergi tengok nenek kamu tu.Bangun ke belum?Kalau bangun,Jae ikut plan yang kita rancang semalam.Nae?" Jaehyun menganggukkan kepalanya,tanda patuh arahan Lia.

Jaehyun

Kaki kecilnya menapak satu persatu anak tangga dan menuju ke arah bilik neneknya.

Pabila sudah sampai,tanpa ketukan,terus dia membuka pintu itu sedikit.Nampaknya,neneknya masih diulit mimpi.

Dengan perlahan,dia menapak perlahan lahan masuk ke dalam bilik neneknya.Katil neneknya dia naik,badan neneknya digoyang perlahan lahan.

"Halmeoniii~Bangun la." Mrs.Choi gosok kedua dua matanya.Pabila matanya terbuka sikit,nampak muka Jaehyun dengan tampan memakai baju kot hitam serta reben ditengah.

"Hensem nya cucu halmeoni.Nak pergi mana ni?"

"Haip.Jangan banyak cakap.Halmeoni ikut je Jae.Jae nak tunjuk something dekat halmeoni ni" Suara comel Jaehyun mencorong telinga Puan Choi.Puan Choi tersenyum lalu mengosok rambut Jaehyun.

"Nak pergi mana?"

"Ikut Jae je" Tangan Puan Choi ditarik sehingga badan sekali bangun.

"Nae nae.Halmeoni pergi mandi dulu okay?"

"Lepas tu pakai dress kat situ tau?" Puan Choi menegakkan badannya dan terdapat satu dress yang tersangkut di patung besar.

"Tap-" Belum sempat Mrs.Choi mahu bertanya,Jaehyun sempat melarikan dirinya dulu.Tu pon sebahagian daripada rancangan mereka.

Mrs.Choi hanya gelengkan kepala.Budak budak ni.Lepas itu,dia turun dari katil dan tuju ke bilik air.

Yuju

Pukul 10 pagi

"Kita dah sampai" Aku tersentak.Aku buka pintu kereta dan satu rumah banglo aku tatap.Rumah Jungkook dan aku dahulu.Banyak kenangan kat sini.

"Dah bersedia nak jumpa diaorg?" Soal Jungkook dan aku hanya mengangguk.Tak perlu bersedia,aku memang nak jumpa sangat dengan diaorg.

"Jom" Tangan aku Jungkook pegang dengan erat lalu ditarik hingga ke belakang rumah.

Nampaknya,mereka gelak dengan sakan.Siapa mereka?Kawan kawan aku,anak aku dan omma.

"Ah omma!!!" Jaehyun berlari menerpa aku.Kaki aku dipeluk olehnya.

"Yuju...!!"

•To be continue•

Dengan malasnya,saya menaip demi anda semua *baling serbuk arang gigi dherbs*

『C』My Cold Husband◆j.j.kWhere stories live. Discover now