✿ 25

276 29 0
                                    

Hoodienya disarung di kepala.Sekarang dia serba hitam.

Apabila dia siap,dia menuju ke kereta dan pandu ke destinasi yang ingin dia tuju.Dia perlu berjumpa dengan seseorang sekarang ni.

Skip

"Oi." Sapa Jungkook.Felix yang ralit bermain Happy Glass di dalam telefonnya,terkejut.Dadanya diusap.Nasib baik tak mati,kalau tak,dah buat kenduri arwah la.

"Tuan." Jungkook melabuhkan punggungnya di atas kerusi di hadapan Felix.

"Apasal semuanya hitam ni?"

"Biar la.Style.Kamu apa tau?"

"Elehhh.Hidup tuan gelap ke sekarang ni sampaikan baju pon warna hitam?"

"Mulut kau.Aku potong gaji kau kang.Baru menyesal seumur hidup" Mingyu tersengih sambil menaikkan 'peach'.

Jungkook menjeling Mingyu sekilas. "Kamu kata kamu bawa file tu.Mana dia?"

"Ini dia" File berwarna merah bertukar tangan.Beberapa helai kertas ditarik.Kertas itu menunjukkan beberapa maklumat tentang seseorang.

"Saya ada appa tiri?" Mingyu mengangguk.

"Ya.Appa tiri tuan ialah gila harta.Dia pernah ugut omma tuan kerana harta.Dulu,appa kandung tuan pernah tinggalkan harta yang banyak kepada tuan."

"Serius??!" Jungkook terkejut.Tudia...Jungshook dia sudah keluar gais.

Matanya masih membaca kandungan kertas itu.

"Fuh.. Nasib baik dah mampus.Tak payah menyusahkan hidup aku" Jungkook menghembus nafas lega.Kemudian,dia sambung membaca.

"Ketua dadah?!" Sekali lagi,Jungkook terkejut seperti beruk.Tak sangka si dia ini memegang jenayah yang terbesar.

"Ya.Saya dapat tahu jugak yang Puan Irene dan pembantunya,Mingyu selalu mencipta dadah baru" Terang Felix panjang lebar.Ya,Jungkook mengupah Felix untuk menyiasat latar belakang Irene.

"Jangan panggil dia puan.Orang macam tu patutnya panggil syaitan nirojim" Mood Jungkook berubah.Dia betul betul geram dengan Irene sekarang.Macam nak tendang ada,bagi penumbuk ada.Bunuh pon ada.Tapi Jungkook tak sekejam itu lagi.

"Bismillah hirahmaaaa nirahhim" Sambung Mingyu.Okay,merapu.

Siapa tak geram bila orang yang kita sayang tikam belakang kita?

"Saya akan tolong boss.Boss nak saya buat apa sekarang ni?" Mata Mingyu masih ralit di telefonnya.Main game Granny.

"Saya nak kamu siasat tentang pembantu bodoh dia dan siasat juga life saya sebenar saya.Saya tak nak hidup dengan kehidupan penuh penipuan dan menyakitkan."

Skip

Termenung jauh si Lia ni.Penat memikirkan masalah yang dilanda.

Nasib baik,sekarang ni cafe tiada pelanggan.Boleh la dia berehat.Jam menunjukkan angka pukul 6 petang jadi,mesti mereka cepat pulang untuk bertemu dengan keluarga mereka atau seseorang.

Tiba tiba,ada satu kerusi dihadapan Lia ditarik oleh seseorang lalu orang itu duduk diatas kerusi itu.Hal itu tidak dipedulikan oleh Lia.

"Er..hai Lia.Kenapa muka tu muram je?Ada masalah ke?" Terkejut si gadis itu apabila ditegur.Lia memejamkan mata beberapa saat lalu membukakan matanya.Sambil itu,dia mengeluh.

Jangan tanya siapa dihadapannya.Kalau dah tahu,senyap.

"Tak de pape la." Sungguh dia tak de mood sekarang.Tetiba,si dia datang pula.Jujur,dia kurang senang dengan jejaka dihadapannya.Jejaka ini seperti mahu menarik perhatiannya.

『C』My Cold Husband◆j.j.kWhere stories live. Discover now