✿ 13

325 37 1
                                    

Pagi

Pagi pagi buta mak ayah dah tanya aku nak ke mana

K joke.

Matahari mula menaik tinggi.Bersinar mengalahkan bintang di langit.

Lepas siap kemas katil,aku nak buat breakfast untuk si suami aku yang dingin.

Aku ikat rambut aku sambil berjalan ke arah peti ais.Aku buka je peti ais and tara...

Bukan Tara KPOP tu dan bukan Tara HD Astro tu.

Yuju,kenapa kau nyanyuk?Semalamkan kau dah check peti ais.Jawapanya kosong.

Dua biji telur pon tak berubah.Kekal disitu.

Jungkook memang suruh aku pergi beli barang dapur guna duit aku ke apa ni?Dah la tengah bulan ni.Gaji tak datang kat aku lagi.Duit aku kering ni.Huwaa!

Sadis betul hidup aku.

"Ish!"

Pintu peti ais ditutup kuat.Kaki aku melangkah untuk mengambil duit tapi terbantut sebab...

"Auch!"

Aku terjatuh:')Ada tiang besi di hadapan aku.

Nak tahu sapa?Jungkook la.Bukan Juon🔥

"Aku lapar.Tolong masak"

Eh,ikut suka hati dia je.Ni mesti kes tak selalu buka peti ais.

"Boleh but satu syarat"

Kening Jungkook diangkat sebelah menandakan 'apa?'

Skip

Satu sudu pancake yang enak,disumbat ke dalam mulut ku.Sedapnya!Perisa coklat.

Aku pernah makan pancake tapi buatan sendiri la.Bukan beli kat kedai.Hoho.

But kali ni,pancake yang tengah aku makan ni,aku buat kat restoran.Bukan buat kat rumah.

Faham tak maksud aku?Maknanya,aku makan kat restoran.Restoran mewah beb.

Ko ada?

#yujubelagak

"Sedapnya"

Jungkook mengerling tajam Yuju disebelahnya.Dia baru nak merasa masakan Yuju tapi tak jadi pula.Salah dia juga.

Dia sungguh menyesal.Menyesal gila.

Flashback

"Boleh but satu syarat"

Kening Jungkook diangkat sebelah menandakan 'apa?'

"Barang dapur dah habis,so tolong belikan"

Jungkook mula membuat muka malas.Dah la dia lapar.Nak kena pergi kedai pula.

"Alah...Kenapa aku?Kau pergi la"

Aku angkat kening.Asal aku?

"Kenapa saya pulak?Awak la pergi beli.Saya masak"

"Aku malas ah"

Tetiba,aku dapat idea bernas.

"Okay macam ni.Saya akan beli barang dapur guna duit saya but,saya takkan masak untuk awak.Awak nak makan,pandai la cari sendiri"

"What?Kau tu isteri aku so,kau kena masak untuk suami."

"But,suami kena bagi nafkah right?So,maknanya,makan minum isteri,suami kena tanggung."

Aku bidas balik.Hahaha.Ni Choi Yuna.Takkan kalah.

Jungkook terdiam.Kali ni,dia tak mampu nak berfikir lagi.Buang tenaga je kalau bidas balik.

Budak ni tak nak kalah.

"Haih.Jom la makan kat luar"

Kakinya dihayun pergi mendapatkan kunci kereta.Aku tersenyum kemenangan.

•End Flashback•

Sambil makan,mata Jungkook melihat gelagat orang ramai.

Budak menangis la,bergurau senda la.Ha,berdating pon ada.

Mata Jungkook menikam ke arah seorang yeoja yang sibuk bermain dengan telefon.Nampak macam kenal.

Jungkook hanya memandang yeoja itu.Ya,dia memang kenal.Tetiba,moodnya down.Dia tiada selera nak makan lagi apabila memerhati yeoja itu.

Selesai aku makan,baki air aku tadi dihirup.Jungkook dipandang oleh aku.Riaksi mukanya seperti lain macam.

Macam tak de mood pon ada.Makanan dia pon sentuh sikit je.

"Jungkook,awak ok-"

"Yuju masuk dalam kereta."

Tegas saja suara Jungkook.Eh,apahal ni?

Walaupun dia ni dingin,but cakapan dia lain sikit.Dia tak tegas,macam dingin sikit je.

"Kena-"

"Aku cakap masuk dalam kereta!"

Tetiba,suara Jungkook menaik secara mendadak membuatkan pelanggan di restoran itu memandang ke arah kami
Bahu aku terhinjut kerana suaranya.

Okay,sejujurnya,air mata aku nak melimpah but aku tahan.Kenapa dia jadi macam ni tetiba?

Aku ada buat salah ke?

Skip

Di dalam kereta,kami hanya mendiamkan diri.Sepatah perkataan pon tak keluar dari mulut kami.

Sampai je apartment Jungkook,dia terus parking kereta dia.

"Keluar"

Kata Jungkook tegas lalu melangkah keluar dari keretanya dan menuju ke apartment nya.

Ni apa dah jadi ni?

Skip

KEDEBUSH!(Effect rosak)

Pintu bilik apartment nya dihempas kuat.Hal itu membuatkan aku terkejut.

"ARGH!!"

Rambutnya,ditarik kuat.Dia betul betul geram sekarang.Apabila dia melihat yeoja itu,kenangan manis nya dengan yeoja itu terngiang ngiang di mindanya.Saat dia mengetahui yang yeoja itu curang,itu membuatkan dia mengamuk.

Ya,yeoja yang dimaksudkan itu ialah Irene.

"Jungkook awak okay?"

Soal ku lemah lembut.Aku tak pasti apa yang sudah jadi dengan dia but aku kena tanya dia perlahan lahan.Aku tak nak paksa dia.Nanti jadi lebih teruk.

"Awak ok-"

"Kau senyap.Tolong diam"

Kata Jungkook sambil memejam matanya.Rambutnya diraup.

"Tak.Saya takkan diam selagi awak tak jawab soalan saya.Awak kenapa ni?Saya ada buat salah ke?"

"AKU CAKAP KAU DIAM!"

Jungkook menengking Yuju tetiba.Tetiba,air mata aku mengalir.Bukan aku rasa sakit hati sebab dia tengking aku but aku menangis sebab dia jadi macam ni.

Kenapa tetiba Jungkook?

"Saya just tanya awak!Kenapa awak jadi macam ni!Saya..saya just nak tolong awak"

Kata ku dengan menaik sedikit suara aku.Lama lama suara aku mengendur.

Telinga aku mendapat tangisan.Tangisan tu daripada..Jungkook?

"Yuju.."

Suara Jungkook sayu sahaja memanggil Yuju.Badan Yuju didakap.

Aku terkedu.

"Yuju..dia kembali.Kenapa dia kembali saat aku nak lupakan dia?"

Sayu je aku mendengar suara Jungkook.Dia dalam tangisan semula.

"Shuh..Saya disini akan tolong awak.Saya janji saya akan buat awak lupakan dia"

Kata ku dalam suara perlahan tapi dapat didengari oleh Jungkook.Muka Yuju dipandang oleh Jungkook.

"Kalau macam tu,apa kata kita mulakan semula?Kita mulakan hidup baru?"

Tbc~

Maap.Hambar🤥

『C』My Cold Husband◆j.j.kWhere stories live. Discover now