✿ 26

272 36 0
                                    

4 bulan kemudian ..

Kepalanya sedikit mendongak melihat bangunan tinggi.Fail ditangannya digenggam kemas.Penampilannya juga kemas dan berdisplin.

Satu langkah masuk ke dalam bangunan tinggi itu.Azamnya baru.Hari ini,dia akan interview untuk bekerja di dalam bangunan ini.Walaupun bangunan tupperware.Asalkan dia dapat kerja.

Satu ketukan di pintu terlebih dahulu.Kemudian,disambung dengan 2 ketukan.

"Masuk" Dia mula buka pintu lalu masuk ke dalam bilik itu pabila diarahkan untuk masuk.

"Ya ada apa?"

"Annyeonghaseyo.Choi Yuna ibnida.Saya datang sini sebab saya nak kerja kat sini"

Lelaki itu terpaku.Adakah..gadis dihadapannya ialah..

'Adakah awak ini Yuju?Isteri saya yang hilang dulu?'

Yuju pov(since bila ada pov ni tiber..)

Lelaki ni dah kenapa pandang aku macam nak telan aku je?Aku salah bilik ke?

Tangan aku buka fail untuk merujuk semula aku harus interview dengan siapa.

'Jeon Jungkook'

Kemudian aku melihat nama dia diatas mejanya.

Betul lah nama dia Jeon Jungkook.Takkan nama dia Jebon Jongkook?

Ehh-

"Tuan?" Tegur aku.Mukanya seperti terkejut pabila aku menegurnya begitu.

"Ya?"

"Saya datang sini sebab nak interview kerja.Kat belakang saya ada hantu ke?Kalau ada hantu,setahu saya,saya tak pernah bela saka" Perli aku pedas.Kemudian,dia menggeleng kepalanya lalu membetulkan duduknya.

"Tak dak.Okay then teruskan.Eh sebelum tu,silalah duduk" Aku mengangguk lalu buat apa yang dia suruh.Aku mulakan interview aku.

Dalam aku memperkenalkan diri aku dan menerangkan apa yang patut,dia selalu jeling aku.Bukan jeling benci,macam dia mengambil kesempatan untuk tengok aku.

Aku tak perasan k but aku perasan dia selalu tengok aku.

"Okay awak terima kerja disini.Welcome to JuNa Tupperware Company!" Kata Jungkook sambil mendepakan tangannya.Aku tersenyum gembira.

"Gomawo tuan!!Saya berjanji yang saya akan menjalankan tugas saya!Tapi sebelum tu.." Aku terhenti kata.

Jungkook mengerutkan dahinya.Dah kenapa?

"Saya tugas apa eh?"

Skip

Aku keluar dari bangunan.Satu kad ditangan aku dilihat.

Jeon Jungkook
CEO of JuNa Tupperware Company
06729992028

-card business-

"Awak jadi personal assistant saya.Lagipon,personal assistant saya berhenti kerana hal keluarga"

Kata kata boss aku terngiang dalam fikiran aku.Syukur la,aku ada duit untuk menampung diri aku.

Tiba sahaja aku pulang ke rumah,benda yang aku nampak ialah sofa.Terus aku berehat diatas sofa.

Penat.Tu yang aku rasai sekarang.Dulu berdua,sekarang,keseorangan.Dulu,
rumah ini riuh sekarang sunyi.

Sejak kematian Mingyu akibat seseorang,hidup aku kosong.Sunyi.Tiada lagi ucapan cinta dan sayang dari Mingyu.Semuanya lenyap.

Gambar dihadapan aku didakap dengan penuh rindu.Lelaki ini sudah meninggalkan aku.Selama lamanya.

『C』My Cold Husband◆j.j.kWhere stories live. Discover now