✿ 35

118 20 0
                                    

"Aunty!" Kepala Puan Choi tertoleh ke arah orang yang memanggilnya tadi.

"Chan" Puan Choi bangun dari duduk.Chanyeol menarik nafas dalam dalam kemudian lepas perlahan lahan.

"Lia mana Lia?"

"Doktor sedang check dia kat dalam.Sabar eh?" Terduduk Chanyeol kemudian meraup rambutnya kasar.Terpaksa dia batalkan semua meeting nya tadi gara gara Lia masuk ke dalam hospital.

"Waris Puan Lia ke?" Segera Chanyeol dan Puan Choi bangun.

"Saya suami dia.Macam mana keadaan dia sekarang?"

"Syukurlah puan tidak apa apa.Kalau lambat,ianya bertambah teruk dan berbahaya.Sebelum tu,saya nak tahu,dia makan dan minum apa apa ke?" Soal doktor pula.

"Pagi tadi dia makan buah je.Pastu,bila dia minum air kosong,dia dah rebah kat situ." Terang Puan Choi panjang lebar.

"Hmm..Saya tak tau apa yang dah jadi sebenarnya.Puan terminum air yang mengandungi ubat sakit perut.Bahaya juga tu untuk kandungan.Jika dibiar sahaja,mungkin puan mengalami cirit birit.Sekarang,puan tido.Kalau nak jumpa, boleh je. Jika ada apa apa pertanyaan,boleh la berjumpa dengan saya dalam bilik saya.Saya minta diri dulu"

"Kamsahamida doktor" Chanyeol menunduk hormat.Begitu juga doktor dan kemudian doktor itu berlalu pergi.

"Aunty..sesat mana ubat sakit perut tu aunty?"

"Aunty pon tak tau.Tak pe la.Nanti bila Lia dah sedar,kita tanya dia eh?Sekarang ni,dia dah selamat" Chanyeol mengangguk lemah.

"Jom jumpa dia"

###

"Ha?!Salah ubat?!Korang buat macam mana ha kerja?!" Irene mencekak pinggangnya.Hatinya panas.

"Maafkan kami boss.Si Dojon ni salah letak ubat boss.Saya hanya memerhati keadaan je"

"Kalau kerja korang macam ni,aku potong gaji korang.Dah pergi teruskan intip dia!" Segera panggilan itu dimatikan.Telefonnya dihempuk atas tilam.

Kenapa tak hempuk je atas almari?🌚

Dia menjerit histeria.Rambutnya diikat seperti ekor kuda kini menjadi sarang burung.Dia takut apabila rancangannya musnah gara gara anak buahnya telah merosakkan rancangannya.

"Aku kena intip Yuju tu sendiri"

###

Ku pasrahkan semua pada Tuhan,yang telah mengatur semua~

Telefon aku berbunyi.Aku menjenguk sedikit pemanggil itu.Oh,Chanyeol.Segera aku menjawab panggilan itu.

"Yebeoseyo?Chanyeol?"

"... "

"Ha?Bila?!"

"..."

"Oh.Kirim salam kat Lia dan omma ye.Jaga Lia elok elok.Unnie sayang dia sebagai adik unnie tu"

"... "

Panggilan itu dimatikan.Jungkook dan Jaehyun pergi ke arah Yuju.Matanya tak henti henti memandang Jaehyun sedang makan aiskrim.

"Hey.Sapa call?" Aku memandang Jungkook.Muka risau aku tayang.

"Chanyeol"

"Kenapa?" Satu aiskrim diserahkan kepada aku.Aku sambut aiskrim itu.

"Lia masuk hospital" Tersedak Jungkook dibuatnya.

"Kenapa?"

"Sakit perut.Tapi tak tau lagi la sebab omma kata dia hanya minum air kosong.Takkan boleh sakit perut?"

"Mungkin pagi tadi dia makan apa apa kot"

"Dia makan buah je" Jawab aku lemah lalu menundukkan kepala aku.

"Hey.Jangan risau.Lia okay je"

"Saya risau sebab saya dah anggap dia macam adik kandung saya sendiri"

"Alaa..jangan macam ni.Kita doakan supaya dia dan baby dalam perut dia selamat eh?" Aku angguk kemudian kepala Jaehyun diusap.

"Comot la anak omma ni" Aku mengambil tisu lalu mengelap mulutnya.

"Saya lama tak dengar tentang Irene.Apa cita dia eh?" Soal aku.Ye la.Lama dia menyepi.Tiada angin.

"Kenapa awak cakap tentang dia?" Suara Jungkook mula berubah.

"Dia isteri awak jugakkan?"

"Isteri palsu.Dia bukan isteri sah saya.Dah, jangan mati mood saya.Saya datang sini nak bercuti ngan keluarga saya-"

"Okay okay saya minta maaf dan janji saya tak tanya dah soalan tu okay?" Cepat cepat aku memotong ayatnya tadi.

"Hmm ye la"

"Aloo jangan la merajuk" Aku cuba memujuknya.

"Saya sayang awak" Pipinya aku cium.

"Saya lagi sayang awak" Bibir Yuju dicium sekilas lalu mengangkat Jaehyun dan berlari dari tempat itu.Sebelum Yuju mengamuk, baik dia pecut dulu.

"Yah Jeon Jungkook!!!"

•To be continue•

Author tahu fanfic ni merapu😅

『C』My Cold Husband◆j.j.kWhere stories live. Discover now