Jungkook
Hujan lebat,cuaca di bandar Seoul sekarang.Tapi,hujan itu diabaikan oleh seorang namja.
Dari tadi lagi,dia jalan ke kiri ke kanan di dalam bilik.Mukanya berkerut sedang memikirkan sesuatu.Akhirnya,dia mendapat idea.
"Aku kena call dia"
Phonenya di atas meja dicapai.Dia segera membuat panggilan.
TIT..
"Yebeoseyo?"
"Tae.Aku perlukan pertolongan kau"
"Tolong apa?"
"Tolong siasat latar belakang Yuju."
Dia melabuhkan punggungnya diatas katil.
"Larh.Yuju kan wife kau.Tanya la dia"
"Kau tahu kan yang kami ni jarang berbual"
"Hm ye la aku siasat."
Perasaan lega mula timbul dalam diri Jungkook.Nasib baik Taehyung ialah seorang penyiasat.
"Yes!Thanks Tae!Tapi,cepat sikit tau!"
"Eh,kau lupa ke?Ni Taehyung la!Penyiasat terpantas au!Tapi kan,kalau kau nak pikat dia,kau kena bawak dia pergi honeymoon."
"Macam mana?"
"Kau kata hari ni nak balik rumah omma kau kan?Apa kata,kau buat alasan kat Yuju kata omma kau dan omma Yuju pergi luar negara sebab nak cari coklat.Tapi,kau kena call omma kau yang kau nak pikat Yuju"
Jungkook berfikir sejenak.Betul jugak kata si alien ni.
"Kau ni bijak jugak kan!"
"Hak alah.Ni Kim Taehyung la!"
TUT...
Jungkook memandang phonenya.Taehyung ni kan,sekali puji,terus dia menamatkan panggilan.
Bengang dengan si Taehyung ni.Macam nak tumbuk,sepak dia melanting sampai ke Pluto.Biar kau kahwin dengan alien real.
"Tak guna punya kawan.Nasib aku sayang kau"
Terus dia membuat panggilan untuk menelefon mamanya.Dia mula merancang sesuatu di mindanya.
TUT...
"Hello,ma?"
Malam
"Erm Yuju"
"Hm?"
"Hari ni kita tak jadi balik rumah mama"
Aku sedang main phone terkejut.Mukanya aku pandang.
"Kenapa?"
"Sebab mama kata diaorg nak pergi luar negara.Pergi Paris sebab nak beli coklat"
Kening sebelah aku diangkat.Coklat?Dekat negara Korea ni tak de coklat ke?
"Coklat?"
Soal aku hairan.Jungkook hanya menganggkat bahu lalu pergi ke sofa untuk menyambung menonton televisyen.
"Pelik"
Kata ku ringkas lalu bermain semula phone aku.
Hek.Chat ngan si pendek ni je.
Sapa?Jimin la.
Jimin🌚
Kau tak pergi date
dengan si Jungkook tu ke?
YOU ARE READING
『C』My Cold Husband◆j.j.k
Romance꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦ Kena kahwin dengan mamat poyo,dingin,acah macho,hati beku membuatkan aku tidak setuju. Gila kot kalau aku setuju!Mamat sampah mana tah omma kutip dan jadikan aku isteri dia. Tapi,aku sedar semua ini takdir Tu...